شناسه : 1675
امروز سه شنبه 1393/03/27 - 12:24
نویسنده : مدیر فنی

یادواره کشوری 500 شهید صنف خیاط و پوشاک در جوار حافظ شیرازی برگزار شد

یادواره 600 شهید اصناف استان فارس و 500 شهید صنف خیاط و پوشاک، عصر روز دوشنبه، 26 خردادماه، همزمان با سالروز شهادت حاج صادق امانی، شهید شاخص سال 91 بسیج اصناف، در شیراز برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج اصناف کشور، این یادواره که در تالار حافظ، نزدیک به مزار این شاعر عارف شیراز، با حضور خانواده‌های معظم شهدا برگزار می‌شد از حدود ساعت 17 و 45 دقیقه با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

 

ترابی، نایب رئیس اتاق اصناف فارس که پدر دو شهید نیز هست، اولین سخنران این یادواره بود.

 

سردار غلامحسین غیب‌پرور، فرمانده سپاه فجر استان فارس و سردار محمدرضا نقدی، مسئول سازمان بسیج مستضعفین، به ترتیب، دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

 

حسن ختام یادواره کشوری 500 شهید صنف خیاط و پوشاک، تئاتر «جهاد سرمایه جاودانی» به کارگردانی سید محمد پارسویی، کاری از مؤسسه فرهنگی هنری پارسا بود.

 

این تئاتر در ضمن نمایش نقش اصناف در دفاع مقدس به زندگی سردار شهید محمد اسلامی‌نسب، شهید شاخص بسیج اصناف استان فارس برای کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار، پرداخته بود.

بنا بر این گزارش، شهید اسلامی‌نسب از همین صنف خیاط و پوشاک بوده است.

 

نمایشگاه کمک‌های اصناف به جبهه یکی از بخش‌های جالب توجه این یادواره بود.

 

همشهریان خوش ذوق حافظ و سعدی بر بنرهایی که بیرون تالار حافظ با موضوع کمک‌های اصناف به جبهه نصب شده بود این بیت حافظ را نقش کرده بودند:

بر این رواق زبرجد نوشته‌اند به زر/ که جز نکویی اهل کرم نخواهد ماند

 

بیرون تالار حافظ نام مبارک تمامی 500 شهید صنف خیاط و پوشاک در چند بنر ذکر شده بود.

 

بنا بر این گزارش، این چهارمین گام بسیج اصناف در جهت ایجاد برانگیختگی تا کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار بود.

یادواره کشوری یکصد شهید صنف طلا و جواهر در تهران، یادواره کشوری 900 شهید صنوف ساختمان در اهواز و یادواره کشوری 700 شهید حمل و نقل در ارومیه، به ترتیب، گام‌های پیشین بسیج اصناف در این راستا بودند.

گفتنی است اجلاسیه نهایی کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار، روز سوم شهریورماه، در آستانه شهادت حاج مهدی عراقی و روز بسیج اصناف، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.