شناسه : 2962
امروز پنجشنبه 1395/09/25 - 09:38
نویسنده : mozafari
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت:

ارزش اقتصادی بازار مبلمان ایران ۵ میلیارد دلار است

نهمین کنفرانس بین المللی تجارت جهانی مبلمان، طراحی، هنر، دکوراسیون و صنایع وابسته(دکو ۲۰۱۶ ) با حضور علی فاضلی رییس اتاق اصناف ایران، علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و چند تن از مقامات کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیجچ اصناف و بازاریان کشور، معاون معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان ها وزارت صنعت، معدن و تجارت در این کنفرانس گفت: ارزش اقتصادی بازار مبلمان ایران پنج میلیارد دلار برآورد شده اما میزان صادرات مبلمان اندک است که باید برای خروج از این وضعیت تصمیم های مهمی اتخاذ شود.

علی یزدانی در نهمین کنفرانس بین المللی تجارت جهانی مبلمان، طراحی، هنر، دکوراسیون و صنایع وابسته(دکو ۲۰۱۶ ) افزود: صنعت مبلمان کشور از مهمترین شاخصه‌های صنایع کوچک و متوسط محسوب می شود که با اشتغالزایی بالا بازده اقتصادی مناسبی دارد.

وی ادامه داد: امروز کشور عراق بیش از ۷۰ درصد مبلمان مورد نیاز خود را از ترکیه تامین می کند، در حالی که جمهوری اسلامی ایران می تواند با برنامه ریزی لازم از این بازار بهره گیرد.

یزدانی با بیان اینکه اکنون حدود ۲۲۶ واحد عمده تولیدکننده مبلمان در کشور فعالیت دارند، اظهار کرد: همچنین بیش از ۴۶ هزار واحد تولیدی صنفی رسمی و غیر رسمی فعالیت دارند که هشت درصد اشتغال و تولید را در بخش صنعت و معدن تشکیل می دهد.

وی گفت: کشورهای امارات، چین، کانادا، آمریکا، لهستان، بلژیک و دانمارک تولید کنندگان اصلی مبلمان در جهان هستند و ۵۴ درصد مبلمان دنیا توسط این کشورها تولید می شود.

یزدانی با بیان اینکه سرانه مصرف مبلمان در ایران کمی بالاتر از میانگین جهانی است، افزود: در سال ۲۰۱۵، ۴۴۰ میلیارد دلار مبلمان در دنیا تولید شده است و سرانه مصرف مبلمان در کشورهای توسعه‌یافته ۲۲۳ دلار و میانگین جهانی آن ۶۴ دلار است.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.