شناسه : 632
امروز یکشنبه 1393/06/02 - 09:17
نویسنده : مدیر فنی
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین:

فرهنگ ما اجازه سازش با ستمگران را نمی‌دهد/ امام صادق (ع) قائل به وحدت شیعه و سنی بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نفی طاغوت و مبارزه با ظلم و ستم به عنوان یکی از ارکان فرهنگ جعفری، در پاسخ به این سؤال که چرا امروز در برابر آمریکا و صهیونیست‌ها می‌ایستیم گفت: چون فرهنگمان اجازه سازش نمی‌دهد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج اصناف کشور از استان اصفهان، حجت‌الاسلام تویسرکانی، عصر پنجشنبه، 30 مردادماه، در یادواره 1100 شهید صنوف خدمات خودرویی، درباره اینکه دلیل خواندن مکتب شیعه به مکتب جعفری چیست پاسخ صد دانشمند غیرمسلمان به این سؤال را چنین بیان کرد: هر مکتبی برای بقا محتاج داشتن فرهنگ است و کار بزرگ امام صادق این بود که برای تشیع فرهنگ درست کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین که در شب شهادت امام صادق (ع) سخن می‌گفت در برشمردن ارکان فرهنگ شیعی اظهار داشت: اولین اصل در فرهنگ شیعی این بود که هیچ کسی جای خدا نباید بنشید.

وی با اشاره به اینکه شهدا برای همین اصل شهید شدند افزود: این روزها با برخی سخنان و رفتارها به اسم مذهب تشیع روبه‌رو می‌شویم که با روح و فرهنگ تشیع در تعارض است.

حجت‌الاسلام تویسرکانی با اشاره به نفی طاغوت و مبارزه با ظلم و ستم به عنوان دومین رکن فرهنگ جعفری، در پاسخ به این سؤال که چرا امروز در برابر آمریکا و صهیونیست‌ها می‌ایستیم گفت: چون فرهنگمان اجازه سازش نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه شیعه هرکجا باشد مدافع مظلوم است اظهار داشت: هویت شیعه ضد ستم است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: لذا ما چون شیعه هستیم تا زمانی که صهیونیست‌ها و همه ستمگران را نابود نکنیم از پا نمی‌نشینیم.

حجت‌الاسلام تویسرکانی رکن سوم مکتب جعفری را چنین بیان کرد: امام صادق (ع) اجازه فحاشی به مقدسات مذاهب دیگر را نمی‌داد. در فرهنگ امام صادق (ع) ادب و عفت کلام وجود داشت.

وی با اشاره به فرقه برساخته استعمار به نام «شیعه برائتی» که شبکه ماهواره‌ای هم دارند و پول می‌دهند تا در مجالس اهل‌بیت به مقدسات اهل سنت ناسزا گفته شود، مسیر شیعه برائتی را همان مسیر داعشی‌های تکفیری دانست و تأکید کرد: پول این فرقه شیعی و پول آن فرقه تکفیری سلفی سنی از یک جا می‌آید.

حجت‌الاسلام تویسرکانی با اشاره به اینکه این‌ها می‌خواهند جنگ بین شیعه و سنی راه بیندازند تأکید کرد: امام صادق (ع) قائل به وحدت شیعه و سنی بود.

وی علم و دانش را رکن چهارم فرهنگ جعفری دانست و با اشاره به اینکه امام صادق (ع) حدود 4 هزار شاگرد داشت و علاوه بر فقه و تفسیر و این دست علوم، فیزیک، شیمی، زمین‌شناسی، حیوان‌شناسی، گیاه‌شناسی و دیگر علوم را نیز تدریس می‌کرد گفت: حتی غیرمسلمان‌ها هم شاگرد امام صادق (ع) بودند.

حجت‌الاسلام تویسرکانی شریعت محمد (ص) و فقه آل محمد (ع) را به عنوان رکن آخر مکتب جعفری دانست و افزود: اگر شهدا نبودند امروز از فرهنگ جعفری و اسلام ناب خبری نبود.

انتهای پیام/

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.