شناسه : 72496
امروز چهارشنبه 1401/01/24 - 10:21
نویسنده : mohammad rezaeian

حل مشکل گوجه‌فرنگی و رانندگان حمل و نقل با کمک اصناف

مسئول بسیج اصناف کشور گفت: با پادرمیانی بسیج اصناف و رسیدگی به مشکلات رانندگان حمل و نقل سنگین، مشکل گوجه‌فرنگی و بخشی از مشکلات رانندگان حل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، غلامرضا حسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد نقش بسیج اصناف در حل مشکلات گوجه‌فرنگی که در هفته گذشته روی داده بود، گفت: بسیج اصناف چون در ستاد تنظیم بازار عضویت دارد، مشکلات گوجه‌فرنگی که به خاطر حمل و نقل آن و مشکلات رانندگان کامیون روی داده بود مطرح شد. رانندگان به خاطر افزایش هزینه‌ها شامل هزینه لاستیک، لوازم یدکی، دستمزد کارگر و بیمه رانندگان مشکل داشتند و در نتیجه بحث انتقال محصول گوجه به بازار با مشکل مواجه شده بود.

حسن‌پور گفت: در این زمینه پیشنهاد شد وزارت راه کارگروهی تشکیل دهد و با رانندگان کامیون‌های حمل و نقل صحبت کند تا مشکلات آنها هم بررسی و حل شود. در نتیجه در چهارشنبه قبل جلسه‌ای برگزار شد و بخشی از مشکلات رانندگان تعدیل شد و همچنین مطرح شد که از اول اردیبهشت‌ماه گوجه‌فرنگی خوزستان و جنوب وارد می‌شود و مشکل به کلی رفع خواهد شد.

مسئول بسیج اصناف کشور همچنین در مورد مشکلات رانندگان خودروهای سنگین و حمل بار گفت:‌در آن کمیته در وزارت راه مشکلات رانندگان مطرح شد و اعلام کردیم بسیج آمادگی دارد به کمک رانندگان بشتابد که نه حقی از رانندگان ضایع شود و نه حق مردم از بین برود و قرار شد در دستورکار ستاد تنظیم بازار، مشکلات بیمه، لاستیک، لوازم یدکی و سایر مشکلات رانندگان مطرح و تا حد امکان برطرف شود.

حسن‌پور تأکید کرد: بسیج اصناف وارد جزئیات کار نمی‌شود چون این وظیفه دستگاه‌های دیگر مانند وزارت راه و وزارت صنعت است که آن را حل کند. ما فقط کار تسهیل‌گری و ریش‌سفیدی انجام می‌دهیم، چون شعار بسیج هدایت، حمایت و نظارت است.

مسئول بسیج اصناف همچنین گفت: ما وارد کار اجرا نمی‌شویم. در زمان کرونا که نیاز به ماسک افزایش یافت، با رایزنی با تولیدکنندگان توانستیم 700 کارگاه در کشور راه‌انداری کنیم و تولید ماسک به مرحله انبوه رسید که حتی عرضه ماسک به زیر قیمت مصوب هم رسید و نه تنها نیاز داخل رفع شد که به صادرات آن هم اقدام شد.

حسن‌پور در مورد راه‌اندازی خط تولید چادر مشکی گفت: در این زمینه کارخانه نای‌زرین خوانسار بحث تولید چادرمشکی را برعهده گرفت و قرار شد برای ارتقای کیفیت آن، از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنند، در زمینه ارتقای کیفیت رنگ و همچنین نفوذناپذیری در مقابل آب اقدام شود. در حال حاضر این خط تولید فعال است و پارچه‌های روسری تولید می‌کند. در مورد خط تولید چادر مشکی هم یک خط راه‌اندازی و در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: تولید پارچه چادرمشکی در کشور به اندازه 10 درصد نیاز کشور است و 90 درصد آن از طریق واردات تأمین می‌شود.

مسئول بسیج اصناف کشور از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان درخواست کرد کسانی که تمایل دارند در زمینه تولید پارچه چادر مشکی وارد شوند، به بسیج اصناف مراجعه کنند که بسیج از آنها حمایت می‌کند. سرمایه‌گذاران اگر تمایل داشته باشند مورد حمایت قرار می‌گیرند تا در زمینه تولید چادرمشکی خودکفا شویم و حتی بعد از آن به صادرات این محصول هم بپردازیم.

انتهای پیام/

برچسب ها

برچسب‌ها

بسیج اصناف
0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.