شناسه : 1565
امروز شنبه 1393/02/27 - 19:21
نویسنده : مدیر فنی
شوقانی در مصاحبه با پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج اصناف کشو

کمیته خیّرین از روستاهای استان محرومیت‌زدایی می‌کند/ استقرار کمیته خیرین تا شهریورماه

مسئول سازمان بسیج اصناف استان سمنان، کمیته خیرین را یکی از طرح‌های آغاز شده این سازمان در سال گذشته دانست و پیش‌بینی کرد که این کمیته تا شهریورماه مستقر شود.

 

محمد شوقانی در مصاحبه با پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج اصناف کشور درباره عمده فعالیت‌های سال 92 سازمان بسیج اصناف استان سمنان با بیان اینکه در سال گذشته برای اولین بار مجمع بسیج اصناف استان تشکیل شده است، گفت: دو طرح در آن مجمع به تصویب رساندیم.

مسئول سازمان بسیج اصناف استان سمنان، طرح حفظ و احیای ارزش‌ها در جامعه اصناف را یکی از این دو طرح برشمرد و افزود: برای احیای ارزش‌های فراموش شده که سبب ارتقای معنوی اصناف می‌شود، با حوزه علمیه جلسات تخصصی بسیاری داشتیم و تصمیم بر این شد که هر اتحادیه با یک روحانی در زمینه‌های آموزش فقه خاص آن اتحادیه، نماز جماعت و امر به معروف در تعامل و تماس باشد.

شوقانی که یک سال و نیم است مسئولیت سازمان بسیج اصناف استان سمنان را بر عهده دارد با اشاره به اینکه اصناف گاهی تخلفاتی انجام می‌دهند که ناآگاهانه است، از طرح آموزش قوانین و مقررات مربوط به نظام صنفی به عنوان طرح دوم نام برد.

وی تصویب آموزش قوانین و مقررات را مربوط به اردیبهشت 92 یعنی 4 ماه پیش از تصویب قانون نظام صنفی جدید دانست.

شوقانی، 36 مورد دیدار از خانواده‌های شهدا و همچنین افتتاح پایگاه‌های اتحادیه تاکسیرانان و رانندگان شرکت جوان سیر ایثار را از دیگر فعالیت‌های شاخص سازمان بسیج اصناف استان سمنان در سال گذشته برشمرد.

مسئول سازمان بسیج اصناف استان سمنان با اشاره به اینکه حدود 70 درصد خیرین، بازاری هستند گفت: ما در سال گذشته پیشنهاد دادیم که کمیته خیرین در شهرستان‌ها فعال شود.

وی با بیان اینکه کمیته خیرین با کمک بسیج سازندگی، بازاریان و افراد خیّر را به مناطق محروم می‌برد تا به صورت میدانی و مستند با مناطق نیازمند آشنا شوند اظهار داشت: می‌خواهیم با این کمیته دست بازاری‌ها را در دست روستاهای محروم بگذاریم تا ان‌شاء‌الله محرومیت‌زدایی در این قالب با کمک اصناف انجام شود.

شوقانی افزود: در همین راستا سال گذشته در جشن نیکوکاری، یک پایگاه کمیته امداد را در بازار مرکزی شهر سمنان مستقر کردیم و الحمدلله بازاریان استقبال خوبی کردند.

وی با اشاره به اینکه بازاریان در قالب سازمان‌های مردم نهاد مبادرت به انجام کار خیر می‌کنند، خاطرنشان کرد: گفتیم کمک‌ها را در قالب کمیته خیرین سازماندهی کنیم تا با توجه به بررسی‌هایی که بسیج سازندگی داشته است، کمک‌ها به دست مناطق محروم شهرستان برسد.

شوقانی با بیان اینکه کمیته خیرین هنوز کاملاً به مرحله نهایی خود نرسیده است، ادامه داد: در حال حاضر مسئولان بسیج اصناف ما در استان کمک‌ها را از خیرین می‌گیرند و با کمک بسیج سازندگی به مناطق محروم می‌رسانند.

مسئول سازمان بسیج اصناف استان سمنان پیش‌بینی کرد که کمیته خیرین تا شهریورماه به طور کامل مستقر شود.

 انتهای پیام/

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.