شناسه : 675
امروز دوشنبه 1391/12/14 - 15:51
نویسنده : مدیر فنی
اخبار و تحليل‌ها چهاردهم اسفند ماه 1391

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)

جمهورى اسلامى اقتدار خود، عزت خود، شرف خود را از افكار عمومى دنيا به دست نياورده است؛ از خود اين ملت به دست آورده است.(28/11/91)

روشنگری اسد علیه غرب
   بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، در گفت‌وگوی اختصاصی با هفته‌نامه انگلیسی «سندی‌تایمز» با دادن پاسخ‌های دقیق و روشن به پرسش‌های بعضاً نیش‌دار خبرنگار این هفته‌نامه، نشان داد با وجود درگیری‌های نظامی دوساله در این کشور و حمایت گسترده بسیاری از کشورهای غربی و عربی از تروریست‌ها، افزون بر اینکه بر درگیری‌های نظامی، اشراف کامل و دقیق دارد، از مسائل سیاسی و فعالیت‌های تبلیغاتی دشمنان نیز آگاه است و آمادگی لازم برای مواجهه با آن‌ها را هم دارد. وی در مصاحبه مذکور به دو موضوع مهم و تعیین‌کننده پرداخته که به سبب برخورداری از نکات دقیق، پاسخ روشنگرانه به مسائلی است که دستگاه تبلیغات غربی و عربی، آن را وارونه بازتاب داده‌اند. وی با متصف کردن غرب به ریاکاری گفت: «ریاکاری آن‌ها همچنین در صحبت از آزادی بیان از یک سو و حذف کردن شبکه‌های سوریه از روی ماهواره‌های اروپایی (از سوی دیگر) دیده می‌شود و ریاکاری دیگر زمانی است که برای کشته‌شده‌های جنگ در سوریه به‌ظاهر اشک می‌ریزند ولی در عین‌حال، از صدور قطعنامه شورای امنیت برای محکومیت انفجار 21 فوریه دمشق - که در آن 300 سوری غیرنظامی که بسیاری از آن‌ها کودک و زن بودند، کشته و زخمی شدند - جلوگیری می‌کنند. آنچه که فراتر از ریاکاری است، صحبت در مورد حقوق بشر است، در حالی که به افغانستان و عراق و لیبی لشکرکشی می‌کنند، صدها هزار نفر را در جنگ‌هایی نامشروع و غیرقانونی می‌کشند و صحبت از دموکراسی می‌کنند، در حالی که نزدیک‌ترین هم‌پیمانان آن‌ها در خاورمیانه دارای خودکامه‌ترین و دیکتاتوری‌ترین حکومت‌ها هستند که متعلق به قرون وسطی است. این «ریاکاری» است.»
   بشار اسد درباره آمار ادعایی و اثبات‌نشده کشته شدن 70 هزار نفر در درگیری‌های سوریه نیز ابراز داشت: «کشورهای غربی پیش از این نیز در اعلام کردن تلفات و قربانیان در کشورهای دیگر، ارقام غیرواقعی را منتشر کرده‌اند تا زمینه دخالت‌های بشردوستانه در آن کشورها را فراهم کنند. مقامات دولت لیبی اعلام کردند که در مورد تعداد کشته‌های جنگ داخلی لیبی پیش از حمله کشورهای غربی به‌شدت اغراق شده بود. در این درگیری‌ها در حدود پنج‌هزار نفر از هر طرف کشته شدند در حالی که این کشورها آن را ده‌ها هزار نفر اعلام می‌کردند.
   اما در سوی دیگر، آمریکا و انگلیس که در عراق حضور داشته و دارند، در مورد تلفات دقیق این جنگ و اشغال عراق، آمار درستی ندارند؛ ولی همزمان، آماری دقیق از جنگ داخلی سوریه می‌دهند. این، تناقضی آشکار است. به شما اطمینان می‌دهم که این ارقام صحت ندارد. این، بخشی از حقیقت ساختگی آن‌هاست تا زمینه را برای مداخله نظامی تحت عنوان دخالت بشردوستانه فراهم کنند.»
وحشت آمریکایی‌ها از حملات سایبری
   گروه ترجمه -
