شناسه : 72584
امروز شنبه 1401/06/12 - 09:41
نویسنده : mohammad rezaeian
در سومین گردهمایی مسئولان بسیج تجاروفعالان اقتصادی در اردبیل

رفع موانع برای بخش خصوصی هدف اصلی بسیج تجار و فعالان اقتصادی است

دکتر حسن پور هدف از ایجاد بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق‌های بازرگانی را رفع موانع موجود در مسیر فعالیت بخش خصوصی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، غلامرضا حسن‌پور در سومین گردهمایی مسئولان و دبیران بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق‌های بازرگانی کشور در محل سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اردبیل، گفت: رفع موانع بخش خصوصی هدف اصلی بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق‌های بازرگانی کشور است.

رئیس سازمان بسیج اصناف و تجار کشور افزود: در این زمینه به دنبال رفع موانع بر سر راه واحدهای راکد و نیمه راکد هستیم و معتقدیم نقش‌آفرینی بسیج در اتاق‌های بازرگانی موجب حفاظت و حراست از بخش خصوصی می‌شود.

 او تاکید کرد: بسیج تجار و فعالان اقتصادی با هدف ایجاد آرامش نسبی در بازار ساماندهی‌های لازم در حوزه فعالیت جهاد کشاورزی و وزارت صمت را انجام داده و با حضور در بازار اقدامات ارزنده‌ای را رقم زده‌اند.

حسن‌پور ادامه داد: در بحث مانع‌زدایی کارها با جدیت دنبال می‌شود و به کمک بسیج اتاق‌های بازرگانی در استان‌ها به دنبال شناسایی موانع و مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی هستیم.

 رئیس سازمان بسیج اصناف و تجار کشور خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌هایی نیز با دولت منعقد کرده‌ایم که بتوانیم با شناسایی موانع و مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی، عمده مشکلات واحدها را برطرف کنیم و در این زمینه از تمام توان و تلاش خود استفاده کنیم که این موضوع به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است.

 او با اشاره به مهم‌ترین اقدامات بسیج تجار کشور بیان کرد: از اهم مواردی که به دنبال آن هستیم، سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی، کاهش بروکراسی‌های اداری و بانکی، چاره اندیشی برای کمبود مواد اولیه و بازار فروش که از ظرفیت‌های موجود باید به نحو احسن در این زمینه استفاده کنیم.

 

21221
  • رئیس شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور استفاده از تمام توان و ظرفیت برای رشد اقتصادی را امری ضروری دانست.

یحیی آل اسحاق در سومین گردهمایی مسئولان و دبیران بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق‌های بازرگانی کشور در محل سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اردبیل، گفت: در مسئله اقتصادی و رشد و توسعه در این مسیر لازم است که از تمام توان و ظرفیت خود استفاده کنیم تا موفق شویم.

 رئیس شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور افزود: یکی از الزامات رشد اقتصادی و موفقیت در این مسیر ورود بخش خصوصی به صورت فعال به عرصه کار و سرمایه‌گذاری است.

 رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق تاکید کرد: مقام معظم رهبری می‌گویند که اولویت امروز نظام موضوع اقتصادی است و هر چیزی که مانع تولید شود باید جلوی آن را گرفت، بسیج تجار در همین مسیر قدم برمی‌دارد.

 او خاطرنشان کرد: سپاه مسئول حفظ انقلاب است و اقتصاد قوه انقلاب است، دفاع از آن باید مثل دفاع از انقلاب و نظام باشد.

 آل اسحاق ادامه داد: بسیج به ویژه بسیج تجار جنبه کمکی و پشتیبانی دارد، دفاتر استانی بسیج تجار مشکلات اقتصادی استان، مشکلات فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و تجار را احصا کنند و برای پیگیری در سطح ملی به سازمان انتقال دهند.

 

3232
  • نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت وزارت امور خارجه فقط در حوزه سیاسی قابل قبول نیست و‌ این وزارتخانه در امور اقتصاد خارجی هم باید ورود کند.

صدیف بدری در سومین گردهمایی مسئولان و دبیران بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق‌های بازرگانی کشور در محل سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اردبیل، گفت: وزارت امور خارجه در دوران بعد از انقلاب فقط وزارت سیاسی بوده است و این رویه برای توسعه صادرات باید تغییر کند و این وزارتخانه در امور اقتصادی ورود کند.

 نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به مشکلاتی که برای تجار در تجارت خارجی پیش می‌آید لازم است که سفارتخانه‌های ما رایزن اقتصادی خوبی داشته باشند و به عنوان تنظیم‌گر در تجارت خارجی عمل کنند.

 او تاکید کرد: رایزنی برای ایجاد بازار در کشورهای هدف برای محصولات تولید کشور و نظارت بر قراردادهای تجار با طرفین خارجی به منظور تجارت سالم و بدون دردسر می‌تواند از کمک‌های رایزهای اقتصادی سفارتخانه‌های ما باشد.

 بدری ادامه داد: ناعدالتی و‌ توزیع ناعادلانه امکانات در کشور باعث رشد نامتوازن در کشور شده است، قانون مالیات بر ارزش افزوده باعث می‌شود که دارا داراتر شود و استان‌های کم‌برخوردار ضعیف‌تر شوند‌.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فعالان بخش خصوصی سربازان جنگ اقتصادی کشور هستند و حمایت بسیج از بخش خصوصی و هموار کردن راه آنها قابل تقدیر است.

 

برچسب ها

برچسب‌ها

بسیج اصناف
0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.