شناسه : 72531
امروز سه شنبه 1401/03/10 - 08:00
نویسنده : mohammad rezaeian
به روایت مسئول سازمان بسیج اصناف استان زنجان؛

هوشمند سازی یارانه نان

نظر به اینکه قیمت آرد در زنجیره گندم تا نان آزاد می شود، ولی نان گران نخواهد شد البته باید تدابیر لازم برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی اندیشیده شود و تحت نظارت و کنترل باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، مسئول سازمان بسیج اصناف استان زنجان گفت : مطابق اظهارات مسئولین استانی و رصد و پیگیری این سازمان از طریق حضور فعال در جلسات و پیگیریهای صورت گرفته، استان زنجان بعنوان نمونه موقعیت در این طرح انتخاب شد و مقدمات این طرح نیز فراهم گردید و طرح در حال نهایی شدن و انتقال تجربه به استان های دیگر است.

ضمنا بنظر می رسد دلیل انتخاب این استان به عنوان نمونه موقعیت ، اشراف مسئولین ارشد استان و قرمز بودن استان برای زندگی اتباع خارجی است.
ابتدا مقرر شده بود ۲ دستگاه کارتخوان مخصوص این طرح برای هر نانوایی تعبیه شود ، یکی آنلاین و دیگری آفلاین باشد، دستگاه کارتخوان آنلاین که بصورت بر خط فعال خواهد بود و دستگاه آفلاین نیز برای مواقعی است که واحد نانوایی با قطعی های احتمالی برق و اینترنت مواجه شده باشد. ولی فعلا کارتخوان آنلاین تعبیه شده است.

یارانه نان


ابوالفضل رجبی افزود: مجری این طرح بانک سپه می باشد و شرکت سایان کارت (زیر مجموعه بانک سپه) که در حال راه اندازی این سیستم می باشد و تا به امروز از حدود ۱۶۰۹ واحد نانوایی در حدود ۱۳۰۰ واحد نانوایی را مجهز به کارتخوان طرح هوشمند سازی یارانه نان نموده اند و پس از تامین کامل زیرساخت های لازم، طرح هوشمندسازی یارانه نان در کلیه نانوایی های استان زنجان اجرایی خواهد شد تا مشکل اقتصادی ، امنیتی و اجتماعی بوجود نیاید.


رجبی در ادامه گفت: در حال حاضر در این استان محدودیتی برای تعداد فروش نان نداریم ولی در آینده که آرد با قیمت واقعی توزیع شده و به ازای نان های فروخته شده یارانه دریافت خواهد شد و فروش نان تنها با کارت بانکی سرپرست خانواده امکان پذیر خواهد بود و به هیچ وجه موضوع سهمیه بندی یا محدودکردن خرید برای مردم وجود ندارد.


مسئول سازمان بسیج اصناف زنجان افزود: الگوی مصرف خانواده های زنجانی در زمینه تاًمین نان استخراج شده و مشکلی در زمینه تامین نان مردم وجود ندارد و هدف از این طرح جلوگیری از قاچاق آرد می باشد و قیمت نان سنتی تغییر نکرده و آنچه در این بخش تغییر کرده نحوه توزیع یارانه نان سنتی از طریق سامانه هوشمند به قیمت سابق است.


ابوالفضل رجبی گفت: وضعیت نانوایی های استان از مجموع ۱۶۰۹ واحد خبازی تعداد ۶۰۹ مورد بدون مغایرت و ۱۰۰۰مورد دارای مغایرت با سامانه های بانک مرکزی (شاپرک و...) بوده اند و برای رفع مغایرت کمیته استانی با مسئولیت امور اقتصادی و دارایی با همکاری ادارات کل غله ، صمت ، جهاد ، پست ، ثبت احوال ، مخابرات ، فناوری اطلاعات و ارتباطات ، اتحادیه نانوایی بانک سپه و امور مالیاتی دستگاه های ناظر تشکیل و نسبت به این طرح نظارت دارند.


 رجبی افزود: این طرح نیاز به پیوست رسانه ای برای تبین و آگاه سازی و توجیه از طریق رسانه ملی ، عمومی و ... دارد . با توجه به اینکه اطلاع رسانی و آگاه سازی نیز صورت می گیرد ولی شایعه گرانی نان در بین مردم شیوع پیدا کرده است و در افکار عمومی گران شدن نان مطرح بوده و نگران این موضوع می باشند.


در پایان مسئول سازمان بسیج اصناف استان زنجان پیشنهاد داد :که با عنایت به راه اندازی کارتخوان های اندروید در سطح صنوف نانوایی ها ، بحث هنگ کردن و احتمال خرابی و حتی هک شرکت مربوطه متصور می باشد لذا از آنجاییکه در حال حاضر مرحله آزمون و خطای این طرح در حال تست می باشد به جهت پیشگیری از هرگونه مشکل در اجرائ و عملیاتی شدن طرح پیشنهاد می گردد در هر نانوایی ۲ عدد کارتخوان و از دو شرکت مختلف وجود داشته باشد.

برچسب ها

برچسب‌ها

بسیج اصناف
0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.