شناسه : 670
امروز پنجشنبه 1391/10/21 - 15:24
نویسنده : مدیر فنی
اخبار و تحليل‌ها - بيستم دي ماه 1391

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)

باید با تقوای جمعی و مراقبت و هوشیاری همگانی، متوجه طرح‌های دشمن باشیم و اجازه ندهیم هیچ مسئله‌ای، حواسمان را از دشمن پرت کند.(19/10/91)

هشدارهای انتخاباتی
امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) روز گذشته در دیدار هزاران نفر از مردم متدین و انقلابی قم که به مناسبت قیام 19 دی مردم قم انجام گرفت، افزون‌ بر ارائه توضیحاتی درباره این قیام سرنوشت‌ساز و وضعیت کشور در زمان حکومت طاغوت، بیانات هشدارآمیزی نیز درباره انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو داشتند از جمله:
1- توجه به تحرکات دشمن؛ «باید با تقوای جمعی و مراقبت و هوشیاری همگانی، متوجه طرح‌های دشمن باشیم و اجازه ندهیم هیچ مسئله‌ای، حواسمان را از دشمن پرت کند.» از این فراز از بیانات امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) که پشتوانه کاملاً‌ مستند و تحلیلی و تجربی دارد و نیز نشانه‌های فراوانی که در رسانه‌ها و مواضع مستکبران یافت می‌شود، برمی‌آید که دشمن برای تأثیرگذاری بر انتخابات و تأمین اهدافش و یا نزدیک شدن به آن، کاملاً آماده است و برنامه مدون دارد. بخش اصلی نیروی خنثی‌کننده برنامه توطئه‌آمیز دشمن، در هوشیاری و آمادگی ملی و مردمی قرار دارد. چنانچه خود این هوشیاری و آمادگی با ترفند دشمن به سمت اهداف تصنعی و فریب‌دهنده منحرف نشود و دقیقاً بر جزئیات رفتار دشمن متمرکز شود، تمام تیرهای دشمن به سنگ خواهد خورد.
2- هدف انحرافی؛ «معلوم است که انتخابات باید آزاد باشد، مگر بیش از سی‌ انتخابات سه دهه اخیر آزاد نبوده است؟ در کدام کشور، انتخابات از ایران آزادتر است؟ مراقب باشید این حرف‌های شما، مردم را از انتخابات مأیوس نکند.» این بخش از بیانات، تعریض به کسانی است که با وجود مشاهده بیش از سی انتخابات که در کمال آزادی برگزار شده، باز هم با لحن و نیات خاصی از «انتخابات آزاد» صحبت می‌کنند و به عبارت دیگر، شعار «انتخابات آزاد» سر می‌دهند. مفهوم چنین برخوردی با انتخابات چیست؟ و دشمن از آن چه استنباطی دارد؟ و مهم‌تر از همه، چه رابطه‌‌ای می‌تواند با برنامه‌های دشمن پیدا کند و آیا نمی‌تواند به یکی از اصلی‌ترین اهداف انحرافی برای سرگرم کردن مردم و غافل کردن آن‌ها از مسائل اصلی انتخابات تبدیل شود؟ در این باره صحبت بسیار است که مشروح آن در صبح‌صادق هفته ‌آینده درج می‌شود. ان‌شاء‌الله
خاورمیانه و چشم‌انداز تحولات سوریه
گروه ترجمه -
پایگاه اینترنتی آسیا تایمز 9 ژانویه 2013 (20 دی) در مقاله‌ای به تحولات سوریه پرداخت و نوشت: سوریه به‌عنوان کشوری در قلب تحولات سیاسی جهان عرب، در بیشتر سال‌های دهه گذشته مورد توجه تحلیل‌گران بوده است. ماهیت قومی- مذهبی جامعه سوریه چندان مورد توجه نبود. شاخه سوری اخوان‌المسلمین در تنش کم‌شدت با حافظ اسد قفل شده بود. به هر حال، اکثریت سنی سوریه در سال 2011 بار دیگر چالشی جدی علیه خاندان اسد به‌وجود آورد.
در ادامه مقاله آمده است: سوریه طی چند دهه از طریق سرویس‌های اطلاعاتی خود در امور داخلی کشورهای همسایه دخالت کرده و از جنبش‌های شبه‌نظامی منطقه از جمله حزب‌الله و پ.‌ک‌.ک حمایت کرده و حال پس از آغاز شورش داخلی، اوضاع تغییر کرده است. جنگ سوریه منافع کشورهای همسایه و بازیگران غیردولتی در خاورمیانه [غرب آسیا] را تحت‌تأثیر قرار داده است. سیر تحولات در مدیترانه به حدی سریع پیش می‌رود که مهار آن دشوار است. ترکیه از تقویت مواضع پ.‌ک.‌ک در خاک سوریه وحشت‌زده شده و بار دیگر نام عبدالله اوجلان بر سر زبان‌ها افتاده است. حال دولت اردوغان امیدوار است از گفت‌وگوها با عبدالله اوجلان به‌عنوان سیاست مهار خود در قبال فعالیت‌های پ‌.ک‌.ک استفاده کند. پ.‌ک.‌ک که دیگر در پایگاه خود در کوه‌های قندیل محدود نیست، حال آزادانه در مناطق شمالی سوریه فعالیت می‌کند و روابط خود را با حزب اتحادیه دموکراتیک (جنبش وابسته به پ.‌ک.‌ک در سوریه) تقویت کرده است.
