شناسه : 507
امروز سه شنبه 1393/03/27 - 17:04
نویسنده : مدیر فنی
سردار نقدی در یادواره 500 شهید صنف خیاط و پوشاک:

پیام شهدای صنف خیاط و پوشاک، رعایت عفت در تولید لباس خانم‌هاست/ اصناف در جنگ تحمیلی اقتصادی امروز، کالای داخلی را تبلیغ کنند/ نتیجه تحولات امروز عراق، شکل‌گیری جبهه مقتدرِ ولایتمدارِ بسیجی در این کشور است

مسئول سازمان بسیج مستضعفین در یادواره کشوری 500 شهید صنف خیاط و پوشاک با اشاره به دو جبهه جنگ فرهنگی و اقتصادی، پیام این شهدا را رعایت حیا و عفت در تولید لباس خانم‌ها دانست و به اصناف توصیه کرد کالای داخلی را تبلیغ کنند.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج اصناف کشور، سردار محمدرضا نقدی در یادواره 600 شهید اصناف شیراز و 500 شهید صنف خیاط و پوشاک، این یادواره را ارزشمند، ماندنی و پرافتخار خواند و سلام ولی امر مسلمین جهان، امام خامنه‌ای، را به حضار و خانواده‌های معظم شهدا تقدیم کرد.

* تقدیم 10 هزار شهید اصناف و بازار از پدیده‌های استثنایی دنیاست

مسئول سازمان بسیج مستضعفین در ادامه ضمن سپاسگزاری از همه کسانی که بر برگزاری این یادواره همت گماردند تا پیام شهدای این صنف به همه امت اسلامی برسد، اظهار داشت: از پدیده‌های استثنایی در دنیا این است که ما در کشورمان 10 هزار شهید اصناف و بازار داریم.

وی با بیان اینکه شاید دل کندن از دنیا برای اقشار محروم راحت‌تر باشد گفت: این پدیده استثنایی است که افرادی از قشری که دستشان به دهانشان می‌رسد و رفاهیات اولیه دارند، همه این‌ها را رها می‌کنند و با عشق به جبهه‌های دفاع می‌آیند.

سردار نقدی در ادامه، سردار شهید اسلامی‌نسب، شهید شاخص بسیج اصناف فارس، را به عنوان نمونه این قشر، در بالاترین مرتبه عرفان توصیف کرد.

* رمز عظمت روح بازاریان در پیوند با روحانیت، حوزه و مسجد است

مسئول سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه امروز بسیاری از بازارهای ما هنگام نماز تعطیل نمی‌شود اما در زمان دفاع مقدس، بعضی از اصناف شغلشان را به جبهه آوردند، تلویحاً به حضور عباس دست‌طلا، به عنوان تعمیرکار جبهه‌ها اشاره کرد.

گفتنی است حاج عباس‌علی باقری، معروف به عباس دست‌طلا، تعمیرکار جبهه‌ها بود که کتاب خاطرات وی با همین عنوان «عباس دست‌طلا» به همت سازمان بسیج اصناف کشور توسط نشر فاتحان منتشر شده بود و اخیراً این کتاب مورد عنایت مقام معظم رهبری واقع شد.

سردار نقدی رمز عظمت روح بازاریان زمان دفاع مقدس را در پیوند با روحانیت، حوزه و مسجد دانست و افزود: در بازارهای سنتی، قلب بازار، حوزه علمیه و مسجد جامع بود.

* حلقه اول یاران امام خمینی (ره) اصناف‌اند/ فداکاری اصناف در دفاع مقدس، همه‌جانبه و کامل بود

وی در ادامه به آموزش فقه توسط نسل پیشین بازاریان اشاره کرد و با بیان اینکه حلقه اول یاران امام خمینی (ره) اصناف‌اند و انقلاب ما در قدم اول در بازار کلید خورد، از شهیدان عراقی، امانی و لاجوردی یاد کرد.

سردار نقدی نقش اصناف در دفاع مقدس را با عنوان «فداکاری همه‌جانبه و کامل» توصیف کرد و اظهار داشت: بخش عظیمی از جبهه‌های ما روی کمک‌های مردمی اصناف می‌چرخید. اصناف هم با تقدیم 10 هزار شهید جانشان را دادند و هم فرزندانشان را دادند که بسیاری از پدران شهدا در میان اصناف‌اند.

* این یادواره‌ها برای توشه گرفتن و ادامه دادن راه است/ امروز روز جنگ فرهنگی است

وی با اشاره به اینکه این یادواره‌ها برای گذر زمان نیست و برای الهام گرفتن و توشه گرفتن برای ادامه راه است تأکید کرد: این یادواره تکلیف همه ما را سنگین می‌کند.

