شناسه : 72477
امروز یکشنبه 1400/12/22 - 22:58
نویسنده : mohammad rezaeian
رییس کارگروه نساجی و پوشاک کشور بیان کرد:

رفع موانع تولید صنعت نساجی و پوشاک اولویت کارگروه است

دکتر شجاعی بیان کرد: صنعت نساجی و پوشاک گرفتار تصمیمات اشتباهی شده است که در این کارگروه بنا داریم به یک هدف اصلی و مشترک برسیم تا بشود راحت تولید کرد و در انتها کالا با بهترین قیمت  و پایین ترین قیمت به دست مصرف کننده اصلی برسد.

،شجاعی رییس کارگروه نساجی و پوشاک کشور در گفتگو با خبرنگار سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور اهداف تشکیل کارگروه را اینگونه بیان کرد: بعد از تفاهمنامه ای که  سازمان بسیج و ریاست جمهوری امضا کردند، سازمان بسیج اصناف کشور تصمیمات جدی اتخاذ کرد که یکی از آنها تشکیل کارگروه نساجی و پوشاک کشور بود. به منظور رفع موانع تولید  و صادرات و تسهیل روش هایی که در صنعت نساجی و پوشاک وجود دارد با هم اندیشی کارگروه نساجی و پوشاک اقدامات لازم را انجام میدهیم. 


وی افزود: کارگروه متشکل از 25 نفر اعضا از نهادهای دولتی، انجمن ها، اتحادیه ها، تولید کنندگان و برندهای معتبر صنعت نساجی و پوشاک هستند. افرادی که صاحب نظر هستند از جمله گمرک، بانک مرکزی، وزارت صمت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این کارگروه حضور دارند.


رییس کارگروه نساجی و پوشاک کشور بیان کرد: مهمترین بحثی که در این جلسات داشتیم کاشت پنبه در کشور است. نیاز کشور170 تن است که تا به امروز 50 تا 60 تن آن تولید شده است و در دستور کار داریم که کشت پنبه را با همکاری و تلاش اعضا کارگروه به مرحله خود کفایی برسانیم. 


وی ادامه داد: رفع موانع تولید در دستور کار قراردارد به شکلی  که ماشین آلات توسط تولیدکنندگانی خریداری میشود و در گمرک به مدت طولانی  میماند. نماینده گمرک حضوردارند که پاسخگوی این موانع باشند. بانک‌ها که  در شماره گذاری ها دخیل هستند سریعتر کارها که انجام شود تا بتوانند تولیید کنندگان سریعتر ماشین آلات را ترخیص کنند، در ورود مواد اولیه به کشور اینها مواردی هست که در اولویت کارگروه می باشد.


شجاعی افزود: نمایندگان صنعت پوشاک برندهای موفق به منظور برند سازی موفق حضور دارند و دعوت کردیم در گروه هستند.


وی افزود: صنعت نساجی و پوشاک گرفتار تصمیمات اشتباهی شده است و در این کارگروه هدف داریم که به یک هدف اصلی و مشترک برسیم تا بشود راحت تولید کرد و در انتها کالا با بهترین قیمت  و پایین قیمت به دست مصرف کننده اصلی برسد.

کارگروه نساجی و پوشاک

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.