روزنامه نیویورک‌تایمز 3 مارس 2013 (13 اسفند) در مقاله‌ای به حملات سایبری علیه زیرساخت‌های سایبری آمریکا پرداخت و نوشت: هنگامی که شرکت تلونت (بیش از نیمی از خطوط نفت و گاز در آمریکای شمالی را تحت نظارت دارد) سپتامبر گذشته کشف کرد که چین سامانه‌های کامپیوتری آن را هک کرده است، بلافاصله دسترسی به سامانه‌های مشتریان خود را قطع کرد. مقامات این شرکت و سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا با این پرسش روبه‌رو شدند که چرا چین چنین اقدامی صورت داده است؟ آیا این اقدام چین به‌منظور مهار تولیدات انرژی و برق در اقیانوس آرام صورت گرفت؟ یا آیا هکرهای چینی تنها به‌منظور دسترسی به رازهای صنعتی و انتقال آن به شرکت‌های انرژی خود چنین اقدامی صورت دادند؟ هفته گذشته یک مقام ارشد آمریکایی گفت «ما همچنان برای درک این موضوع تلاش می‌کنیم.»
   در ادامه مقاله آمده است: باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا نیز در سخنرانی خود هشدار داد «دشمنان ما نیز به دنبال توانایی خرابکاری در سامانه تولید برق، نهادهای اقتصادی و سامانه‌های نظارت بر ترافیک ما هستند.» شاخه امنیتی شرکت تلونت به بررسی ماهیت این تهدیدها پرداخته است. مقامات اطلاعاتی آمریکا معتقدند خطر جدی‌تر، علیه زیرساخت‌های کشور ایران است؛ زیرا این کشور به‌دنبال انتقام‌گیری از آمریکا به دلیل ویروس استاکس‌نت است که توسط آمریکا و اسرائیل ساخته شده و به تأسیسات هسته‌ای ایران نفوذ داده شده بود؛ اما در حال حاضر این مقامات می‌گویند این تهدید به‌دلیل چالش‌های ایران در مهارت‌های فنی، اندک است. تردیدی وجود ندارد که انواع حملات در حال افزایش هستند. وزارت امنیت داخلی آمریکا به حملات علیه خطوط نفتی و سازمان‌های برق پاسخ داده است. حدود 198 حمله به سامانه‌های زیرساختی حساس در سال گذشته گزارش شد که این رقم در مقایسه با شمار حملات در سال 2011 افزایش 52 درصدی داشته است. شرکت امنیت سایبری مک‌‌آفی در سال 2011 کشف کرد که پنج شرکت چندملیتی نفتی و گازی مورد حمله هکرهای چینی قرار گرفته‌اند.
   در پایان مقاله آمده است: کارشناسان احتمال می‌دهند که شرکت هکر چینی به شرکت‌های بسیاری در صنعت انرژی حمله کرده است. به‌تازگی وزارت انرژی آمریکا نیز اعلام کرد که به شبکه آن نفوذ صورت گرفته است. کارشناسان امنیت رایانه‌ای می‌گویند اکثر این حملات مانند مورد تلونت مبهم هستند. به نظر می‌رسد این حملات، بیشتر به منظور جاسوسی سایبری در راستای تقویت اقتصاد چین صورت گرفته است. در صورتی که هدف از حملات، انفجار خط لوله یا خرابکاری علیه تأسیسات تولید برق بوده باشد، احتمالاً این حملات ماهیتی متفاوت دارند.
   اخبار و تحلیل‌ها: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها که مبدع جنگ سایبری بودند و حملات سایبری زیادی علیه برخی کشورها از جمله ایران طراحی و اجرا کردند، فکر نمی‌کردند که این موضوع، شمشیر دو لبه‌ای است که روزی علیه خود آنان نیز  به‌کار گرفته می‌شود. از این‌رو این روزها به‌شدت به حملات سایبری به مراکز حساس خود هشدار می‌دهند. واقعیت این است که امروز انحصار حملات سایبری مختص فقط چند کشور نیست و کشورهای دیگری نیز در این عرصه دارای قدرت هستند، کشورهایی که آمریکا و صهیونیست‌ها را به‌شدت در این‌خصوص به وحشت انداخته‌اند!
 