در پایان مقاله آمده است: سیدحسن نصرالله دیگر نمی‌تواند وانمود کند که در جنگ سوریه در حاشیه قرار دارد. نصرالله خطاب به طرفداران خود گفت: «لبنان باید برای راه‌حلی سیاسی و گفت‌وگوی سیاسی در سوریه فشار وارد کند. در صورتی‌که عملیات‌های نظامی در سوریه ادامه یابد، جنگی طولانی و خونین تداوم خواهد یافت.» باوجود افزایش منافع بین‌المللی در سوریه و تغییر توصیف بحران سوریه از «سرکوب» به «جنگ داخلی»، به‌نظر می‌رسد پیشرفتی برای طبقه متوسط سوریه صورت نگرفته و علاقه‌ای نیز به مداخله نظامی وجود ندارد. ابتکارعمل‌های سازمان ملل به بن‌بست رسیده‌اند. غیرنظامی‌ها همچنان کشته می‌شوند و جنگجویان خارجی نیز به مسئله سوریه افزوده شده‌اند.
اخبار و تحلیل‌ها: برخلاف نظر نویسنده که تلاش کرده تا ریشه مسائل امروز سوریه را در گذشته‌های دور نشان دهد، باید حوادث سوریه را در چارچوب تحولات مرتبط با انقلاب اسلامی ایران و بر هم زدن معادله قدرت در منطقه که بیشتر به نفع رژیم صهیونیستی و در راستای اهداف آمریکا بود، بررسی و تحلیل کرد. یقیناً اگر منطقه با پیوستن سوریه به گفتمان مقاومت انقلاب اسلامی، دستخوش تحول بنیادی نمی‌شد، امروز سوریه آماج تهاجمات گسترده عوامل استکبار نبود و در بدترین حالت موقعیتی مانند سایر کشورهای عربی داشت. بنابراین مسلم است که سوریه آگاهانه تاوان حضور در محور مقاومت را می‌پردازد و نشان داده که از این بابت پشیمان هم نیست.    
شوراسازها کجایند؟!
 پایگاه خبری خودنویس با انتشار مقاله‌ای در خصوص شورای ملی ایرانیان با اشاره به گرفتاری‌های متعدد ضدانقلاب در مواجهه با وضعیت کنونی، اپوزیسیون خارج از کشور را منفعل خواند و به بی‌اعتمادی گسترده به ضدانقلاب خارج‌نشین در بین مردم اشاره کرد. این سایت با اشاره به برنامه‌های متعدد ضدانقلاب در هماهنگی مخالفان برای مبارزه در یک صف واحد علیه جمهوری اسلامی ایران نوشت: «این مسابقه نیز تمام شد به مانند تمام مسابقه‌های دیگری که در این چند سال شاهد آن بودیم. نگاهی به گذشته بیندازیم، از مسابقه سازمان‌های سیاسی تا مسابقه تلویزیون‌های سیاسی تا مسابقه جنبش‌ها و سپس مسابقه نشست‌ها و وب‌سایت‌های سیاسی و در آخر نیز مسابقه شوراها. عجب سکوت زشت و مرموزی فضای اپوزیسیون را فرا گرفته است، سکوتی که پس از هر مسابقه حاکم می‌شود. کجا هستند کسانی که می‌خواستند شوراها بسازند؟! چرا هیچ نشان و اثری از آن‌ها نیست؟!
یورش پارازیت‌های مزدوران استکبار بر العالم
 دریافت شبکه العالم در سوریه، به سبب ارسال پارازیت بر روی فرکانس‌های این شبکه در مدار «نایل‌ست» و ماهواره «هات‌بِرد» با اختلال مواجه شده است. دکتر احمد سادات، مدیر شبکه خبری عرب‌زبان العالم، با تأکید بر این مسئله که هنوز مشکل پارازیت‌ها رفع نشده، از اطلاعات تازه‌ای در مورد منبع پارازیت‌ها، کشور سازنده و ارسال‌کننده تجهیزات و بالاخره عوامل اجرایی این پارازیت‌ها خبر داد.
مدیر شبکه العالم اظهار داشت: پارازیت‌ها از مناطق مرزی سوریه و ترکیه که تحت تسلط تروریست‌های مسلح است، ارسال می‌شود و دستگاه‌هایی که به وسیله آن پارازیت‌ها منتشر می‌شود، اخیراً وارد مناطق مرزی سوریه و ترکیه شده است.سادات همچنین با اشاره به عوامل پخش این پارازیت‌ها، شورشیان مسلح و تروریست‌های وابسته به القاعده را از نظر فنی در این باره ناتوان ارزیابی کرد و گفت: بر اساس اطلاعات موجود، برخی از شبکه‌های خبری وابسته به شیوخ عرب که در سوریه فعال هستند، مسئول فنی پخش این قبیل پارازیت‌ها به شمار می‌روند و این شبکه‌ها با استفاده از امکانات موجود در تجهیزات ارسالی خود، همزمان با پخش اخبار و برنامه‌های مربوط به سوریه، پارازیت قوی بر روی فرکانس‌های شبکه العالم ارسال می‌‌کنند. به‌گونه‌ای که براساس گزارش‌های رسیده به دفتر شبکه العالم در دمشق، از هفته پیش تاکنون شهروندان سوری از اختلال در برنامه‌های شبکه العالم شکایت کرده‌اند.
