شناسه : 71895
امروز پنجشنبه 1399/11/02 - 14:31
نویسنده : mohammad rezaeian
مدیر عامل کارخانه شرکت بی بافت گسترجهان

خودکفایی کشور در تولید پارچه مخصوص ماسک با حمایت بسیج/ تولید اکسیژن‌ساز داخلی

دکتر شجاعی با اشاره به ورود جهادی بسیج در حل معضلات گفت: به همت بسیج اصناف خودکفایی کشور در تولید پارچه مخصوص ماسک رقم خورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور،دکترمجتبی شجاعی، رئیس کارخانه تولید پارچه بی‌بافت ملت بلون ظهر امروز در  نشست هم اندیشی دبیران هیئت‌های اندیشه‌ورز سازمان بسیج اصناف کشور که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بسیج اصناف برای مشکلات مردم اعم از مسائل ابتدای انقلاب و امروز مشکلات معیشتی همواره کمک رسانی و ارائه راه حل داشته است.

وی افزود: از اسفند ماه سال گذشته در سازمان غذا و دارو برنامه ریزی برای تولید لباس های پزشکی و پرستاری مخصوص و ضدباکتری برای بدن داشتیم و به دلیل اینکه اکثر موارد نیازهای کشور از طریق واردات مرتفع می شود با کمک های بسیج اصناف و حمایت از سیستم نساجی توانستیم به این فناوری لباس های مخصوص ضد تعریق و مانع عبور باکتری رسیدیم.

رئیس کارخانه تولید پارچه بی‌بافت با اشاره به اینکه این لباس ها با قیمت 500 دلار از آلمان وارد کشور می شد و با ایجاد این خط تولید با دوخت کامل به قیمت 85 هزار تومان قابل عرضه است گفت: تا ابتدای سال جاری به تولید 3 میلیون عددی در کشور رساندیم و به موضوع تولید ماسک رسیدیم و با کمک بسیج به دستگاه های اتوماتیک و همچنین به تولید پایدار رسیدیم.

وی افزود: پس از آن به تولید اکسیژن ساز تا 10 لیتری پرداختیم و با کمک بسیج اکسیژن سازهایی را که با قیمت 30 میلیون تومان عرضه می شد با همت بسیج به عدد 15 میلیون تومان رساندیم و کارخانه های داخلی انرژی گرفتند.

شجاعی با بیان اینکه بسیج به صورت جهادی مشکلات را بررسی می کند تصریح کرد: اولین کارخانه اس کا دی در اسفندماه افتتاح خواهد شد و با ظرفیت 1500 عدد در سال و پس از آن تولید مستقیم صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه در وضعیت تولید ماسک سه لایه، لایه اصلی آن پارچه‌ای به نام «ملت بلون» است که در برابر ذرات پخش شده باکتری در هوا قرار می‌گیرد افزود: ذرات ویروس کرونا 100 نانو میکرون است و عطسه و سرفه این ویروس را تا 5 میکرون کوچک کرده و این مقیاس کوچک فقط با پارچه های «ملت بلون» یا بی بافت، از ذرات آن جلوگیری خواهد شد.

شجاعی با اشاره به این مطلب که هزینه دستگاه تولید این پارچه سنگین بود و سایر تولیدکنندگان نیز به صورت انحصاری کار می کردند خاطرنشان کرد: باید این پارچه خاص به کشور وارد می شد و تولیدکنندگان زیر مجموعه را تغذیه می‌کرد.

وی افزود: متأسفانه در ایام مرداد و شهریور ماه این پارچه در اختیار تولیدکنندگان و به چرخه تولید نمی‌رسید لذا این دستگاه به همت و هماهنگی ویژه بسیج اصناف در اختیار تولیدکننده قرار گرفت و مسائل تولید اتوماتیک ماسک با استفاده از محصولات کاملا ایرانی مرتفع شد.

برچسب ها
0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.