شناسه : 72457
امروز سه شنبه 1400/11/19 - 14:30
نویسنده : mohammad rezaeian
رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در سی ویکمین نشست هیات مطرح کرد؛

تشریح محورهای تفاهم‌نامه بسیج و معاون اول رئیس‌جمهور

غلامرضا حسن‌پور اشکذری محور سوم تفاهم‌نامه سازمان بسیج با معاون اول رئیس جمهور را نظارت سیستمی در تنظیم بازار عنوان کرد و گفت: نظارت سیستمی به این معناست که بخش خصوصی خود بر عملکرد خود نظارت داشته باشد و در این صورت تنظیم بازار با موفقیت‌هایی همراه خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، در ابتدای جلسه، غلامرضا حسن‌پور اشکذری، عضو دولتی هیئت نمایندگان اتاق تهران، برای ایراد نخستین نطق پیش از دستور، پشت تریبون ایستاد و به موضوع تفاهم‌نامه‌ای که میان سازمان بسیج اصناف، بازاریان و تجار کشور و معاون اول رئیس‌جمهور در حوزه تنظیم بازار به امضا رسیده است، اشاره کرد. او گفت: به موجب یکی از محورهای این تفاهم‌نامه، مقرر شده است که از ظرفیت مردم و بخش خصوصی در تنظیم بازار استفاده کنیم و محور دیگر این تفاهم‌نامه آن است که نظارت‌ها از مبدا تولید کالا تا مرحله مصرف را در بر بگیرد و برای تحقق این امر نیز لازم است که سامانه‌ها توسعه پیدا کند.

حسن‌پور در ادامه به تعدادی از سفرهای استانی خود طی روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: در سفری که به هرمزگان و بندرعباس صورت گرفت، مشکلات فعالان اقتصادی در ترخیص و صادرات کالا رصد شد و با جلساتی که با مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، مشکلات موجود در واردات مواد اولیه مورد بررسی قرار گرفت.

او با بیان اینکه فعالان اقتصادی در مرز مهران با مشکلات جدی مواجه هستند، افزود: دخالت برخی ارگان‌ها و دستگا‌ه‌ها، مشکلاتی برای فعالان اقتصادی در این مرز که بزرگ‌ترین مرز زمینی کشور است، ایجاد کرده. در نهایت مقرر شد که برای حل بخشی از این مشکلات، زمینی به وسعت یک هکتار در این منطقه برای سهولت فعالیت‌های تجاری بازرگانان و احداث نمایشگاه دائمی در نظر گرفته شود.

این عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران با اشاره به بازدیدی که از یکی از واحدهای تولیدی تعطیل در ایلام داشته است، گفت: در این سفر با یک واحد تولیدی بزرگ مواجه شدیم که ضمن سرمایه‌گذاری 60 میلیون یورویی و واردات تمامی ماشین‌آلات موردنیاز از آلمان، به دلیل مشکلاتی که مساله قیمت‌گذاری دستوری ایجاد کرده،‌ دچار تعطیلی شده است. بر این اساس، مقرر شد که در جلسه تنظیم بازار به مساله این واحد تولیدی رسیدگی شود.

غلامرضا حسن‌پور اشکذری محور سوم تفاهم‌نامه سازمان بسیج با معاون اول رئیس جمهور را نظارت سیستمی در تنظیم بازار عنوان کرد و گفت: نظارت سیستمی به این معناست که بخش خصوصی خود بر عملکرد خود نظارت داشته باشد و در این صورت تنظیم بازار با موفقیت‌هایی همراه خواهد بود.

او سپس به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در مورد وضعیت صنعت خودرو و لوازم خانگی اشاره کرد و گفت: کارگروهی برای بررسی وضعیت لوازم خانگی تشکیل شده تا چنانچه گرانی این محصولات به دلیل بالا بودن هزینه تولید است، این مساله را حل کنیم. در عین حال، شایسته است که اتاق تهران نیز به این مساله توجه نشان دهد.

او در پایان سخنان خود اعلام کرد که به زودی یک هیات تجاری به سوریه سفر می‌کند و اختصاص قطعه زمینی به فعالیت‌های تجاری فعالان اقتصادی ایرانی در حلب سوریه از اقداماتی است که در این سفر انجام می‌گیرد.
 

کمک به آزادسازی صادرات اکسیژن

در ادامه این جلسه، حسن‌پور اشکذری، رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان و نماینده دولت در هیات نمایندگان اتاق تهران، طی سخنانی، با انتقاد از برخی مداخلات سازمان غذا و دارو در صادرات تجهیزات پزشکی، از آزادسازی صادرات گازهای اکسیژن خبر داد و یادآور شد که پس از پیگیری‌های متعدد، ممنوعیت صادرات این تجهیزات برداشته شد. اما اکنون صادرکنندگان این بخش،‌ علاوه بر اخذ مجوز از وزارت صمت باید از وزارت بهداشت نیز مجوز دریافت کنند. او از کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران درخواست کرد که بررسی این مساله را در دستور کار قرار دهد.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.