شناسه : 72764
امروز شنبه 1402/01/26 - 08:01
نویسنده : mohammad rezaeian
قدردانی رییس جمهور از سازمان بسیج اصناف؛

رئیس جمهور: از نقش آفرینی مثبت بسیج اصناف در اتحادیه ها و بازار قدردانی می نمایم / طرح کسبه امین که زنجیره امین را ایجاد میکند به جد دنبال شود

دکتر رئیسی بیان کرد: نقش بسیج اصناف در اتحادیه ها و بازار نقش بسیار مهمی است و کارهای بسیار خوبی توسط بسیج اصناف صورت گرفته که باید ادامه پیدا کند به ویژه طرح کسبه امین که زنجیره امین را ایجاد میکند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، نشست صمیمی رئیس جمهور با اصناف، بازاریان و اتحادیه های صنفی در تاریخ 19 فروردین 1402 در یکی از سالن های کنفرانس سران اسلامی در تهران برگزار شد.

رئیس جمهور در این نشست ضمن تجلیل از  11 هزار شهید اصناف و بازار به نقش مهم و موثر اصناف در مقاطع مختلف تاریخ انقلاب، از مبارزات قبل از انقلاب تا دوران دفاع مقدس و زمان تحریم‌های ظالمانه دشمن اشاره نمود و تصریح کرد: نقش اصناف و بازاریان در پیروزی و شکل گیری انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست .اصناف در اغتشاشات سال گذشته نیز ثابت کردند که حاضر به همراهی با دشمن نیستند.

دکتر رئیسی افزود: نقش بسیج اصناف در اتحادیه ها و بازار نقش بسیار مهمی است و کارهای بسیار خوبی توسط بسیج اصناف صورت گرفته که باید ادامه پیدا کند به ویژه طرح کسبه امین که زنجیره امین را ایجاد میکند.

رییس جمهور

رئیس جمهور با اشاره به اظهارات تعدادی از سخنرانان در این نشست درباره اهمیت مقابله مؤثر با دلالی و واسطه‌گری، تصریح کرد: اعتقاد راسخ داریم که دست جریان دلالی باید از نظام تأمین و توزیع قطع شود و باور داریم که خود تشکل‌های صنفی بهتر از هر کس دیگری می‌توانند در این راستا ایفای نقش کنند.

آیت‌الله رئیسی همچنین با اشاره به درخواست‌های مطرح شده برای پرهیز از قیمت‌گذاری‌های دستوری، خاطرنشان کرد: آنچه در سیاست‌های دولت محوریت دارد جلوگیری از اجحاف به تولیدکننده و مصرف‌کننده است و میدان دادن به اتحادیه‌ها و اصناف می‌تواند علاوه بر تنظیم بازار و جلوگیری از وارد شدن اجحاف به هر یک از ارکان تولید و مصرف، باعث برخورد موثر با واسطه‌ها به عنوان برهم زنندگان نظام تأمین و توزیع نیز بشود.

حسن پور

حسن پور: ارائه مشوق‌های صادراتی دولت به محصولات واحد‌های تولیدی صنفی در دستور کار قرارگیرد

 

دکتر غلامرضا حسن‌پور رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور و عضو هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور در این دیدار اظهار داشت: یکی از عوامل مهم تورم معیوب بودن زنجیره تامین تا توزیع است لذا چنانچه با ایجاد رقابت واقعی و حذف انحصار، شبکه امین اعم از واردکننده، تولید کننده و کسبه امین در کشور شکل بگیرد علاوه بر شفاف شدن مبادلات مالی، دلالان غیرضرور حذف و شاهد مهار تورم خواهیم بود.

دکتر حسن‌پور همچنین با اشاره به وجود ۶۰۰ هزار واحد تولیدی صنفی به اضافه واحد‌های خدماتی و خدمات فنی در کشور، بیان کرد: اگر در این واحد‌ها یک نفر مشغول شود، ضمن مهارت آموزی در محیط کسب و کار واقعی می‌تواند این شغل را انتخاب کند؛ سال گذشته این طرح به صورت آزمایشی اجرا شد و ۱0 هزار اشتغال به وجود آمد؛ از سوی دیگر چنانچه دولت ماده ۱۹۱ قانون کار را اعمال کند اشتغال درکشور تحولی بزرگ را شاهد بوده و مانع اصلی از سر راه برداشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: وزارتخانه‌ها باید راه را برای حضور فعالان اقتصادی واقعی و مردمی در اقتصاد کشور به ویژه واردات مواد اولیه و ضروری و نیز تولید محصولات که در کشور انحصار دارد باز کرده و با هوشمند سازی زنجیره تامین تا توزیع به اجرای این طرح کمک کنند. این کارها می تواند به مهار تورم و رشد تولید کمک نماید.

حسن پور سپس به موضوع صادرات محصولات واحد‌های تولیدی صنفی اشاره کرد و گفت: به منظور رفع کم تحرکی در تجارت خارجی و به تبع آن رشد تولید، باید برای صادرات محصولات واحد‌های تولیدی صنفی کار‌های ویژه‌ای را انجام داد از جمله ارتباط واحد‌های تولیدی با یکدیگر برای افزایش در کیفیت و کمیت تولید با نشان تجاری مشترک که توسط اتاق اصناف و بسیج قابل اجرا است.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با درخواست ارائه مشوق‌های صادراتی ویژه دولت به محصولات واحد‌های تولیدی صنفی و رفع موانع صادراتی، به طرح تکریم عفاف و حجاب توسط بسیج اصناف کشور اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود وزیر محترم صمت و رییس هیات عالی نظارت با تشکیل جلسه فوق العاده، طرح بسیج اصناف کشور در خصوص تکریم عفاف و حجاب را بررسی کرده و به همراه سایر پیشنهاد‌ها به کل کشور ابلاغ کند.

اسماعیلی

مدیر خواهران سازمان بسیج اصناف کل کشور:طرح تکریم حجاب و عفاف در بازار واصناف در حال اجراست

 

خواهر اسماعیلی مدیر خواهران سازمان بسیج اصناف کل کشور ضمن ارائه  طرح تکریم عفاف و حجاب در بازار و اصناف به ساماندهی 6000 نفر از بسیجیان خواهر جهت اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در پاساژ ها و مجتمع های تجاری اشاره نمود.

وی  پیشنهاد داد اتحادیه کشوری مد و پوشش اسلامی ذیل اتاق اصناف ایران تشکیل شود.

 

رضایی

نماینده خواهران بسیجی اصناف و کارآفرین نمونه: اتحادیه کشوری کسب و کارهای خرد و خانگی ذیل اتاق اصناف ایران تشکیل شود

خواهر کاظمی نماینده خواهران بسیجی اصناف و کارآفرین نمونه ضمن ارائه طرح بسیج اصناف در اشتغال آفرینی روستاها از طریق آموزش، تامین مواد اولیه و لوازم مورد نیاز از قبیل چرخ خیاطی، پارچه و سایر اقلام مورد نیاز در سایر مشاغل به بازار سازی برای فروش محصولات اشاره کرد.

وی افزود: با اجرای این طرح تعداد 1000 نفر از خواهران روستایی توسط یکی از گروهای جهادی بسیج اصناف مشغول کار شدند که این الگو در حال گسترش است.

وی پیشنهاد داد اتحادیه کشوری کسب و کارهای خرد و خانگی ذیل اتاق اصناف ایران تشکیل شود.

برچسب ها

برچسب‌ها

بسیج اصناف
0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.