شناسه : 71709
امروز شنبه 1399/09/15 - 10:03
نویسنده : مدیر فنی
تاکید رئیس سازمان بسیج اصناف،بازاریان وفعالان اقتصادی کشور

لزوم توجه و حمایت های جدی دولت از اصناف و بازاریان در دوران شیوع ویروس کرونا

رییس سازمان بسیج اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با ارسال نامه ای به وزیر صنعت ، معدن و تجارت خواستار ارایه تسهیلات و حمایت های جدی دولت از اصناف و بازاریان به ویژه در دوران شیوع ویروس کرونا شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، نامه غلامرضا حسن پور خطاب به مهندس رزم حسینی به شرح زیر می باشد.
جناب آقای مهندس رزم حسینی
وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت
اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی در اثر شیوع بیماری کرونا و تعطیل شدن اماکن تجاری ضررهای زیادی را متحمل شدند ولی هیچ گاه از کمک های مؤمنانه دریغ ننموده و در تعطیل کردن واحدهای صنفی، تابع تصميمات ستاد ملی کرونا بودند بنابراین نظر به اینکه بخش خصوصی حقوق بگیر نیست و از فعالیت اقتصادی خود تامین معاش و هزینه می‌نماید، شایسته است ترتیبی اتخاذ شود تا با بکارگیری تمام ظرفیت های قانونی موجود و تصویب مصوبات جدید به یاری اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی شتافت و با حمایت واقعی و ملموس از این قشر وفادار به انقلاب و نظام که به فرموده حضرت امام خمینی (ره) بازوان ستبر نهضت هستند، مشکلات آنها را به حداقل رساند. لذا پیشنهادهای زیر که با مشورت و کارشناسی های فراوان تهیه گردیده تقدیم می گردد.
1-  پیگیریهای لازم جهت اجرایی شدن مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا در تاریخ 13/12/98  به این ترتیب که سازمان امور مالیاتی از مطالبه غیر قانونی و مغایر با مصوبه مذکور در پرداخت مالیات مستقیم و ارزش افزوده برای سال های ۹۸ و ۹۹ جدا خودداری نماید همچنین مشمولین گروه سوم آیین نامه اجرایی ماده ۹۵ ق.م.م و تبصره ماده ۱۰۰ آن که در موعد مقرر اظهارنامه خود را به سازمان تسلیم نموده اند، مورد پذیرش قرار گرفته و از مطالبه و یا کشیدن هرگونه برگه تشخیص بصورت غیر مستند (با در نظر گرفتن ماده ۲۳۷ قانون مالیاتهای مستقیم) خودداری نموده و بطور موکد فقط اظهارنامه های تسلیمی از سوی مؤدی مورد پذیرش قرار گیرد و برگه قطعی برای ایشان صادر گردد و در مورد گروه های اول و دوم ماده ۹۵ ق.م.م با توجه به ماده ۹۷ قانون مربوط فقط در چهارچوب اسناد و مدارک مطالبه گردد.
نکته قابل تامل عدم تمکین از مصوبه 13/12/98 شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا می باشد بگونه ای که درایین نامه اجرایی ماده ۹۵ ق.م.م که جدیدا ابلاغ گردیده این مشکل مشهود است. بنابراین ضروری است مجددا و با فوریت آیین نامه ذکر شده مورد بازنگری قرار گیرد تا با عنایت به افزایش شدید قیمت ارز و کالا مودیان و بنگاه های اقتصادی دچار چالش نشوند. به عبارتی موضوع معافیت کامل مالیاتی مشاغل خرد و آسیب دیده از کروناو تخفیف . مالیاتی برای سایر مشاغل، مد نظر قرار گیرد.
سازمان بسیج اصناف آمادگی دارد برای جبران کسری بودجه، فراریان مالیاتی را معرفی نموده و در اخذ مالیات از آنها، باریگر دولت محترم باشد قطعا با این روش میزان بیشتری اخذ مالیات صورت خواهد گرفت و از طرفی اعتراضات و شکایات آحاد أصناف و بازاریان به حداقل خواهد رسید.
۲- با توجه به دستور مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در جلسه شورای عالی اقتصاد در تاریخ 4/8/99 مبنی بر حل مشکل بیمه توسط تامین اجتماعی و نظر به اینکه بطور طبیعی کارفرمایان جزء، مایل به حفظ کارگران خود هستند(بعلت داشتن تجربه کاری و احساس امین بودن کارگر) در این شرایط بحرانی مسئله پرداخت حق بیمه (سهم کارفرما) مشکل بزرگی است که منجر به اخراج کارگران شده و بیمه موظف به پرداخت حقوق بیکاری می گردد. اگر وزارت کار تدبیر کرده و با استفاده از پتانسیل های دولتی یا صندوق توسعه ملی تا پایان شرایط خاص کرونایی حقوق بیمه کارفرمایان در کارگاههای کوچک را خودش تامین نماید، علاوه بر ندادن هزینه بیمه بیکاری و حفظ اشتغال کارگران در مشاغل خرد یک کمک شایان به کارفرمایان نموده است. بی نیاز از تذکر است در چنین شرایطی خود کارفرمایان متدین نیز با اقدام به فرمان مقام معظم رهبری و جاری کردن کمک های مومنانه دستگیر کارگران خود خواهند بود.
٣- از باب من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق، لازم است در رسانه های عمومی و مصاحبه ها به این نکته که قسمت عمده ای از اصناف حامی مالی ندارند و صرفا جهت سلامت جامعه جهاد کرده و فعالیت های اقتصادی را تعطیل کرده اند، اشاره فرمایید تا به نوعی مشوق ادامه همکاری با ستاد ملی کرونا باشد.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.