شناسه : 72564
امروز سه شنبه 1401/04/28 - 08:48
نویسنده : mohammad rezaeian

طرح ارزیابی هوشمند بازرسی و نظارت‌های اصناف اجرا می‌شود

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور گفت: طرح نظارت هوشمند و بازرسی‌های سیستمی اصناف آماده اجرا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور،غلامرضا حسن‌پوررییس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور بیان کرد: دولت از ما درخواست کرد تا در بحث نظارت و بازرسی ورود پیدا کنیم تا حمایت همه‌جانبه از اصناف و بازاریان و جلوگیری از تخلفات را به عنوان اولویت اصلی مد نظر قرار دهیم.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور می گوید: ما در کنار بازرسان اصناف و بازار تلاش کردیم تا با تأمین نیرو در حوزه‌های مختلف ورود پیدا کنیم که شایسته است از همراهی خوب وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در این زمینه قدردانی کنیم.

به گفته او، ما معتقدیم نظارت‌ها و بازرسی‌ها باید از مبدأ و محل تولید شروع شود که در همین راستا در ۵۰ شرکت تولید روغن بازرسان مقیمی را مستقر کردیم تا جلوی تخلفات احتمالی گرفته شود.

حسن‌پور گفت: کمتر از پنج درصد تخلفات در صنوف و خرده‌فروشی‌ها انجام می‌شود و ۹۵ درصد انحراف در واحدهای بزرگ تولیدی است که قطعاً با نظارت بیشتر بر تولیدکنندگان و رصد دقیق گلوگاه‌ها، به راحتی می‌توانیم جلوی گران‌فروشی را بگیریم.

او می گوید: در مسئله آرد و نان که مردم رضایت چندانی ندارند ما نظارت‌ها و بازرسی‌هایمان را از ادارات غلات، سیلوها و کارخانه‌های آرد شروع کردیم و تلاشمان بر این است تا جلوی هدررفت منابع و یا فروش خارج از شبکه آرد را از مبدأ گرفته و اجازه ندهیم تا در نانوایی‌ها تخلفی تکرار شود.

حسن‌پور بر نظارت‌های هوشمند و اجرایی شدن این طرح اشاره کرد و گفت: تلاش ما بر این است تا با همکاری دولت نظارت هوشمند را اجرایی و عملیاتی کنیم تا مبدأ و مقصد نهایی کالا به صورت دقیق و بدون نظارت فیزیکی مورد رصد و پایش قرار گیرد تا ما با کمترین دخالت نیرو بتوانیم بیشترین نظارت هوشمند و سیستمی را در این فرآیند انجام دهیم.

به گفته رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان ، مقدمات اجرای این طرح آمده شده و به زودی شاهد راه‌اندازی طرح نظارت هوشمند در کشور خواهیم بود تا مانند نصب دستگاه جی.پی.اس در وسایل نقلیه و کنترل آنها، ما نیز بتوانیم از مبدأ تا مقصد کالا را رصد و مورد پایش قرار دهیم.

منبع// باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها

برچسب‌ها

بسیج اصناف
0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.