شناسه : 72088
امروز سه شنبه 1400/01/24 - 09:52
نویسنده : mohammad rezaeian

جهان اروم اُیاز؛ بزرگترین در خاورمیانه و به زودی در دنیا

کارخانجات نساجی جهان اروم اُیاز که هم‌اکنون بزرگترین واحد تولید پارچه رومبلی در خاورمیانه است، با اجرای طرح توسعه در آینده‌ای نه چندان دور جایگاه بزرگترین در دنیا را از آن خود خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشوربه نقل از تهران نیوز،دشمن با استفاده از اهرم تحریم‌ها آن هم با فشار حداکثری می‌کوشد تولید و به تبع آن اقتصاد کشور را ناتوان و شکننده کرده و همچنان نیازمند به واردات کالاها و اجناس نگه دارد.

در چنین شرایطی رهبر فرزانه انقلاب با نگاه به تهدیدها و در عین حال فرصت‌های موجود در حوزه اقتصادی طی یک دهه اخیر مبنای شعارهای سال را بر پایه مسائل اقتصادی و در عین حال توجه به تولید داخلی و ظرفیت‌های بی‌شمار آن قرار داده‌اند.

بر این اساس تولیدکنندگان داخلی به عنوان سربازان صف نخست جنگ اقتصادی با اطاعت از رهنمودهای معظم‌له همه توان خود را برای تقویت و رشد کمی و کیفی کالاهای ایرانی به کار بسته و به موفقیت‌های شگرفی دست یافته‌اند که دنیا را متحیر و مسحور ساخته است.

کارخانجات نساجی جهان اروم اُیاز یکی از واحدهای برتر تولیدی در صنعت نساجی است که اگرچه تولید انبوه را از سال 98 آغاز کزده، اما توانسته علاوه بر تامین نیاز داخلی به آن سوی مرزها چشم دوخته و صادرات به بازارهای هدف بزرگ دنیا را سرلوحه کار خود قرار دهد.

این واحد تولیدی که تاکنون توانسته عنوان بزرگترین تولیدکننده پارچه‌های حلقوی خارومیانه را از آن خود کند، برای فتح بازارهای دنیا خیز برداشته و در آینده‌ای نه چندان دور به بزرگترین در جهان تبدیل خواهد شد.  

با نیروی ماهر و مهندسی معکوس نمی‌شودها را دور زده‌ایم

مدیرعامل کارخانجات نساجی جهان اروم اُیاز گفت: در حال حاضر حجم تولید ماهانه این کارخانجات نساجی 2 میلیون و 100 هزار مترمربع تولید پارچه رومبلی است که 70 درصد نیاز داخلی را تامین می‌کند.

علیرضا نوری اظهار کرد: با تکمیل طرح‌های توسعه‌ای در دست احداث، سهم تولید ماهانه این واحد تولیدی به به 6 میلیون مترمربع افزایش یافته و تولید سالانه آن افزایش چشمگیر و قابل توجهی به خود خواهد دید.

وی تاکید کرد: با تحقق این مهم در آینده نه چندان دور  علاوه بر تامین بازار کشور، صادرات سبد محصولات تولیدی به کشورهای اروپایی و خاورمیانه انجام می‌شود.

مدیرعامل کارخانجات نساجی جهان اروم اُیاز ادامه داد: با اجرای طرح توسعه این کارخانجات، در آینده به بزرگترین واحد تولیدکننده پارچه‌های رومبلی در دنیا تبدیل شده و سهم خوبی در تقویت تولید و اشتغال ملی ایفا خواهیم کرد.

نوری بهره‌گیری از توان و پتانسیل نیروی ماهر، فعال و جوان را از شاخصه‌های کاری این واحد تولیدی برشمرد و خاطرنشان کرد: با تکیه بر این پتانسیل از بسیاری موانع و مشکلات عبور کرده و مسیر توسعه را در پیش گرفته‌ایم.

وی افزود: با استفاده از این ظرفیت و مهندسی معکوس توانسته‌ایم از محدودیت‌های کرونایی عبور کنیم، به طوریکه نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات خریداری شده به دست مهندسان جوان بومی انجام می‌شود.

جهان اروم ایاز، در مسیر فتح قله‌های جهانی

رئیس هیات مدیره کارخانجات نساجی جهان اروم ایاز گفت: این واحد تولیدی در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده پارچه‌های حلقوی در خاورمیانه بوده و با اجرای طرح توسعه به بزرگترین واحد در جهان تبدیل می‎شود.

حسن همتی اظهار کرد: این واحد تولیدی هم‌اکنون ماهانه بیش از 2 میلیون مترمربع پارچه‌های رومبلی را تولید می‌کند، همچنین با نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات جدید در آینده نزدیک تولید پارچه با عرض 3 متر به خط تولید و سبد کالایی این واحد افزوده می‌شود.

وی عنوان کرد: در فاز دوم با اجرای طرح توسعه ظرف دو سال آینده با احداث 60 هزار متر سالن، این کارخانجات نساجی که هم‌اکنون بزرگترین واحد تولیدی پارچه‌های حلقوی در خاورمیانه است، به این جایگاه در جهان دست خواهد یافت.

