شناسه : 1204
امروز دوشنبه 1393/02/29 - 18:23
نویسنده : مدیر فنی
با عزم ملی اصناف و مدیریت جهادی بسیج در سال اقتصاد و فرهنگ،

برگزاری باشکوه یادواره کشوری یکصد شهید صنف طلا و جواهر/ سالن همایش‌های لانه جاسوسی پُر شد

در یادواره کشوری یکصد شهید صنف طلا و جواهر، سالن همایش‌های لانه جاسوسی سابق مملو از عاشقان شهدا شد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج اصناف کشور، در اولین حلقه از زنجیره 9 گانه یادواره‌های شهدای اصناف، یادواره شهدای صنف طلا و جواهر، عصر یکشنبه، 28 اردیبهشت‌ماه، پیش از نماز مغرب و عشا با حضور خانواده‌های شهدای اصناف، مسئولان کشوری و لشکری و عموم اصناف و بازاریان برگزار شد.

در این یادواره که در سالن همایش‌های لانه جاسوسی سابق برگزار می‌شد، جانشین سازمان بسیج مستضعفین، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ،  معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، رئیس اتاق اصناف ایران، هیئت رئیسه صنوف تولیدی، هیئت رئیسه صنوف توزیعی، رؤسای اتحادیه‌های صنفی تهران، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا و رئیس پلیس راهور ناجا حضور داشتند.

محمد کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه کشوری صنف طلا و جواهر، مسئولان سازمان بسیج اصناف تهران بزرگ و مسئولان سازمان بسیج اصناف کشور نیز میزبانان این مراسم بودند.

خسروی، مسئول سازمان بسیج اصناف تهران بزرگ، کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه کشوری صنف طلا و جواهر، کریمی، مسئول سازمان بسیج اصناف کشور، سردار فضلی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین و قاسم صادقی، همرزم شهید سید مجتبی هاشمی، به ترتیب سخنرانان این مراسم بودند.

در این یادواره که در روز شهادت سید مجتبی هاشمی، شهید شاخص بسیج اصناف در سال 93 و فرمانده گروه جنگ‌های نامنظم فداییان اسلام، برگزار می‌شد پخش کلیپی تأثیرگذار از حضور خانواده‌های شهدای فداییان اسلام در جبهه‌های جنوب، حال و هوایی دیگرگونه به فضای مراسم داد تا جایی که سخنرانی و خاطره‌گویی سردار فضلی را نیز به سمت فداییان اسلام متمایل کرد.

گفتنی است شهید سید مجتبی هاشمی، شهید شاخص بسیج اصناف در سال 93، فرمانده گروه جنگ‌های نامنظم فداییان اسلام در سال‌های اولیه دفاع مقدس بود که در روز 28 اردیبهشت سال 1364 در مغازه خود به دست منافقین به شهادت رسید.

بنا بر این گزارش، در یادواره کشوری یکصد شهید صنف طلا و جواهر با تقدیم لوح یادبود و نشان طلایی یادواره، از خانواده‌های شهدای صنف طلا و جواهر تجلیل شد.

مداحی حاج مرتضی طاهری از بخش‌های پایانی این مراسم معنوی بود که در ماه رجب‌المرجب برگزار می‌شد.

فضای بیرونی سالن با عکس شهدای کشوری صنف طلا و جواهر مزین شده بود.

گفتنی است تا کنون بیش از یکصد تن از شهدای صنف طلا و جواهر شناسایی شده‌اند.

واحد مرکزی خبر و شبکه بازار، در حاشیه این مراسم مصاحبه‌هایی با جانشین سازمان بسیج مستضعفین و همچنین مسئول و جانشین سازمان بسیج اصناف کشور درباره یادواره کشوری یکصد شهید صنف طلا و جواهر و کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار داشتند.

حضور تنی چند از یادگاران گروه فداییان اسلام که دوشادوش سید مجتبی هاشمی و شاهرخ ضرغام جنگیده بودند نیز در این یادواره غنیمتی بود.

گفتنی است یادواره یکصد شهید صنف طلا و جواهر از گام‌های اولیه برگزاری کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار است که اجلاسیه نهایی آن قرار است روز چهارم شهریورماه برگزار شود.

بنا بر این گزارش، این یادواره با تلاش شبانه‌روزی مسئولان بسیج اصناف و مسئولان اتحادیه صنف طلا و جواهر در بازه زمانی 40 روزه تدارک دیده شده بود.

انتهای پیام/

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.