شناسه : 5058
امروز شنبه 1398/05/12 - 09:45
نویسنده : mohammad rezaeian
سرپرست سازمان توسعه تجارت عنوان کرد:

سازمان توسعه تجارت آماده همکاری بیشتر با سازمان بسیج اصناف است

محمدرضا مودودی گفت: مسئولان می توانند از نظرات کارشناسی بسیج اصناف برای سیاست گذاری استفاده کنند، بسیج اصناف می تواند هم برای بخش توزیع مفید باشند و هم برای بخش تصمیم گیر صنعت کشور.

محمدرضا مودودی سرپرست سازمان توسعه تجارت در گفتگو با خبرنگار بسیج اصناف درباره وضعیت صادرات محصولات ایرانی به کشورهای همسایه گفت: امروز در عراق دو رایزن اقتصادی فرستاده ایم و در آینده نزدیک این تعداد به 3 نفر خواهد رسید.بحث سوریه نیز برای صادرات محصولات ایرانی بسیار مهم بوده و با مسئولان عراقی درباره تسریع روند صادرات محصولات ایرانی به سوریه رایزنی کرده ایم.

مودودی افزود: پایگاه هایی را در سوریه زده و نمایشگاه های محصولات ایرانی را در آن کشور احیا کردیم، از فعالان اقتصادی سوریه دعوت کرده ایم به ایران بیایند تا از نزدیک با ظرفیت های اقتصاد ایران برای بازسازی سوریه آشنا شوند.

سرپرست سازمان توسعه تجارت در پاسخ به این سوال که صنف پوشاک از تامین مواد اولیه خود ناراضی هستند، گفت: واردات مواد اولیه مورد نیاز برای تولید صنعت پوشاک و نساجی هیچ محدودیتی ندارد، مساله این است که صنف پوشاک خواستار واردات بیشتر مواد اولیه است که بنابر جنگ اقتصادی و محدودیت های ارزی نمی توانیم آن را تامین کنیم.

مودودی در ادامه گفت: بسیج اصناف ظرفیت بسیار خوبی را برای کمک به نظارت در بازار دارد تا مسئولان خیالشان از عرضه کالا با قیمت واقعی راحت شود، ظرفیت دیگر بسیج اصناف بازتاب دادن مشکلات توزیع در صنف های مختلف و رساندن به موقع انتظارات آنان به گوش مسئولان است.

محمدرضا مودودی اضافه کرد: مسئولان می توانند از نظرات کارشناسی بسیج اصناف برای سیاست گذاری استفاده کنند، بسیج اصناف می تواند نقش دوگانه ای ایفا کند، هم برای بخش توزیع مفید باشند و هم برای بخش تصمیم گیر صنعت کشور. ظرفیت بسیج اصناف را باید جدی تر گرفت.

وی معرفی ظرفیت های صادراتی توسط بسیج اصناف به سازمان توسعه تجارت را یکی از نکاتی دانست که سازمان بسیج اصناف می تواند فعالتر از قبل پیگیری کند و در پایان گفت: سازمان توسعه تجارت آماده همکاری بیشتر با سازمان بسیج اصناف است.

برچسب ها
دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.