شناسه : 71921
امروز چهارشنبه 1399/11/15 - 18:05
نویسنده : mohammad rezaeian
رییس سازمان بسیج اصناف در سفربه استان سمنان

باید با روش‌های نوین با مشکلات اقتصادی کشور برخورد کنیم/ تشریح اقدامات بسیج اصناف

رییس سازمان بسیج اصناف کشور گفت: برای حل مشکلات اقتصادی باید با روش‌های نوین اقتصادی با موضوعات برخورد کنیم و این تدبیر برای انحصار پارچه ماسک نیز انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، رییس سازمان بسیج اصناف کشور در خصوص خدمات بسیج اصناف در شیوع کرونا گفت: شیوع کرونا با وجود تهدید‌های بسیار فرصت آفرینی کرد و از روز‌های نخستین تلاش‌های اصناف و بازاریان موجب شد تا کمبودی در خصوص تامین کالا‌های اساسی مردم به وجود نیاید.

وی افزود: در خصوص تامین اقلام بهداشتی مثل ماسک از ابتدا تلاش‌ها در این خصوص انجام شد و در حال حاضر روزانه ۱۷ میلیون ماسک استاندارد سه لایه در ۵۰۰ کارگاه تولید می‌شود که توانسته برای ۲۰ هزار نفر اشتغالزایی کند و این یکی از اقدامات بزرگ در خصوص تحقق شعار سال و تحقق فرامین رهبری است.

حسن پور ادامه داد: استان سمنان نیز در تولید ماسک خوب عمل کرده و در سطح کشور می‌توانیم ماسک را نیز صادر کنیم و خوشحالیم که در سال جهش تولید از روزی ۲۰۰ هزار ماسک در روز به تولید ۱۷ میلیون ماسک در روز دست یابیم.

وی افزود: در خصوص تامین تولید پارچه ماسک در کشور انحصاری وجود داشته که توانستیم با تولید پارچه مناسب این مشکل را نیز حل کنیم و انحصارطلبان را به زانو در آوریم.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور در پاسخ به سوالی در باب دیگر اقدامات بسیج اصناف تصریح کرد: در خصوص همکاری برای کمک‌های مومنانه توانستیم با کمک اصناف و بازاریان پر حجم‌ترین کمک‌ها را به مردم و بازاریان ارائه دهیم و تلاش‌های بازاریان در این خصوص نیز چشمگیر بوده است.

حسن پور خاطرنشان کرد: در خصوص گسترش خرید‌های اینترنتی مردم طرحی انجام شد تا کسبه در خصوص فروش آنلاین فعال شوند و در خصوص کمک به صنوف آسیب دیده توانستیم تسهیلات خوبی را در این خصوص به آنان ارائه دهیم.

وی ادامه داد: در خصوص تامین کپسول اکسیژن برای بیمارستان‌ها و بیماران درگیر ریوی با ورود بسیج این مشکل نیز با تولید و تامین کپسول‌های اکسیژن برای بیمارستان‌ها و همچنین تحویل آن به بیماران ریوی جهت بستری در منزل و کم شدن بار بیماران حاضر در بیمارستان تا حد زیادی مدیریت و حل گردید.

حسن پور در خصوص سوالی در خصوص تورم و گرانی‌های روز کشور و تلاش‌ها برای حل مشکلات اظهار داشت: در موضوعات اقتصادی باید با روش‌های نوین اقتصادی با موضوعات برخورد کنیم و این تدبیر برای انحصار پارچه ماسک نیز انجام شد.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور تصریح کرد: در سال جهش تولید، تولید ماسک و پارچه چادر مشکی به اشباع رسید و روز ۲۱ بهمن کارخانه تولید چادر مشکی در خوانسار به بهره برداری می‌رسد و بعد از تولید و عرضه می‌توانیم گرانی را نیز در این حوزه کنترل کنیم.

حسن پور افزود: با ایجاد سامانه و طرح کاسبان امین توانستیم در موضوع مدیریت بازار و تولید ورود کرده و با گسترش این طرح با وصل کردن تولید به توزیع گرانی را کنترل کنیم و با قطع دست واسطه‌ها از فشار اقتصادی مردم بکاهیم.

وی با اشاره به هدف از سفر یک روزه خود به استان سمنان گفت: امروز با همت بازاریان استان و بسیج اصناف سپاه استان تعداد ۱۲۰ سری جهیزیه تهیه شده که این اقدامات به امر ازدواج آسان و افزایش جمعیت بسیار کمک نموده است و گفتنی است استان سمنان از جهت تعداد تهیه جهیزیه در کشور نمونه است.

برچسب ها

برچسب‌ها

بسیج اصناف
0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.