شناسه : 72156
امروز چهارشنبه 1400/03/19 - 15:37
نویسنده : mohammad rezaeian
عضو هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی بیان کرد:

پیامک اظهارنامه مالیاتی زودتر از موعد ارسال شده است/ تا پایان شهریور فرصت داده شده بود

مسئول سازمان بسیج اصناف از ارسال زودتر از موعد پیامک اظهار نامه مالیاتی توسط سازمان امور مالیاتی کشور برای صاحبان واحد‌های صنفی خبر داد و گفت: سازمان امور مالیاتی قول داده بود که این مهلت را تا پایان شهریور ۱۴۰۰ تعیین خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، غلامرضا حسن پور مسئول سازمان بسیج اصناف و عضو هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از ارسال زودتر از موعد پیامک اظهارنامه مالیاتی توسط سازمان امور مالیاتی کشور برای صاحبان واحد‌های صنفی خبر داد و گفت: با توجه به شرایط کرونایی سال گذشته و با پیگیری‌های بسیج، اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف به جهت شرایط بسیار بد کسب و کار، سازمان امور مالیاتی کشور مهلت اظهار نامه‌ی مالیاتی را تا مرداد ۹۹ اعلام کرد.

وی با بیان این که امسال هم سازمان امور مالیاتی قول داده بود که این مهلت را تا پایان شهریور ۱۴۰۰ تعیین خواهد کرد، ادامه داد: امسال به دلیل شرایط کرونایی حداقل در تهران و به عنوان مثال "بازار تهران" یک ماه کامل تعطیل بوده و این شرایط در استان‌های دیگر نیز صادق است.

مسئول سازمان بسیج اصناف تصریح کرد: در جلسه‌ای که نمایندگان اصناف، نمایندگان سازمان‌ها و نمایندگان ستاد ملی مقابله با کرونا حضور داشتند، مقرر شد که این مهلت تا پایان شهریور به تعویق بیافتد.

عضو هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی به مصوبه کارگروه تشکیل شده در سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر تقلیل این مدت زمان تا پایان خرداد ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: این مصوبه باید ابتدا در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شود و سپس ابلاغ شود اما، متاسفانه قبل از این که این کارگروه در روز شنبه با حضور نمایندگان ستاد ملی مقابله با کرونا تشکیل شود، دیروز سازمان امور مالیاتی کشور در آستانه‌ی انتخابات این پیامک را برای صاحبان واحد‌های صنفی ارسال کرده است.

حسن پور با اشاره به نارضایتی مردم به جهت انجام ندادن قول‌های داده شده در این باره، اظهار داشت: در این خصوص از وزارت اقتصاد و سازمان مالیاتی پیگیری کرده ایم که این باید اصلاح شود و حق نداشتند که قبل از مصوبه ستاد ملی کرونا این پیامک را ارسال کنند.

مسئول سازمان بسیج اصناف اضافه کرد: این تخلفی بوده که آقای پارسا به عنوان رئیس سازمان مالیاتی کشور باید این تخلف را جبران کنند و کسبه را از این نگرانی خارج کنند.

وی با تاکید بر این که اولویت همه‌ی کشور حضور پرشور در انتخابات است، ادامه داد: بازاریان و اصناف ما در این دوره هم خیلی خوب وارد میدان شده اند و به نوعی هر واحد صنفی یک ستاد انتخاباتی است.

عضو هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی خاطرنشان کرد: امیدواریم که این نگرانی به وجود آمده برای صاحبان واحد‌های صنفی در آستانه‌ی انتخابات را جبران کنند و وزیر محترم اقتصاد دستور دهند که ان شا الله این موضوع هم جبران شود.

مسئول سازمان بسیج اصناف تاکید کرد: ان شا الله طبق همان قولی که به اصناف داده اند مبنی بر این که اظهار نامه‌ها تا پایان شهریور ماه بررسی شوند و احقاق حق کسبه صورت گیرد تا مالیات ستانی که حق دولت است نیز انجام شود.

وی در پایان اظهار داشت: این اتفاق می‌تواند دست آویزی باشد برای زبان درازی برخی از معاندین که دولت علیرغم قول‌ها و مصوباتش چرا دست به انجام چنین کاری زده است.

برچسب ها
0 دیدگاه