سردار نقدی با بیان اینکه امروز روز جنگ فرهنگی است گفت: دشمن تمام کشورهای اطراف ما را تحت سلطه خود قرار داد، تهدید کرد، تمام عکسبرداری‌های ماهواره‌ایش را انجام داد، تمام طرح‌های عملیاتی خود را ریخت اما دید جرأت جنگیدن با چنین ملتی را ندارد.

* دشمن حمله نظامی نکرد چون صلابت شهدای ما را دیده بود

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج خاطرنشان کرد: دشمنان نتوانستند به این نتیجه برسند که حمله نظامی کنند چون صلابت شهدای ما را دیده بودند.

وی به معادله‌ای که در دنیا به نفع جمهوری اسلامی برقرار شده، علاقه‌ای که در دنیا به اسلام ایجاد شده و بیداری اسلامی اشاره کرد و این‌ها را رقم‌زننده افول مستکبران دانست.

سردار نقدی عنصری را که چنین قدرتی در ملت ما ایجاد می‌کند، ایمان، باورها و اعتقادات این ملت دانست و خاطرنشان کرد که دشمن برای از بین بردن این عنصر برنامه‌ریزی کرده است.

* تعداد شبکه‌های ماهواره‌ای ظرف 6 سال از 6 به 160 رسیده است/ همه باید به میدان بیاییم

مسئول سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ظرف 6- 7 سال گذشته پس از یأس دشمن از حمله نظامی به ایران، تعداد شبکه‌های ماهواره‌ای از 6 شبکه به 160 شبکه رسیده است، به تنوع شبکه‌های ماهواره‌ای از لحاظ موضوعی و سنی و فسادی که این شبکه‌ها رواج می‌دهند اشاره کرد و اظهار داشت: می‌خواهند نسلی درست شود که دیگر آن جرأت، معنویت، پاکی و اخلاص این شهدای عزیز را نداشته باشد.

وی در ادامه ضمن توصیف فضای جنگ فرهنگی تأکید کرد: همه باید به میدان بیاییم.

* نقش اصناف در جنگ فرهنگی پررنگ است/ پیام شهدای صنف خیاط و پوشاک: لباس خانم‌ها را باحیا بدوزید

سردار نقدی با اشاره به نقش پررنگ اصناف در جنگ فرهنگی گفت: لباسی که ما می‌پوشیم باید نماد اعتقاد و باور ما باشد.

مسئول سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه نباید علائم و نشانه‌های بیگانه روی لباس ما باشد، اظهار داشت: اگر به یاد شهدای صنف خیاط و پوشاک دور هم جمع شده‌ایم نگاه کنیم اگر آن‌هایی که آن روز رفتند و جانشان را دادند اگر امروز وسط بازار بودند چه می‌کردند. بدون شک می‌آمدند با تک تک تولیدی‌ها و فروشنده‌ها صحبت می‌کردند و می‌گفتند لباس خانم‌ها را باعفت و باحیا بدوزید؛ بدن‌نما ندوزید.

* در عرصه اقتصاد باید تولید ملی را تقویت کنیم/ راه‌های رقابت با کشورهایی مثل چین را بیابیم

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج با اشاره به شعار سال 93 جبهه دیگری که پیش روست را اقتصاد خواند و گفت: بدون شک در این عرصه هم انتظار بالایی از اصناف هست.

وی با بیان اینکه در عرصه اقتصاد باید تولید ملی را تقویت کنیم با طرح این پرسش‌ها که چرا بخش اعظم پارچه ما وارداتی است و چرا چادر مشکی که بزرگترین مصرف‌کننده‌اش ایران است تولید داخلی نمی‌شود، بر یافتن راه‌های رقابت با کشورهایی مثل چین که تولیدات ارزان‌قیمت دارند تأکید کرد.

* امروز درگیر جنگ تحمیلی اقتصادی هستیم/ اصناف کالای داخلی را تبلیغ کنند

سردار نقدی رفتن به سمت تولیدات خانگی را یکی از راه‌های رقابت با این کشورها دانست.

وی همچنین با تأکید بر اینکه امروز ما درگیر یک جنگ تحمیلی اقتصادی هستیم، به اصناف توصیه کرد که کالای داخلی را تبلیغ کنند و به مشتری بگویند که این کالای خارجی هست اما با خرید این کالای داخلی به رونق اشتغال در ایران کمک خواهی کرد.

