شناسه : 72273
امروز سه شنبه 1400/05/26 - 19:30
نویسنده : mohammad rezaeian
با حضوررئیس سازمان بسیج اصناف کشورومدیرکل داروی غذا و دارو؛

ظرفیت بخش خصوصی به کمک دولت برای واردات انبوه واکسن می آید

غلامرضا حسن پور اشکذری رییس سازمان بسیج اصناف، بازاریان فعالان اقتصادی کشور در جلسه با فعالان اقتصادی و واردکنندگان در خصوص واردات انبوه و سریع واکسن کرونا عنوان کرد: از ظرفیت بخش خصوصی برای واردات انبوه واکسن کرونا استفاده میشود تا نیاز فوری به واکسن برای مردم مرتفع شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، غلامرضاحسن پور اشکذری رییس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در جلسه با فعالان اقتصادی و واردکنندگان دارویی و مکمل دارویی در خصوص واردات انبوه و سریع واکسن کرونا عنوان کرد: از ظرفیت بخش خصوصی برای واردات انبوه واکسن کرونا استفاده میشود و بسیج اصناف به عنوان بازکردن مسیر و برداشتن موانع وارد شد تا نیاز فوری به واکسن کرونا برای مردم تامین شود.

غلامرضا حسن پور افزود: کار بسیج اصناف رفع موانع است و هیچ گونه دادو ستدی در کار نخواهد بود و به کمک توان بخش خصوصی باید نیاز فوری حل شود.

رییس بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور عنوان کرد: در گذشته ما توانستیم با کمک بخش خصوصی مشکل پارچه ملت بلون و ماسک را حل کنیم.

در ادامه دکتر سید حیدر محمدی مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو بیان کرد: در مورد واردات واکسن نظر بر این بود که ابتدا اصالت و سلامت محصول در جوامع بین الملل تایید شود و سپس اقدام به واردات واکسن کنیم. در این بین با چهار شرکت آسترازنکا، اسپوتنیک وی، سینوفارم و بهارات که در کشور استفاده داریم و البته واکسن برکت که در حال تهیه زیرساخت ها بودیم که به طور محدودی در کشور استفاده شده است و در حال گسترش هستیم.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو بیان کرد: با شرکت روسی واکسن اسپوتنیک وی قرار داد 60 میلیون دوز واکسن را داشتیم که به دلیل برخی محدودیتها از طرف شرکت روسی هنوز به طور کامل موفق به واردات نشدیم و این مسئله را دولت و وزارت امور خارجه در حال پیگیری هستند.

وی در پایان افزود: در مورد واردات سرم برخی شرکت ها به دلایلی که نتوانستند مجوز لازم را کسب کنند اقدام به تخریب کردند و هدف متشنج کردن جو روانی مردم و جلب اطمینان مردم بود که موفق به این کار نشدند و به طور کامل نیاز کشور تامین شد.

1کروناکروناکروناکروناکرونا3

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.