شناسه : 1185
امروز یکشنبه 1392/07/14 - 18:13
نویسنده : مدیر فنی
رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران:

حباب مسکن برطرف شد/ باید خانه‌های خالی را کنترل کنیم

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران از برطرف شدن 20 درصد حباب قیمت مسکن خبر داد و درباره راه‌کار کاهش اجاره‌بها گفت: باید به هر خانه کد اقتصادی تعلق گیرد تا بتوانیم خانه‌های خالی را کنترل کنیم.

به گزارش سازمان بسیج اصناف کشور، مصطفی قلی خسروی در گفتگو با «بازار خبر» از برطرف شدن 20 درصد حباب قیمت مسکن خبر داد و گفت: در حال حاضر بازار مسکن روند طبیعی خود را طی می‌کند. 

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در پاسخ به این سؤال که شما چه برنامه‌ای برای کاهش قیمت مسکن و اجاره بها دارید گفت: اتحادیه املاک مشاوره‌دهنده در زمینه مسکن است  به همین جهت برای فعال کردن صنعت اجاره باید به هر خانه کد اقتصادی تعلق گیرد تا بتوانیم خانه‌های خالی را کنترل کنیم.

وی افزود: با این شیوه به خانه‌های خالی از سکنه که مورد استفاده نیست مالیات مضاعف تعلق می‌گیرد. 

قلی خسروی در رابطه با افزایش مدت اجاره‌بها و الزام اجرای این طرح گفت: ما در خصوص این طرح هیچ‌گونه الزامی را برای موجر و یا مستأجر قرار نداده‌ایم، بلکه با عنایت به احترام متقابل برای مستأجر و مالک تنها این سیاست تشویقی را به آنان توصیه می‌کنیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران خاطرنشان کرد: وزیر راه و شهرسازی تصمیم گرفت برای مالکینی که میزان عقد قرارداد اجاره را بیش از 2 سال تنظیم می‌کنند تسهیلاتی از جمله معافیت مالیاتی قائل شود. با این کار ضمن افزایش رغبت مالک برای حضور در صنعت اجاره نفع مستأجر هم در کاهش قیمت اجاره در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.