شناسه : 519
امروز پنجشنبه 1393/04/05 - 13:44
نویسنده : مدیر فنی
عضو مؤسسه سیره شهدا:

ولایت فقیه و حجاب جزو پرتکرارترین کلیدواژه‌ها در وصیت‌نامه‌های شهدا

عضو مؤسسه سیره شهدا با اشاره به اینکه شهدای اصناف در هر مکانی بودند عطر خدا و قرآن و عترت را پراکنده می‌کردند، ولایت فقیه و حجاب را دو موضوع پرتکرار در وصیت‌نامه‌های شهدا دانست.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج اصناف کشور از اصفهان، حجت‌الاسلام جوشقانی، وجه تمایز شهدا را با بسیاری افراد دیگر در میزان معرفت شهدا به خدا دانست و آسیب اصلی امروز جامعه ما را کم‌توجهی به خدا و دین عنوان کرد.

وی افزود: تن دادن به حاکمیت خدا در فرهنگ ارتباط زن و شوهر، فرزندان و والدین، زیردست و بالادست، همسایه‌ها و دیگر روابط کمرنگ شده است.

عضو مؤسسه سیره شهدا با اشاره به اینکه عطر و بویی که از مشهد شهدا به مشام می‌رسد به خاطر معامله‌ای است که با خدا داشتند، تأکید کرد: یادواره شهدای اصناف باید یک گام ما را به خدا نزدیک‌تر کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از این شهدای اصناف حوزه و مدرسه ندیدند اما خدا را با تمام تار و پود قبول داشتند، دنیاگریزی و گناه‌گریزی را دو پیش‌نیاز رسیدن به خدا دانست.

حجت الاسلام جوشقانی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر سیاست افزایش نسل، به وضعیت امروز تکفیری‌ها و تروریست‌ها اشاره کرد و گفت: این‌ها دارند برای ابلیس اعوان و انصار درست می‌کنند؛ شما نمی‌خواهید برای امام زمان (عج) مالک اشتر تربیت کنید؟

وی در ادامه، شهدا را محصول تربیت فاطمی و علوی دانست و به مادران توصیه کرد: تک تک ما باید در مسیر تربیت عاشورایی و قرآنی برای فرزندانمان تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام جوشقانی با اشاره به اینکه در هر وصیت‌نامه شهید به طور متوسط 4 بار نام ذوات مقدسه معصومین (ع) آمده است و در بعضی وصیت‌نامه‌ها تعداد این نام‌ها به 40 عدد هم رسیده است، ولایت فقیه، حجاب و ارزش‌های متعالی را پرتکرارترین موضوع‌های مطرح‌شده در وصیت‌نامه‌های شهدا دانست.

وی خاطرنشان کرد: هنر شهدای اصناف ما همین بود که در هر مکانی بودند عطر و بوی خدا و قرآن و عترت را پراکنده می‌کردند.

انتهای پیام/

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.