* محل استقرار شبکه‌های توهین‌کننده به مقدسات شیعه و سنی در لندن است

مسئول سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنانش از جمله توطئه‌های دشمن را که باید با آن مقابله جدی کرد تفرقه‌افکنی بین مسلمانان دانست و با اشاره به اینکه دشمنان توانایی رویارویی با قوای اسلام را ندارند گفت: لذا تلاش می‌کنند سلاح مسلمانان را که امروز به سمت صهیونیست‌ها نشانه رفته به سینه خودشان برگردانند.

وی خاطرنشان کرد: امروز 15 شبکه ماهواره‌ای به اسم شیعه، شبانه‌روز به اهل سنت و مقدساتشان فحش رکیک می‌دهد و 15 تا 20 شبکه هم به اسم اهل سنت، شبانه‌روز به مقدسات شیعه فحش می‌دهد.

سردار نقدی با اشاره به اینکه از محل استقرار زمینی این شبکه‌های ماهواره‌ای می‌توان فهمید که از کجا هدایت می‌شوند، گفت: محل استقرار هردوی این‌ها در لندن است.

* امروز فرماندهی نوادگان یزید در عراق را امریکا به دست گرفته است

وی با اشاره به تحولات اخیر عراق اظهار داشت: می‌خواهند تحریک کنند که جنگ را تبدیل به یک جنگ مذهبی کنند.

سردار نقدی یادآور شد: درست است که امروز نوادگان یزید به اسم داعش به جنگ مسلمانان آمده‌اند اما امروز فرماندهی نوادگان یزید را امریکا بر دست گرفته است.

وی تأکید کرد: امریکایی‌ها هستند که به گروه‌هایی وعده داده‌اند، تعدادی از ارتشی‌ها را خریده‌اند و به عده‌ای سلاح، امکانات و مرکب داده‌اند.

* امریکایی‌ها کودن اند/ نتیجه تحولات امروز عراق، شکل‌گیری جبهه مقتدر ولایتمدار بسیجی در این کشور است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امریکایی‌ها بسیار کودن‌اند که نمی‌توانند از تجربه خودشان استفاده کنند یادآور شد که از دل حمله نظامی به ایران، سپاه و بسیج متولد شد، از دل تجاوز به لبنان، حزب‌الله که امروز یکی از برترین قدرت‌های موشکی دنیاست متولد شد، از درون حمله فلسطین، یک نیروی مقاومت مستحکم تشکیل شد، با توطئه و حمله، سوریه را تبدیل کردند به یک جبهه فعال با ده‌ها هزار بسیجی که مثل بسیجیان خودمان عاشق و علاقه‌مند دفاع هستند.

وی با اشاره اینکه امروز مسئولان عراقی از بسیج مردمی صحبت می‌کنند، سرنوشت اتفاقی که در عراق شروع شده را همانند ایران و فلسطین و لبنان و سوریه موفقیت‌آمیز دانست.

سردار نقدی ضمن اشاره به اینکه امریکایی‌ها سعی می‌کنند با اخبار دروغ و فریبنده بگویند که در این صحنه دستی ندارند، اظهار داشت: آن‌ها دارند محاصره خودشان را تنگ‌تر می‌کنند.

وی تأکید کرد با این حرکتی که کرده‌اند، جبهه مقتدر بسیجی ولایتمدار را که در فلسطین و لبنان و سوریه سازماندهی شد خودشان دارند به عراق می‌کشند.

* اگر بسیجیان ما این بار کوله‌پشتی‌شان را بر پشت بگذارند اولین منزلگاهی که آن کوله‌پشتی را زمین می‌گذارند بیت‌المقدس خواهد بود

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج اعلام کرد: امریکایی‌ها بدانند اگر بسیجیان ما این بار کوله‌پشتی‌شان را به پشتشان بگذارند اولین منزلگاهی که آن کوله‌پشتی را زمین می‌گذارند بیت‌المقدس خواهد بود.

سردار نقدی در بخش پایانی سخنانش گفت: در این یادواره با شهدایمان عهد می‌بندیم که امروز به جنگ ایمانمان آمده‌اند، ایمانمان را با تمام وجود حفظ خواهیم کرد، رسانه‌هایشان را به ناکامی خواهیم کشاند، ابتذالشان را به شکست می‌کشانیم و معنویت و تقوا را در میان خودمان تقویت می‌کنیم. ما جبهه اقتصاد را با اقتصاد مقاومتی تقویت می‌کنیم و در اطاعت ولی امرمان اتحادمان را حفظ می‌کنیم.

وی بار دیگر تأکید کرد: گروه‌بازی و جناح‌بازی و فرقه فرقه شدن منش و مرام مُسلِم نیست.

سردار نقدی در پایان از شهید سید مجتبی هاشمی، شهید شاخص بسیج اصناف در سال 93، یاد کرد و او را از درخشنده‌ترین الگوهای جهادی ما دانست.

انتهای پیام/

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.