شناسه : 72606
امروز دوشنبه 1401/07/25 - 12:24
نویسنده : mohammad rezaeian

چهارمین نشست سراسری دفاتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی

چهارمین نشست سراسری هم اندیشی مسئولان و دبیران دفاتر بسیج تخصصی تجار و فعالان اقتصادی اتاق های بازرگانی سراسر کشور در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، چهارمین نشست سراسری هم اندیشی مسئولان و دبیران دفاتر بسیج تخصصی تجار و فعالان اقتصادی اتاق های بازرگانی سراسر کشور در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد.

این مراسم که با حضور غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف و فعالان اقتصادی، شافعی ریاست اتاق ایران و اتاق مشهد و سایر مسئولان بسیج تجار و فعالان اقتصادی و مسئولان ارشد اتاق های بازرگانی برگزار شد، حاضرین به بیان فعالیت ها و دغدغه های خود جهت همکاری و هم اندیشی برای رفع معضلات اقتصادی پرداختند.

غلام‌رضا حسن پور، رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در این جلسه سراسری گفت:  بسیج هرکجا باشد محور است و خدمت گزاری می‌کند. بسیج از ابتدای انقلاب با مردم بوده است.

وی با بیان اینکه بازار در فعالیت های اقتصادی پشت نظام است افزود:  بخش خصوصی و فعالان  اقتصادی نشان دادند در همه شرایط حاکم در کشور در کنار نظام هستند.

وی با اشاره به بخشی از فرمایش‌های رهبر انقلاب تصریح کرد: مقام معظم رهبری اشاره کرده اند که بسیج پاره تن مردم است و باید به مردم کمک کند. باید توفیق داشته باشیم و به این امر مهم برسیم. پیشرفت‌های خوبی داشتیم و در این یکسال دفاتر دیگر خود را فعال کردیم و هدف خود را دنبال می‌کنیم. بسیاری از مشکلات ما به دلیلی قوانین و مقرراتی است که در جا‌های دیگر اعمال می‌شود.

حسن پور افزود: قرار است بسته‌ای را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کنیم و به صورت بسته دائمی احکام در زمینه اقتصادی از آن استفاده کنند. بسیج اتاق با حمایت اتاق بایستی چنین بسته حمایتی احکام را تنظیم و تقدیم کند. در احکام اقتصادی مجلس اگر قرار است اتفاقی رخ دهد باید از این طریق انجام شود.

 همچنین کارگروه تخصصی آب در بسیج اصناف تشکیل شده و از همه مجموعه‌ها دعوت می‌کنیم تا در کنار یک دیگر این موضوع را حل کنیم. وضعیت آب در برخی از شهر‌ها نامناسب است. در موضوع ریزگرد‌ها نیز دوستان ما در بسیج و جلسات، پیشنهاد‌های مهمی ارائه کرده اند.

شافعی، رئیس اتاق ایران در این نشست گفت: صادرات موفق در پناه بخش تولید قدرتمند محقق می‌گردد و تولید پایدار نیازمند استفاده از تکنولوژی و نوسازی تجهیزات این بخش است؛ لذا بایستی در این عرصه اهتمامی ویژه در کشور صورت گیرد. فرسودگی ماشین آلات و قدیمی بودن فناوری از جمله مشکلات در این عرصه است و بسیاری از منابعی که به موضوع خود اشتغالی اختصاص پیدا می‌کند به نوعی هدر دادن منابع است و برای حمایت از تولید و اشتغال باید شیوه درست و مناسب پیدا کنیم.

به گفته شافعی،امروز مسئله و مشکل اصلی کشور که بر دو حوزه اجتماعی و فرهنگی اثری مستقیم دارد، دارای ریشه‌ای اقتصادی است. اگر قرار باشد در کشور کاری صورت گیرد که در در مسائل فرهنگی و اجتماعی هم اثرگذار باشد، بایستی در حوزه اقتصاد صورت گیرد.

 

1

 

برچسب ها

برچسب‌ها

بسیج اصناف
0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.