شناسه : 72586
امروز شنبه 1401/06/12 - 15:41
نویسنده : mohammad rezaeian
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی؛

وزارت امور خارجه باید در حوزه اقتصاد خارجی ورود کند

صدیف بدری بیان کرد: فعالیت وزارت امور خارجه فقط در حوزه سیاسی قابل قبول نیست و‌ این وزارتخانه در امور اقتصاد خارجی هم باید ورود کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، صدیف بدری در سومین گردهمایی مسئولان و دبیران بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق‌های بازرگانی کشور در محل سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اردبیل، گفت: وزارت امور خارجه در دوران بعد از انقلاب فقط وزارت سیاسی بوده است و این رویه برای توسعه صادرات باید تغییر کند و این وزارتخانه در امور اقتصادی ورود کند.

 نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به مشکلاتی که برای تجار در تجارت خارجی پیش می‌آید لازم است که سفارتخانه‌های ما رایزن اقتصادی خوبی داشته باشند و به عنوان تنظیم‌گر در تجارت خارجی عمل کنند.

 او تاکید کرد: رایزنی برای ایجاد بازار در کشورهای هدف برای محصولات تولید کشور و نظارت بر قراردادهای تجار با طرفین خارجی به منظور تجارت سالم و بدون دردسر می‌تواند از کمک‌های رایزهای اقتصادی سفارتخانه‌های ما باشد.

بدری ادامه داد: ناعدالتی و‌ توزیع ناعادلانه امکانات در کشور باعث رشد نامتوازن در کشور شده است، قانون مالیات بر ارزش افزوده باعث می‌شود که دارا داراتر شود و استان‌های کم‌برخوردار ضعیف‌تر شوند‌.

 نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فعالان بخش خصوصی سربازان جنگ اقتصادی کشور هستند و حمایت بسیج از بخش خصوصی و هموار کردن راه آنها قابل تقدیر است.

 

به نقل از اتاق بازرگانی اردبیل

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.