شناسه : 71635
امروز چهارشنبه 1399/07/23 - 08:41
نویسنده : mohammad rezaeian
قائم مقام سازمان بسیج اصناف کشور:

جهش تولید با احیای سنت اصیل استاد-شاگردی

بیش از 6300 نفر در طرح استاد-شاگردی در حال مهارت آموزی نزد استاد کاران مجرب و متعهد در حال آموختن فوت وفن تولید، کسب و کار و بازار هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور، محمد حیدری شلمانی قائم مقام سازمان بسیج اصناف در گفتگو با خبرنگار بسیج اصناف اعلام کرد: بیش از 6300 نفر در طرح استاد-شاگردی در حال مهارت آموزی نزد استاد کاران مجرب و متعهد در حال آموختن فوت وفن تولید، کسب و کار و بازار هستند.
وی افزود: تا نیمه مهر ماه سال جاری و بیش از 1400 نفر از مهارت آموزان پس از طی دوره نزد استادکاران، مدارک پایان دوره مهارت آموزی را از سازمان آموزش فنی و حرفه ای نیز دریافت کرده اند. همچنین بیش از 1100 واحد از واحدهای صنفی تولید، توزیعی، خدمات فنی و تعمیراتی در این طرح مشارکت داشته اند.
هدف‌گذاری سه ساله این طرح ایجاد فرصت شغلی برای ۳۰۰.۰۰۰نفر و اشتغالزایی ۱۰۰.۰۰۰به امید خداوند متعال خواهد بود.


حیدری شلمانی ابراز داشت:استانهای اصفهان،لرستان، کرمان، بوشهر، کرمانشاه،قم، خراسان رضوی،مازندران،ایلام و آذربایجان غربی در اجرای این طرح پیشرو بوده اند واقدامات تعاملی و توافقات موثری را با تشکل ها و اتحادیه های صنفی، دستگاههای اجرایی را پیگیری نموده اند که می توان اقدامات عمده آنها را برشمرد:

استان اصفهان و لرستان: تفاهم با اداره فنی و حرفه ای استان اصفهان

استان هرمزگان: تفاهم شش جانبه سپاه استان با ادارات کار، تامین اجتماعی، صمت، اداره فنی و حرفه ای و اتاق اصناف هرمزگان


استان بوشهر : هماهنگی با رده های شهرستان و دستگاه های اجرایی استان بوشهر

استان کرمانشاه: ایجاد و حمایت 6 کارگاه پرورش قارچ

استان مازندران و آذربایجان غربی: مشارکت اتحادیه های  صنفی جوشکار،آهنگران و خدمات خودرویی،صنایع چوب،فرش، کشاورزی و خشکبار

استان ایلام: مشارکت بسیج مساجد ، محلات، بسیج جامعه زنان، اداره فنی و حرفه ای

قائم مقام سازمان بسیج اصناف کشور در پایان اظهارداشت: طرح استاد-شاگردی با همکاری دستگاه های اجرایی استان و شهرستانها و اقشار و معاونتهای موضوعی همچون بسیج سازندگی، بسیج دانش آموزی، بسیج جامعه زنان، بسیج مساجد و محلات، بسیج دانشجویی ، بسیج فرهنگیان، بسیج حقوقدانان در استان ها به اجرا درآمده است و امیدواریم بتوانیم در سال جهش تولید تعداد مهارت آموزان را افزایش دهیم و به تبع آن زمینه سازی اشتغال جوانان فراهم شود. همچنین در راستای فرهنگ سازی و احیای سنت استاد شاگردی کارگروهی متشکل از بسیج رسانه، بسیج صداو سیما، روابط عمومی بسیج و سازمان فضای مجازی با محوریت بسیج اصناف، تولید و پخش چندرسانه ای را در شبکه های ملی و استانی در دستور کار دارند.

 

برای مشاهده فیلم کلیک کنید

برچسب ها
0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.