شناسه : 72442
امروز سه شنبه 1400/11/12 - 11:04
نویسنده : mohammad rezaeian
در محل سازمان بسیج اصناف کشور برگزار شد؛

نشست کارگروه لوازم خانگی سازمان بسیج اصناف، بازاریان کشور

نشست کارگروه لوازم خانگی سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با توجه به نظارت و بازرسی بر کیفیت و قیمت ها برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، صبح امروز نشست کارگروه لوازم خانگی سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با توجه به نظارت و بازرسی بر کیفیت و قیمت ها با حضور محمد حیدری جانشین محترم سازمان، پازوکی رییس اتحادیه لوازم خانگی، محمدی سرپرست اداره تعزیرات حکومتی، سپهر نژاد سرپرست گشت مشترک تعزیرات حکومتی تهران و برخی اعضا شورای هیئت اندیشه ورز سازمان برگزار شد.

در این نشست حیدری جانشین محترم سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور بیان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری و گلایه ایشان از کیفیت و قیمت ها وظیفه کارگروه لوازم خانگی سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی بیشتر از گذشته شد.

وی افزود: کار را با جدیت هم چون گذشته در این کارگروه دنبال میکنیم و از مشکلات اطلاع داریم و در جلسات دولت هم عنوان میکنیم.

لوازم خانگی

آقای برهمن مشاور اقتصادی سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور عنوان کرد: حمایت، هدایت و نظارت دستور کار سازمان بسیج اصناف کشور است و این کارگروه در راستای بیانات مقام معظم رهبری و تذکر ایشان به تولید کنندگان لوازم خانگی بر کیفیت و قیمت ها به دنبال راهکار با حضور خود تولید کنندگان و اعضا صنف است.

وی افزود: کارگروه لوازم خانگی باید پررنگ تر از گذشته برای کنترل و نظارت بر بازار لوازم خانگی برنامه داشته باشد.

پازوکی رییس اتحادیه لوازم خانگی عنون کرد: زمانی با کالای قاچاق میشود برخورد کرد که جلوی ورود آن کالا از مبدا بسته شود.

وی افزود: در طرح مبارزه با قاچاق کالای لوازم خانگی باید امنیت اقتصادی کسبه حفظ شود، زیرا واحد صنفی تمایلی به فروش جنس قاچاق ندارد.

رییس اتحادیه لوازم خانگی تهران بیان کرد: اگر قانونی مصوب می شود باید در سرجای خودش اجرا شود و آن را به سال های بعد نکشند.

پازوکی افزود: درج قیمت کارخانه به منزله قیمت فروش به مصرف کننده نیست، این درج قیمت منجرب به اختلاف بین فروشنده و خریدار شده است، فرمول اصلی قیمت کالا شامل قیمت نهایی کارخانه به علاوه 9 درصد ارزش افزوده به علاوه هزینه حمل و نقل و هزینه واحد صنفی بر روی کالا اضافه میشود.

لوازم خانگی 2

آقایان محمدی و سپهر نژاد در خصوص رسیدگی به پرونده های تعزیرات و قاچاق بیان کردند: تعزیرات حکومتی مسئول رسیدگی به پرونده های تخلفات ارجاع داده شده از سوی بازرسان اصناف را برعهده دارد. 

وی افزود: تعزیرات طبق ماده های 36 و 53 قانون هیچ گونه مامور، بازرسی، کنترل قیمت و نظارت ندارد و تنها وظیفه اش رسیدگی به پرونده های ارجاع داده شده از سوی بازرسان اصناف است.

لوازم خانگی 3

 

برچسب ها
0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.