شناسه : 71901
امروز چهارشنبه 1399/11/08 - 09:29
نویسنده : mohammad rezaeian
مدیر کارخانه چادر مشکی خوانسار مطرح کرد؛

احیای کارخانه چادر مشکی خوانسار در بهمن 99

شفیعی گفت: کارخانه چادر مشکی خوانسار باظرفیت کامل در بهمن ۹۹ احیا خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، محمد شفیعی، رئیس کارخانه تولید چادر مشکی خوانسار اصفهان در اختتامیه نشست هم اندیشی دبیران هیئت‌های اندیشه‌ورز سازمان بسیج اصناف کشور که در مشهد برگزار شد، با اشاره به ضرورت فرهنگی برای تولید چادر مشکی اظهار کرد: برای تولید چادر مشکی 2 سال تحقیق کردیم و برخی تولیدکنندگان مدعی شده بودند که امکان تولید چادر مشکی در کشور وجود ندارد.

وی افزود: اواخر سال 83 خرید ماشین الات و ساخت تجهیزات را آغاز کردیم و طی 18 ماه آماده اجرا شد که در آن زمان فقط دو شرکت تولید چادر مشکی در کشور فعالیت داشتند و کمتر از شش ماه به تولید رسیدیم.

شفیعی با اعلام اینکه در سال 86 اولین چادر مشکی کلاسیک را در ایران تولید کردیم گفت: باتوجه به اینکه در سکوت رسانه ای فعالیت داشتیم و تحت لیسانس کره فعال بودیم در سال 87 رونق خوبی در تولید این محصول در کشور صورت گرفته بود اما با اولین گزارش مصرف ارز به بانک مرکزی و وزارت صمت و بازدید از کارخانه این موضوع به عنوان اولین تولیدکننده خصوصی چادر مشکی در ایران رسانه ای شد و بحران  آغاز شد.

وی در همین رابطه افزود: پس از آن بحران ها برای تولید چادر مشکی ایجاد شد و کمتر از دو هفته تعرفه واردات چادر مشکی از 70 درصد به 16 درصد کاهش پیدا کرد و با توجه به ارز تخصیص داده شده به نخ و مواد شیمیایی وارداتی دیگر این کارخانه قادر به تولید نبود و در واقع تولید چادرمشکی در سایه واردات کشورهای عربی و خارجی قرار گرفت.

رئیس کارخانه چادر مشکی خوانسار ضمن اشاره به ارسال درخواست حمایت از همه ارگان ها و نامه نگاری با وزیر صنایع تصریح کرد: باتوجه به بهره بانکی زیان سنگین به مجموعه ما وارد شد و در این راستا عملا با ورود کالا از ترکیه در سال 91 کارخانه با 160 نفر نیرو تعطیل شد.

وی با بیان اینکه در سال 87 تمام مواد اولیه چادر مشکی وارداتی بود افزود: در سال جاری با توجه به جهش تولید  سعی بر راه اندازی داشتیم و تنها سازمانی که در این مسیر کمک رسانی کرد بسیج بود، بدون پشتوانه بسیج فعالیت مجدد امکان پذیر نبود لذا در اواسط سال جاری با مشکلات زیاد کارخانه از بانک، بازپس گرفته شد و البته هیچ سازمانی در این راستا مساعدتی نکرد.

شفیعی با اشاره به اینکه 8 ماه زمان برای راه اندازی مجدد پیش بینی شده بود ادامه داد: کارخانه ای که 10 سال تعطیل باشد برای راه اندازی دچار مشکلات دوچندان خواهد شد و امیدواریم در دهه فجر یعنی بهمن ماه امسال این مجموعه تولیدی را با ظرفیت کامل به بهره برداری برسانیم.

وی افزود: خط تولید جدید در حال راه اندازی است و به 220 نفر نیرو نیازمندیم که تا امروز برای آموزش و راه اندازی ابتدایی 60 نیرو جذب شدند، البته امتیازات آب و برق نیز از این واحد تولیدی سلب شده بود و مجددا این امتیازات خریداری شده است باتوجه به مصرف آب زیاد در کارخانه اگر تأمین نشود با مشکل بزرگی روبرو خواهیم شد.

رئیس کارخانه چادر مشکی خوانسار تصریح کرد: این واحد ظرفیت تولید 5 میلیون متر در سال را دارد اما محصول چادر مشکی در ایران با خط قرمزهایی همراه است و برخی واردکنندگان اقتصادی این عرصه اجازه تولید و خودکفایی داخلی را نمی دهند.

شفیعی گفت: شرکت کرمانشاهی چادر مشکی در حال تولید بسیار پایین است و با توان ماشین الاتی که دارد متاسفانه در این واحد تولیدی نیز چادر مشکی به دلیل مشکلات بازار تولید نمی شود.

برچسب ها
0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.