شناسه : 123
امروز یکشنبه 1394/02/27 - 07:52
نویسنده : مدیر فنی
مسئول سازمان بسیج اصناف سپاه عاشورا خبر داد

راه اندازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر/ ایجاد فروشگاه پوشاک اسلامی در شهرستان ها

مسئول سازمان بسیج اصناف سپاه عاشورا گفت: این سازمان در صدد راه اندازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در بسیج اصناف با هدف شناسایی و ترویج مهم ترین معروف در بین اصناف و مقابله با مهم ترین منکر در سراسر استان است.

مهدی غیاثی در گفتگو با خبرنگار بسیج اصناف آذربایجان شرقی، مقابله با ربا و شناسایی افراد رباخوار در بازار و آگاه سازی آن ها را از سوي صاحبنظران و علما برای ریشه کردن ربا در بازار، از اولویت ستاد امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد.

وی همچنین برگزاری کارگاه ها و کلاس های فقه و احکام اسلامی را برای اصناف و کسبه مختلف بازار از دیگر برنامه های مهم سازمان اصناف خواند و افزود: در گذشته این کلاس ها برای اصناف بسیجی برگزار می شد که از امسال همه اصناف و کسبه موظف هستند برای گرفتن مجوز فعالیت (پروانه) در این کلاس ها حضور یابند. غیاثی ایجاد فروشگاه های اقلام حجاب در شهرستان های بزرگ استان را از دیگر رویکردهای سازمان بسیج اصناف دانست و اظهار کرد: این فروشگاه ها با مشارکت اتاق اصناف ایجاد می شود که در تبریز نیز 15فروشگاه در این راستا شناسایی شده که بناست با توجه به ظرفیت اين كلانشهر آنها نیز توسعه یابد.

مسئول سازمان بسیج اصناف سپاه عاشورا در ادامه برپایی نمایشگاه های پوشاک اسلامی را در فواصل مختلف سال در استان از دیگر فعالیت بسیج اصناف برشمرد و خاطر نشان کرد: این نمایشگاه ها در مناسبت های مختلف برگزار می شود که سال گذشته در شبستر دایر شد.

وی همکاری با بسیج سازندگی و شبکه سازی تولید و محصولات خانگی را از دیگر گام های این سازمان در جهت اقتصاد مقاومتی یان کرد و افزود: برای توسعه این حرکت و رسیدن به نقطه مطلوب کارگاه هایی شناسایی شده است تا افراد فعال در این عرصه(خواهران و برادران) با آموزش های لازم در این خصوص آشنا شوند.

غیاثی برگزاری نشست های روشنگری آسیب های ماهواره و حجاب و عفاف را از دیگر برنامه های سازمان بسیج اصناف نام برد و درباره برگزاری آیین گرامی داشت شهدای بیت المقدس در آستانه سوم خرداد نیز گفت: آیین های مختلفی در این خصوص، در شهرستان هاي استان به همت بسیج اصناف برگزار می شود که در تبريز نيز اين آئين در حسينيه اصناف برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.