شناسه : 71692
امروز شنبه 1399/09/01 - 13:52
نویسنده : mohammad rezaeian
رئیس سازمان بسیج اصناف مطرح کرد؛

بسیج راهبرد اقتصادی را دنبال می کند/ راه اندازی طرح نذر نفس

رئیس سازمان بسیج اصناف: اکنون بسیج راهبرد های اقتصادی را دنبال می کند. مجموعه اصناف در کشور خانواده بیست و پنج میلیونی را شامل می شود که سه میلیون واحد صنفی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف صبح امروز در گفتگویی با شبکه دو، اظهار داشت: بسیج یک موجود زنده است.در یک جایی بسیج در جنگ نظامی وجود داشت و در یک جایی در سازندگی ورود کرد و اکنون بسیج راهبرد های اقتصادی را دنبال می کند. مجموعه اصناف در کشور خانواده بیست و پنج میلیونی را شامل می شود که سه میلیون واحد صنفی است و از میان آن ها پانصد هزار نفر فقط عضو بسیج اصناف هستند.

وی افزود: در اوایل انقلاب اسلامی هم اصناف پشتوانه نظام بودند. اکنون هم در بحث کمک های مومنانه هم بیشترین کمک را در اقشار بسیج، بسیج اصناف انجام دادند.بسیج اصناف تمام کمک هایش را با اختیار و بدون سفارش و دستور انجام داده است.مثلا در بازار تهران یک خیر به هزار نفر از چرخدار های بازار پانصد هزار تومان را در قالب کمک های مومنانه اهدا کرد.

حسن پور گفت: از اسفند سال نود و هشت در کشور پانصد کارگاه بزرگ تولید ماسک ایجاد شده است که روزانه هفده میلیون ماسک با کیفیت تولید می کنیم و در آنها حدود هجده هزار نفر مشغول به کار هستند. در هر شهرستانی کارگاه تولید ماسک وجود دارد که به تنهایی می تواند آن استان را پوشش بدهد.

عضو هیات عالی نظارت بر اصناف در توضیح نذر نفس، تاکید کرد: امروز در کشور نذر نفس را برنامه ریزی کردیم. یکی از نیاز های اساسی مردم در بیماری کرونا اکسیژن است. لذا ما با خرید کپسول های خانگی آن هم با گارانتی و قطعات با کیفیت در این راه قدم گذاشتیم. این کپسول ها در مسجدها در اختیار مساجد قرار گرفت تا در صورت نیاز فورا به صورت امانی در اختیار بیمار قرار گیرد. از خیرین محترم دعوت می کنم که در این طرح شرکت کنند.قیمت این دستگاه ها حدود شانزده میلیون تومان بود که ما تا یازده میلیون آن را کاهش دادیم.

حسن پور گفت: برای اشتغال و رفع بیکاری امروز وارد شدیم و طرح استاد شاگردی را راه اندازی کردیم و امیدواریم موانع این طرح مثل بیمه را دولت حل کند.

برای مشاهده فیلم کامل اینجا کلیک نمایید

برچسب ها
0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.