شناسه : 71773
امروز جمعه 1399/10/05 - 11:11
نویسنده : mohammad rezaeian
به همت بسیج تجار وفعالان اقتصادی اتاق بازرگانی ایران

شرایط اقتصادی کشور سوریه بررسی شد

اولین کارگروه بررسی شرایط اقتصادی سوریه در دفتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی ایران تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، اولین کار گروه بررسی شرایط اقتصادی سوریه در دفتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی ایران تشکیل شد.
حاضران دراین  نشست مطرح کردند با توجه به شرایط خاص و ریسک بالای سرمایه گذاری در سوریه امکان تحرک تجاری در این کشور سخت تر از دیگر نقاط است.

از زاویه دیگرعلقه فرهنگی و عاطفی بین دو کشور ایران و سوریه مقدمه حضور جدی تجار ما در آن کشور را تسهیل کرده است.
برای بهره برداری از این امتیاز نیاز به ایجاد مجموعه ای است که نقطه اتصال دو طرف موضوع و تلاش در روانسازی تبادلات طرفین باشد.


بسیج تجار وفعالان اقتصادی می تواند  با درایت و همدلی گره های موجود در مسیر را باز کرده و بنیان یک تجارت کاملا مردمی و سود آفرین را بنا گذارد.

نقش اتاق بازرگانی ایران و وجود اتاق مشترک ایران و سوریه هم فرصت مناسبی است که باید با همدلی و همراهی از آن بهره برد.


تجار و سرمایه گذاران حاضر در این نشست با اشاره به تفاهم نامه های چند سال اخیر و عدم نتیجه مطلوب از آنها پیشنهاد تشکیل دفتر تسهیل گری تجارت کالا و خدمات را داشته و گفتند استفاده از روشها و تجربیات دیگر نیز وجود دارد.


در خلال مذاکراه توان مطلوب و دست برتر تجار ایرانی مشهود بود و مشکل برجسته مطرح شده نبود راه زمینی مناسب جهت حمل کالاهای حجیم بود.


ایجاد هاب های تخصصی صادراتی، صادرات مجدد از سوریه به دیگر کشورها، کشت فرا زمینی، ایجاد چرخه کامل پروش دام تا مرحله بسته بندی کالای آماده مصرف در بازارهای خرده فروشی، ارسال کالاهای مورد نیاز در ساخت وسازها، بهره وری مطلوب از بنادر در اختیار ایران، به کار گیری روشهای نوین در استخراج معادن سوریه از مواردی بود که مورد توجه و بررسی حاضران در این نشست قرار گرفت.

برچسب ها
0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.