سادات افزود: عملیات ارسال پارازیت، تاکنون برخی شبکه‌های سوریه را هدف قرار داده بود؛ ولی پس از حذف شبکه‌های سوری از ماهواره، اینک مشخصاً شبکه العالم را هدف قرار داده‌ است؛ زیرا شبکه العالم با مخابره اخبار و تصاویر مستند و میدانی خود، در واقع دروغ‌پراکنی و خبرسازی رسانه‌های مرتجع عربی و غربی را برملا کرده است به‌ویژه آنکه در روزهای اخیر شبکه العالم بر روی برخی اخبار مخصوصاً اخبار حومه دمشق و عملیات ارتش سوریه تمرکز کرده که براساس آن، موفقیت‌های ارتش سوریه و نیروهای مردمی در این خصوص قابل توجه بوده است.
وی همچنین با اشاره به ارسال پارازیت از بحرین، اظهار داشت: در بحرین نیز، این امر با استفاده از تجهیزات وارداتی از انگلیس و با همکاری مشاوران دستگاه اطلاعاتی انگلیس، (ام آی ۶) انجام می‌گیرد.
یادآور می‌شود که شبکه خبری العالم به خاطر انعکاس حقایق بحران سوریه و افشای دروغ‌پراکنی‌های برخی شبکه‌های عربی و غربی در مورد رویدادهای این کشور، همواره از سوی تروریست‌ها و اربابان منطقه‌ای و بین‌المللی آن‌ها در معرض تهدید قرار داشته و چندی پیش، پخش آن از ماهواره هات‌برد متوقف شده بود.    اخبار کوتاه      
  *«محمد نوری‌زاد» که در فتنه 88 راه خود را از انقلاب جدا کرد و با نامه‌نگاری‌های گستاخانه به رهبر معظم انقلاب، قصد مطرح کردن خود را داشت، این بار به همکاری با رسانه‌های صهیونیستی پرداخته است. وی به‌تازگی در مطلبی در  بولتن وب‌گاه رادیو رژیم صهیونیستی با حمایت از فتنه‌گران به نظام حمله کرده است. *  آل‌شیخ، مفتی‌سعودی گفت: «افشا کردن نام مفسدان، ضروری نیست زیرا راه‌حل این نیست و هر مفسدی مسئولی دارد که او را مجازات می‌کند.» این اظهارات او بعد از درج خبر شیوع فساد در خاندان آل‌سعود صورت می‌گیرد و در حالی است که وی سال گذشته خواهان تعقیب و مجازات مفسدان شده بود! این مفتی سعودی تا به حال در مقابل ظلم خاندان آل‌سعود ساکت مانده و برای آزادی زندانیان در زندان‌های این رژیم حتی یک کلمه سخن نگفته است! اما درباره مخفی ماندن نام فاسدان خاندان آل‌سعود  احساس تکلیف(!) کرده است.
  *حکومت اقلیم کردستان عراق به‌طور مستقیم نفت منطقه کردستان را به ترکیه صادر می‌کند که این مسئله به‌شدت مورد اعتراض دولت مرکزی عراق قرار گرفته است. این روند را می‌توان در ادامه فعالیت‌های اخیر ترکیه در اقلیم کردستان و دخالت در امور عراق ارزیابی کرد. *  در پی دستگیری تعدادی از اعضای انجمن حجتیه که در شبکه بهائیت فعال بودند، این عناصر با دفاع از این فعالیت، عنوان کردند که این فعالیت با مجوز انجمن بوده که پیش‌تر نیز سابقه داشته ‌است! آن‌ها  ادعا کرده‌اند در راستای نفوذ در شبکه بهائیت و تخلیه عناصر آن، فعالیت داشته‌اند.
  * «محمدعلی ابطحی» رئیس دفتر خاتمی و از اعضای ارشد ستاد انتخاباتی کروبی، در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک، از دیدار خود با «فاطمه کروبی» خبر داد. وی در این باره نوشت: عصری رفتم نمایشگاه نقاشی خانم «هنگامه شهیدی» که در دوران مرخصی‌هایش از زندان شش ساله کشیده. به همتش و کارهایش آفرین باید گفت. خانم کروبی هم آمده بود دیدن نمایشگاه. کلی گپ زدیم. از همان جا عازم دیدار شیخمان بود. خیلی سلام رساندم شیخمان را که دلتنگش شده‌ام. گفت از طرف فیس‌بوکیا هم سلام برسونم؟!

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.