اعتراض مفتی وهابی به معترضان عربستانی!
  «آل‌الشیخ» مفتی کل عربستان سعودی و وابسته به خاندان آل‌سعود در آخرین فتوای خود اعلام کرد: نصیحت حاکمان امر در رسانه‌های گروهی و شبکه‌های اجتماعی، رسوایی است نه دعوت به اصلاح امور! روزنامه الشرق اعلام کرد: فتوای مفتی سعودی بعد از اظهارات سرهنگ «فهد الهبدان» سخنگوی پلیس منطقه قصیم، درباره بازداشت بیش از 161 نفر از جمله 15 زن، توسط پلیس عربستان سعودی، صورت گرفت. الهبدان تأکید کرد: افراد بازداشت شده به دستگاه‌های مربوطه ارجاع داده خواهند شد تا به اتهامات آن‌ها رسیدگی شود. وی متعهد شد: نیروهای امنیتی در اجرای دستورات در خصوص سرکوب تظاهرات و اعتصابات از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهد کرد و با تمام مخالفان حکومت با قاطعیت برخورد خواهد کرد. گفتنی است در اعتراضات چند روز اخیر در عربستان، جمعاً 300 نفر دستگیر شده‌اند. این روزها احتمال سقوط آل‌سعود، آمریکا و صهیونیست‌ها را به‌شدت به وحشت انداخته است و آمریکایی‌ها به‌دنبال جایگزینی بدون حاشیه و دردسر برای ملک عبدالله رو به موت هستند. اخبار کوتاه               
   *  بنیاد سیاسی «هانریش بل» آلمان وابسته به حزب سبزهای آلمان که سابقه برگزاری «کنفرانس جنجالی برلین» در سال ۲۰۰۰ را در رابطه با ایران در کارنامه خود دارد، این بار برگزاری هفته فیلم و نمایش تعدادی از فیلم‌های سینمایی و مستند درباره ایران را در دستور کار خود قرار داده است. گفتنی است در افتتاحیه این مراسم، فیلم سینمایی ضدایرانی «یک خانواده محترم» را (که به‌دلیل توهین به خانواده شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس مجوز اکران عمومی در داخل ایران را کسب نکرد) با حضور «مسعود بخشی» کارگردان این اثر به نمایش گذاشت.
   *  «رابرت‌ فیسک»، روزنامه‌نگار مشهور انگلیسی، در مقاله‌ای که روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» آن را چاپ و منتشر کرد، تأکید کرد که غرب درباره سوریه دروغ می‌گوید و «بشار اسد» پیروز بحران در این کشور خواهد بود. وی افزود: سیاست غرب در قبال این کشور خیانت به مردم سوریه است.
   *  انتشار مقاله‌ای از «م.ب» که شش عضو از خانوده‌اش به جرم اقدامات تروریستی و آلوده بودن دستشان به خون جوانان، زنان و کودکان این مرزوبوم به دست قانون سپرده شده‌اند، در وبگاه اینترنتی ملی مذهبی‌ها بار دیگر ارتباط این گروهک با گروهک تروریستی منافقین را به اثبات رساند. گفتنی است وبگاه گروهک ملی – مذهبی، از پاریس و توسط فردی به نام «م.ن» اداره می‌شود.
   *  گروه‌های افراطی بودایی با کمک دولت میانمار برای حمله به «انداغ»  یکی از شهرهای مسلمان‌نشین این کشور، آماده می‌شوند. خبرها حاکی است مقامات دولتی به مردم این منطقه پیشنهاد دادند اگر می‌خواهند از این حملات در امان بمانند، باید مبلغ 5 میلیون کیات (واحد پول برمه) به دولت بپردازند، در غیر این‌صورت باید منتظر پیامدهای این حمله باشند. گفتنی است گشت‌های حکومتی در میانمار به مساجد و مدارس مسلمانان هجوم می‌برند و اموال آن را مصادره می‌کنند.
   *  بر اساس اخبار دریافتی، افراد نزدیک به طیف کارگزاران با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری فعالیت‌های خود را به صورت محفلی آغاز کرده‌اند که اولین جلسه این نشست‌ها، در منزل محمد هاشمی با حضور کرباسچی و محسن هاشمی و برخی دیگر از اعضای اصلی این طیف برگزار شده است. دستور کار این جلسات، رسیدن به کاندیدایی برای انتخابات سال آینده است.
   *  منابع اطلاعاتی الجزایر از تلاش یک سازمان آمریکایی برای نفوذ به درون سندیکاها و احزاب الجزایری خبر داده‌اند. این منابع اعلام کردند این سازمان، قصد تحریک احزاب و گروه‌های الجزایری به کودتا و انقلاب علیه نظام این کشور را دارد.
   *  «كالين پاول»- وزير امور خارجه آمريكا که پیش از آغاز جنگ آمریکا علیه عراق با حضور در شورای امنيت سازمان ملل متحد به ايراد سخنانی تند عليه عراق پرداخته بود، ده سال بعد از آن روز، کتابی با نام «برای من مفيد بود: چه در رهبری و چه در زندگی» منتشر کرده که در آن، سخنرانی آن روز خود را یک لکه ننگ در دوران کار حرفه‌ای خود عنوان می‌کند و در جایی از این کتاب می‌نویسد: از وقتی من دریافتم بسیاری از اطلاعاتی که به من در مورد جنگ عراق داده شده غلط بوده، مدام از خود می‌پرسیدم که برای ترک آنجا چه باید می‌کردم؟!
   *  «گرمی روابط تهران و مصر» و سفر اخیر رئیس‌جمهور ایران به قاهره، باعث عصبانیت جبهه سلفی‌ها شده و تشدید اختلافات این جبهه با اخوان‌المسلمین و دولت مصر را موجب شده است. به گزارش روزنامه مصری الیوم، «یاسر برهامی» معاون حزب سلفی دعوه و شیخ نزدیک به سعودی‌ها که تفکرات ضدشیعی دارد، گفته است: من نگران تهاجم فرهنگ شیعه و احیای کفر در برخی از شهرهای مصر که از نظر شیعیان مقدس است، هستم! عادی‌سازی رابطه با ایران، این خطر را افزایش می‌دهد

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.