شناسه : 597
امروز سه شنبه 1393/05/21 - 12:25
نویسنده : مدیر فنی

نمایش نقش مؤثر کاسبان امین در حفظ سلامت بازار در تئاتر «یک تومن حرف حساب» + تصاویر

تئاتر «یک تومن حرف حساب» به نویسندگی جلال سلامتی و کارگردانی الله‌قلی نظری یکی از بخش‌های جشنواره شعر کنگره بود که روز یکشنبه، 19 مردادماه، در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج اصناف کشور از گلستان، این تئاتر در یک جمله، تأثیر کاسبان امین در سلامت اخلاقی بازار را روایتگری می‌کرد.

داستان در سال‌های اولیه پس از دفاع مقدس روایت می‌شود. کاسب امین این تئاتر، حاج حسین یراقچی، به تیمور، پسر رفیقش، قول داده که در معامله پیش روی تیمور به او کمک کند.

 

تیمور می‌خواهد زمینی را که متعلق به یک همسر شهید است از او بخرد.

اما تیمور با اینکه می‌داند قیمت زمین بسیار بالاست می‌خواهد از بی‌اطلاعی و نیاز این همسر شهید سوء استفاده کند و زمین را بسیار ارزان‌تر از قیمت اصلیش معامله کند.

 

این همسر شهید دختری دارد به نام سحر که به علت بیماری نیاز به عمل جراحی فوری دارد و عملش نیز پول بسیاری می‌خواهد.

 

قول و قرارها گذاشته شده و تیمور هم همه دار و ندارش را برای تهیه پول این معامله فروخته است.

حاج حسین یراقچی به تیمور گوشزد می‌کند که اگر زمین را به قیمت اصلیش از این خانواده شهید بخرد حاضر است از او پشتیبانی کند اما اگر بخواهد سر این خانواده شهید کلاه بگذارد به او کمک نخواهد کرد.

 

حاج حسین وقتی می‌بیند که نصیحتش در تیمور اثر نمی‌کند همسر شهید را از قیمت واقعی زمینش مطلع می‌کند.

 

در پایان این تئاتر وقتی که همسر شهید از معامله با تیمور منصرف می‌شود، تیمور در حجره حاج حسین یراقچی، درمانده به توبه می‌افتد و حاج حسین نیز تضمین می‌کند که اگر تیمور زمین را به قیمت اصلی از این خانواده شهید بخرد پولی را که کم دارد به او قرض خواهد داد.

 

بنا بر این گزارش، جشنواره شعر کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار به عنوان یکی دیگر از گام‌های بلند سازمان بسیج اصناف کشور در راستای کنگره، روز یکشنبه، 19 مردادماه، در مرکز استان گلستان برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.