شناسه : 72553
امروز شنبه 1401/04/11 - 07:49
نویسنده : mohammad rezaeian

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، دهم تیر در ایران بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز صنعت و معدن نامگذاری شده و هر سال این روز گرامی داشته می شود.

روز صنعت و معدن فرصت بی نظیری را برای هر دو بخش دولتی و خصوصی فراهم می کند تا این دو بخش در کنار هم و با یکپارچگی، اتحاد و همدلی عملکرد یک ساله خود را به نمایش گذاشته و به ارزیابی نقاط قوت و ضعف خود بپردازند.

در دنیای رو به تحول و تغییرات سریع صنعتی و رقابتی امروز، لازم است روز خاصی متولیان این بخش مهم و حیاتی از اقتصاد کشور کنار هم جمع شوند و به صورت واقع بینانه به تغییرات و تحولات درونی و پیرامونی نگاهی عمیق و عالمانه بیندازند و هم راه رفته و هم مسیر نرفته و پیش رو را به صورت واقع بینانه وارسی کرده و نقاط ضعف را در برنامه های پیش رو به نقاط قوت تبدیل کنند و نیز فاصله خود را با رقبای بین المللی بسنجند و برای جبران عقب ماندگی ها برنامه ریزی و تلاش کنند.

  •  تحولات علمی و همپوشانی علوم بویژه علوم جدید مانند نانو فناوری، بیوفناوری، فناوری اطلاعات و علوم شناختی از یک سو و حوزه تاثیرگذار انقلاب صنعتی چهارم مانند اینترنت اشیا، داده های کلان، هوش مصنوعی و .. از سوی دیگر کشورها را از نظر تولیدات صنعتی در جهان آینده وارد چالشهایی خواهد کرد که بهترین موقعیت و بهترین فرصت برای یادآوری و پرداختن به آنها در روز ملی صنعت و معدن است.
صنعت و معدن

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.