رئیس هیات مدیره کارخانجات نساجی جهان اروم ایاز بیان کرد: با اجرای طرح توسعه پارچه‌های با عرض 1.45 برای رومبلی، 2.20 برای کالای خواب و 3 متری برای والان پرده تولید شده و علاوه بر تامین نیاز داخلی، به بازارهای هدف صادراتی در منطقه و اروپا صادر می‌شود.

همتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 800 نیروی کار در این کارخانجات در سه شیفت کاری مشغول به فعالیت هستند و با تکمیل طرح توسعه، ظرفیت تولید ماهانه به 6 میلیون مترمربع افزایش یافته و زمینه اشتغالزایی برای 2 هزار نیروی کار فراهم می‌آید.

وی با اشاره به تولید 22 میلیون مترمربعی پارچه در این کارخانجات نساجی در سال گذشته، تاکید کرد: بر اساس سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده میزان تولید در 6 ماه نخست امسال به 30 میلیون و تا پایان امسال به حدود 40 میلیون مترمربع افزایش می‌یابد.

رئیس هیات مدیره کارخانجات نساجی جهان اروم ایاز در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از نقش واردکنندگان در ضربه زدن به تولید داخلی، گفت: سودجویان می‌کوشند با کم رونق جلوه دادن تولید داخلی از یک سو و در مقابل نمایش نیاز کشور، از راه‌های قانونی زمینه واردات پارچه‌های رومبلی را فراهم و منافع شخصی خود را دنبال کنند.

همتی ادامه داد: در سالی که رهبر فرزانه انقلاب آن را "تولید، مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها" نامیده‌اند، یکی از ابعاد پشتیبانی از تولیدکنندگان داخلی این است که روزنه‌های واردات بر روی منفعت‌طلبان بسته شده و و مانع وارد آمدن ضرباتی از این ناحیه به منافع کشور شویم.

جهان اروم اُیاز؛ مصداق بارز تولید ملی

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور گفت: کارخانجات نساجی جهان اروم اُیاز مصداق کامل اقتصاد مقاومتی و تولید ملی و الگویی برای دیگر تولیدکنندگان داخلی است.
غلامرضا حسن‌پور اظهار کرد: در سالی که مقام معظم رهبری آن را "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدیی‌ها" نامگذاری کرده‌اند، کارخانجات نساجی جهان اروم اُیاز توانسته با تکیه بر نیروی جوان متخص به واحدی موفق تبدیل شود.

وی عنوان کرد: قریب به 80 درصد مواد اولیه مورد نیاز این واحد تولیدی در داخل کشور با کیفیت بسیار مطلوب تولید و علاوه بر تامین نیاز داخلی، سرمایه‌گذاری‌هایی برای صادرات و بازارهای هدف انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور بیان کرد: کارخانجات نساجی جهان اروم اُیاز به عنوان یکی از واحدهای تولیدی موفق در کشور با تکیه بر تکنولوژی پیشرفته و توان و ظرفیت نیروی کار ماهر به الگویی برای دیگر تولیدکنندگان داخلی تبدیل شده است.

حسن‌پور ادامه داد: با اجرای طرح توسعه این واحد تولیدی و به دنبال آن افزایش نیروی کار، این کارخانجات به مراتب سهم بیشتری را در تامین کالای مورد نیاز کشور و تقویت تولید داخلی ایفا خواهد کرد.

وی از کارخانجات نساجی جهان اروم اُیاز به عنوان مصداق کامل اقتصاد مقاومتی و تولید ملی یاد و تاکید کرد: آنچه مهم است اینکه تولید داخلی نه تنها در مضامین شعار سال بلکه همواره تقویت شده و  با برداشتن موانع پیش روی آن، کشور از واردات در حوزه‌های مختلف بی‌نیاز شود.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور افزود: از این‌رو و با هدف تقویت صنعت نساجی و پوشاک، رونق بخشیدن به صادرات و رفع موانع احتمالی در تامین مواد اولیه ارتباطات گسترده‌ای با مجلس، وزارتخانه‌ها و مجموعه بانک‌ها برقرار شده و با رصد و احصاء کاستی‌های احتمالی، به تریبونی برای بیان مشکلات تولیدکنندگان تبدیل می‌شویم.

حسن‌پور تصریح کرد: بر این اساس با حمایت، رونق بخشیدن و جهش تولید داخلی، کاهش هزینه‌ها و عرضه تولیدات کیفی و کالاهای اساسی مورد نیاز جامعه با قیمت‌های مناسب می‌توان نمود آن در معیشت و زندگی مردم مشاهده کرد.

وی از تولیدکنندگان داخلی به عنوان سربازان جنگ اقتصادی یاد کرد و که در شرایط تحریم‌ها و اعمال فشارهای اقتصادی سهمی بسیار تعیین‌کننده در کاهش واردات و خودکفایی کشور ایفا می‎‌کنند.

 

جهان اروم ایاز

برچسب ها

برچسب‌ها

بسیج اصناف
0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.