شناسه : 71645
امروز سه شنبه 1399/07/29 - 14:55
نویسنده : mohammad rezaeian

نشست تخصصی رفع موانع تولید پارچه چادر مشکی برگزار شد

نشست هم اندیشی تخصصی تولید پارچه چادر مشکی با حضور دکتر حسن پور و تعدادی از تولیدگنندگان در سازمان بسیج اصناف کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بسیج اصناف کشور ؛ نشست تخصصی رفع موانع تولید پارچه چادر مشکی با حضور دکتر حسن پور رییس سازمان بسیج اصناف کشور، مهندس محمد حیدری شلمانی جانشین سازمان بسیج اصناف وتعدادی از تولیدکنندگان وفعالان پارچه چادر مشکی در بسیج اصناف کشور برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر حسن پور اظهار داشت:پس از پیگیری های متعدد از طرف مجموعه بسیج اصناف کشور و تولیدکنندگان پارچه چادر مشکی این نشست تخصصی برگزار شده و باحمایت و همکاری همه مجموعه های دخیل موانع مربوط به تولید پارچه چادر مشکی را رفع خواهیم کرد تا توان تولید این محصول افزایش پیدا کند.

رییس سازمان بسیج اصناف کشور افزود: اگر در کشور نیاز سالیانه 100میلیون متر پارچه چادر مشکی باشد 90میلیون متر آن وارداتی است و تنها 10میلیون متر آن تولید می شود و این انحصار باید شکسته شود.


دکتر حسن پور در این نشست گفت: بسیج اصناف کشور با همه توان آماده است تا با کمک همه مجموعه های تولیدی انحصار واردات این محصول را بشکند ومابه دنبال تسهیل گری هستیم و نه تصدی گری بلکه بدنبال رفع تمام موانع و مشکلات حوزه تولید پارچه چادر مشکی هستیم.


رییس سازمان بسیج اصناف درادامه اظهار داشت: در شروع کار با همه شرکت ها و تولیدی ها  مکاتبه کرده ایم و بحمدالله همه آن ها نیز لبیک گفته اند و دراولویت دوم حمایت ما از تولیدکنندگانی است که توان تولید پارچه چادر مشکی را در کنار تولید خود دارند خواهد بود.


دکتر حسن پور گفت: ما مصمم هستیم که این مشکل 50ساله انقلاب را به مددالهی و حمایت تولید کنندگان و دستگاههای ذیربط برای همیشه مرتفع کنیم و کام مردم ان شاالله با این اقدام  شیرین خواهد شد


رییس سازمان بسیج اصناف کشور افزود:در تولید پارچه چادر مشکی نباید فقط به ظرفیت و نیاز کشور نگاه شود بلکه در کشورهای همسایه یک ظرفیت عظیم 400میلیون نفری وجود دارد و اگر روند تولید در کشور رونق بگیرداین مهم اتفاق خواهد افتاد.

عضو دبیرخانه شورای عالی نظارت برواحدهای صنفی کشور گفت: برای ما امروز این سوال جدی مطرح است که چرا با وجود رنگ، پارچه، کارشناسان مجرب و متخصص، شرکت های دانش بنیان ، تولیدیهای بزرگ و هزاران امکان موجود دیگر برای تولید این محصول استراتژیک چرا این همه سال تولید تعطیل شده است؟ پاسخ به این سوال را باید با کار و تلاش داد و ما مصمم هستیم این سوال به پاسخ برسد.

در مسئله تولید ماسک در ابتدا ترس وجود داشت و کسی اقدامی انجام نمیداد اما بسیج اصناف با تعطیل کردن تعطیلات عید نوروز و تلاش شبانه روزی همکاران و تولید کنندگان توانستیم  انحصار شکنی کنیم و تولید را روزانه به 17 میلیون عدد در کشور برسانیم و امروز شما میبینید که همه چیز گران شده اما قیمت ماسک ارزان می شود.

دکتر حسن پور در پایان اظهار داشت در موضوع تولید ماسک در شیوع موج دوم کرونا زحمات زیادی کشیده شد و ثمر بخش بود به همان اندازه نیز باید برای تولیدپارچه چادر مشکی اقدام کرد.

در بخش دیگر این نشست تعدادی از تولید کنندگان حاضر به بیان نکات و معضلات مربوط به تولیدیهای خود پرداختند و مصوب شد شورای تخصصی پیگیری رفع موانع تولید در بسیج اصناف کشور تشکیل شود و از ظرفیت اقشار بسیج همچون بسیج کارخانه جات، بسیج حقوق دانان،بسیج مهندسین صنعت استفاده شود.

همچنین نمایندگان انجمن تولیید کنندگان کالای حجاب و عفاف، مدیر عامل پتروشیمی شهید تندگویان، معاون بازرگانی هلدینگ سینا پاد و عضو هیئت مدیره شرکت حجاب شهرکرد، اتحادیه بنکداران پارچه تهران، نمایندگان کارگروه ملی مد و لباس، مسئول گروه حقیق و توسعه کارگروه ملی چادر، مدیرعامل شرکت نای زرین خوانسار، مهندس فرخنده پی و نماینده شرکت الوان ثابت در این نشست تخصصی حضور داشتند.

برای مشاهده تصاویر کلیک کنید
 

برچسب ها

برچسب‌ها

بسیج اصناف بسیج
0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.