شناسه : 620
امروز چهارشنبه 1393/05/29 - 11:33
نویسنده : مدیر فنی
نشست خبری کنگره/ 4

گرد‌آوری آمار ایثارگران اصناف در مرحله دوم نرم‌افزار کنگره/ تهیه دایرة‌المعارف شهدای اصناف و بازار در برنامه بلندمدت بسیج اصناف

جانشین سازمان بسیج اصناف کشور گردآوری آمار ایثارگران اصناف و بازار و تهیه دایرة‌المعارف شهدای اصناف و بازار را از برنامه‌های آتی این سازمان پس از اجلاس پایانی کنگره برشمرد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج اصناف کشور، جانشین این سازمان پیش از ظهر سه‌شنبه، 28 مردادماه، در نشست خبری کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار، یکی از اهداف مهم کتاب‌ها و مستندهای کنگره را ارتباط نسل قدیم و نسل جدید اصناف و بازاریان دانست و با اشاره به اینکه انسان الگوپذیر است و نیاز به الگو دارد، هویت‌بخشی به اصناف و بازاریان از طریق یادآوری سابقه انقلابی اصناف را از اهداف اساسی کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار برشمرد.

غلامرضا حسن‌پور در ادامه به نرم‌افزار بانک اطلاعات شهدای اصناف اشاره کرد و افزود: ما در سه سطح شهید داریم؛ شهدای قبل از انقلاب، شهدای ترور و شهدای دفاع مقدس.

وی از شهدای 15 خرداد که از جمله شهدای قبل از انقلاب بودند یاد کرد و افزود: از 10 هزار شهید اصناف و بازار، 500 نفر شهید ترورند.

حسن‌پور با اشاره به اینکه بخشی از شهدای دفاع مقدس همان‌هایی هستند که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند و بخشی نیز جانبازانی هستند که بعد از دفاع مقدس به فیض شهادت می‌رسند، از جمله این جانبازان، شهید شاخص کنگره در استان اصفهان، جانباز شهید محمدتقی طاهرزاده، را نام برد.

جانشین سازمان بسیج اصناف کشور خبر داد: پس از اجلاس پایانی کنگره، در بخش دوم نرم‌افزار بانک اطلاعات شهدای اصناف، آمار ایثارگران اصناف و بازار را نیز جمع‌آوری می‌کنیم.

حسن‌پور همچنین تأکید کرد: تهیه دایرة‌المعارف شهدای اصناف و بازار در برنامه بلندمدت بسیج اصناف است که بعد از جمع‌آوری همه آمار و آثار شهدا انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.