شناسه : 72242
امروز چهارشنبه 1400/04/23 - 13:57
نویسنده : mohammad rezaeian
بررسی چالش‌های اجتماعی و اقتصادی عرصه عفاف و حجاب؛

خودکفایی در تولید چادر مشکی تا سه سال آینده

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور بیان کرد، گفت: کارخانه تولیدی تعطیل در کشور فراوان وجود دارد که در استان های مختلف با همکاری بسیج می توان در سال مانع زدایی این موانع برطرف شود بر همین اساس از برنامه های اصلی بسیج اصناف توجه به بخش نساجی و پوشاک است که سرمایه کلانی لازم ندارد و اشتغالزایی بالایی در پی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، غلامرضا حسن‌پور، رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: پس از ۸ سال تعطیلی کارخانه تولید پارچه چادر مشکی در خوانسار همتی شد و با حمایت مسئولان سال ۹۹ این کارخانه به چرخه تولید بازگشت و تولید انواع پارچه روسری و چادر مشکی را آغاز کرد.

روند کاهشی قیمت پارچه های خارجی با احیای کارخانه چادر مشکی خوانسار

وی با اشاره به تولید محصولات با کیفیت تر از گذشته توسط این کارخانه برای عرضه در بازار با قیمت مناسب افزود: پس از راه اندازی مجدد کارخانه تولید چادر مشکی خوانسار، قیمت پارچه های خارجی که به شدت در حال گسترش بودند روند کاهشی گرفته است و این از توفیقات روحیه بسیجی است.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور گفت: این کارخانه مشکلاتی مانند انشعابات آب و گاز دارد که در پی رفع این چالش ها برای کارخانه هستیم و در برخی از شهرها مانند قزوین با همین روحیه تولید داخلی کارخانه چادر مشکی در مرحله احداث است و از بخش خصوصی نیز افرادی تمایل پیدا کرده اند که بتوانند در زمینه رفع نیاز چادر مشکی کشور اقدام کنند.

مصرف ۹۰ میلیون متر چادر مشکی در کشور

وی با اعلام اینکه در کشور ۹۰ میلیون متر مصرف چادر مشکی وجود دارد که بر اساس آمار تنها بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون متر در کشور تولید می شود افزود: با تولیدات داخلی می توان از خروج ارز کشور جلوگیری شود و حتی صادرات این محصول مهم را در زمینه عفاف و حجاب رقم بزنیم.

حسن‌پور با تأکید بر این مطلب که علاقه مندان باید با کیفیت و فیمت مناسب تر بتوانند محصولات عفاف و حجاب را تهیه کنند ادامه داد: افرادی که ادعا داشتند واکسن نمی توانیم تولید کنیم، ادعا داشتند که کشور توان تولید پارچه چادر مشکی را هم ندارد که متاسفانه افراد غرب زده هستند که با واقعیات جامعه آشنایی ندارند.

 

Image removed.

وی افزود: حاضر هستیم زمینه مشاهده این دستاوردها و تولیدات داخلی برای علاقه‌مندان و کسانی که به تولید بومی اعتقاد ندارند فراهم کنیم تا ظرفیت‌ها را مورد مطالعه و بررسی قرار دهند و معتقدیم این امکان وجود دارد که با استفاده از فناوری نانو از محصول مشابه داخلی نیز چادر مشکی باکیفیت تر تولید داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با اشاره به دستیابی و استفاده از تکنولوژی چادرهای ضدآب ساخته شده و سایر اقلام حجاب و عفاف تصریح کرد: مسابقه طراحی لباس کار مخصوص بانوان با ویژگی های اسلامی ایرانی که در محیط واحدهای تجاری فعالیت دارند برگزار شد و بیش از ۵۰۰ طرح از سراسر کشور دریافت و به نمایش گذاشته خواهد شد.

اهمیت توجه به بخش طراحی محصولات عفاف و حجاب

وی با بیان اینکه تولید این لباس در دستور کار است ولی بخش طراحی دارای اهمیت است که مورد استقبال مردمی واقع شود افزود: پیگیری برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در اوایل ماه محرم انجام شده که دستاورد بزرگی است.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: شرکت های داخلی فعال در عرصه عفاف و حجاب باید در راستای تأمین بیش از ۷۰ میلیون متر چادر مشکی برنامه ریزی کنند و سرمایه گذاری در صنعت نساجی انجام شود.

وی افزود: از برنامه های سه ساله بسیج اصناف در زمینه جهش تولید همین موضوع است که ظرف سه سال آینده به خودکفایی در تولید چادر مشکی برسیم.

خودکفایی در تولید چادر مشکی ظرف سه سال آینده

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور ضمن انتقاد از اینکه فشار آوردن سیستم بانکی به برخی شرکت های تولیدی از مهم ترین معضلات است گفت: کارخانه تولیدی تعطیل در کشور فراوان وجود دارد که در استان های مختلف با همکاری بسیج می توان در سال مانع زدایی این موانع برطرف شود بر همین اساس از برنامه های اصلی بسیج اصناف توجه به بخش نساجی و پوشاک است که سرمایه کلانی لازم ندارد و اشتغالزایی بالایی در پی خواهد داشت.

وی افزود: ظرفیت نساجی کشور عقبه تاریخی و فنی چند هزار ساله دارد و باید این صنعت احیا شود.

حسن‌پور اظهار کرد: طرحی در بازار با عنوان تکریم عفاف و حجاب در دست اجرا است که همکاری بازاریان در این شبکه اقتصادی و تشویق افراد محجبه به گسترش فرهنگ عفاف و حجاب خواهد انجامید لذا جامعه افراد حفظ کننده حجاب را تشویق خواهد کرد و جامعه صنفی به پوشش اسلامی احترام ویژه خواهند گذاشت.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.