شناسه : 666
امروز سه شنبه 1391/10/12 - 20:00
نویسنده : مدیر فنی
اخبار و تحليل‌ها-3

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)-اولویت سلامت و درمان

هر گاه ایمان، توان و انگیزه مردمی به میدان عمل بیاید، كارها بركت مضاعف پیدا می‌كند و مشكلات حل می‌شود.(11/10/91)

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در دیدار روز گذشته اعضای مجمع خیرین سلامت کشور به دو نکته بسیار مهم اشاره کردند:
 1- نقش تعیین‌کننده مردم؛ معظم‌له با تأکید بر نقش تعیین‌کننده مردم در تمام صحنه‌های مهم اعم از سیاست، اقتصاد، سلامت، فرهنگ و آموزش و پرورش، فرمودند: «اصل انقلاب اسلامی نیز متکی به همین حضور مردمی بود و چنانچه مردم به میدان نقش‌آفرینی وارد نمی‌شدند، کاری از سیاستمداران و جریان‌های سیاسی ساخته نبود.» آمادگی مردم و مساعد بودن وضعیت روحی و روانی آن‌ها برای پذیرش و رشد دیدگاه‌های حضرت امام(ره) و همراهی با ایشان در سخت‌ترین موقعیت‌ها، انقلاب را به پیروزی و استحکام رساند و یقیناً ادامه انقلاب در مسیر اصلی با حضور مردم تضمین می‌شود و برای تضمین این تضمین باید به نیازها و دغدغه‌های آنان توجه و آن‌ها را رفع کرد؛ از این بابت است که رهبر معظم انقلاب نکته دوم را تصریح فرمودند.
2- اولویت داشتن سلامت؛ امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) با اشاره به اولویت داشتن سلامت، بهداشت و درمان بر بسیاری از مسائل کشور، تأکید کردند: «مسئولان و دلسوزان باید به نحوی برنامه‌ریزی کرده و مسائل را در عرصه اجرایی دنبال کنند که خیال مردم از مسئله درمان آسوده شود.» با وجودی که هزینه سلامت و درمان در سبد معیشتی غالب مردم به نسبت هزینه سایر امور جاری بسیار کمتر است؛ اما مبتلا شدن به آن بیش از هر چیز دیگر برای مردم مشکل و نگرانی ایجاد می‌کند خاصه در موقعیت‌هایی مشابه به وضع موجود که هزینه‌های مختلف این حوزه به‌شدت افزایش پیدا کرده و بر نگرانی‌های مردم افزوده است. فشارهای ناشی از ناملایمات بیماری، سخت و سنگین است و در زمانی کوتاه، بسیاری از مردم را فرسوده می‌کند و تا مرز از پا افتادن پیش می‌برد که بخشی از آن، ناشی از تحمیل هزینه‌های گزاف است و چنانچه برنامه‌های حوزه سلامت بتواند این بار سنگین را از دوش مبتلایان بردارد، تحمل موارد دیگر برای آن‌ها آسان‌تر می‌شود و آن‌ها را از فرسودگی و بریدگی دور می‌کند و قطعاً جامعه نیز از دچار شدن به پرداخت هزینه‌های ناپیدا در این باره مصون می‌ماند. تأثیر بحران سوریه و روابط ایران و ترکیه
گروه ترجمه- پایگاه اینترنتی المانیتور 31 دسامبر 2012 (11 دی) به ادعاهای ترکیه در مورد حمایت ایران از پ.ک.ک پرداخت و نوشت: کاملاً مشخص است که ایران و ترکیه در تمام نقاط خاورمیانه وارد رقابت شدیدی شده‌اند و بعد تازه‌ای از رقابت مراکز قدرت شیعه و سنی نیز به تنش ژئوپلیتیک افزوده شده است. به تعبیری رقابت ایران و ترکیه، همانند دوران صفویه و عثمانی بعد شیعه و سنی یافته است. اما به هر حال، ترکیه و ایران به دلایل مختلف در شرایط پرتنش و پررقابت نیز مراقب موضع‌‌گیری‌های خود بوده‌اند. به‌تازگی نیز تحولات جهان عرب به‌ویژه بحران سوریه و استقرار موشک‌های «پاتریوت» ناتو در ترکیه روابط ایران و این کشور را وارد فضایی جدید و بالقوه خطرناکی کرده است. نکته مهم اینکه ممکن است ناتو تصمیم بگیرد موشک‌های پاتریوت را به‌عنوان بخشی از طرح‌های آینده خود برای ایران در مرز ترکیه- سوریه مستقر کند. این وضعیت، آینده روابط ایران و ترکیه و در نتیجه منطقه را با خطرات بالقوه مواجه می‌کند.
در ادامه مقاله آمده است: نکته مهم دیگر، مصاحبه اخیر وزیر کشور ترکیه با روزنامه زمان است که وی در این مصاحبه از حمایت لجستیکی ایران از پ.ک.ک سخن گفته بود. وی گفت: «سازمان تروریستی پ.ک.ک از ایران برای آماده‌سازی، انتقال، آموزش، خدمات پزشکی، جذب نیرو، حمایت مالی و تبلیغات استفاه می‌کند. به علاوه، برخی تسلیحات نیز از ایران منتقل می‌شوند.» سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه آگاه هستند که ایران با پ.ک.ک مرتبط است. مرکز فرماندهی پ.ک.ک در کوه‌های قندیل است که نیمی از آن در خاک ایران قرار دارد. از مارس 2011 همزمان با آغاز بحران سوریه، روابط ایران و پ.ک.ک گسترش یافته است. در حال حاضر، محور ایران – سوریه – پ.ک.ک علیه ترکیه متحد شده است. تصمیم‌سازان ترکیه به رهبری اردوغان از این موضوع آگاه هستند. حتی می‌توان سرد شدن روابط دولت نوری مالکی با ترکیه را نیز بخشی از تأثیرگذاری سیاست‌های ایران و سوریه علیه ترکیه دانست. پس از انتشار شایعاتی مبنی بر دیدار نوری مالکی با مقامات پ.ک.ک در بغداد، بالاخره (هفته گذشته) رهبر حزب اتحادیه دموکراتیک کردستان سوریه (که بخشی از پ.ک.ک به شمار می‌رود) در بغداد با مالکی دیدار کرد.
در پایان مقاله آمده است: در ترکیه جناحی تمایل دارند با پ.ک.ک گفت‌وگو صورت گیرد. در صورتی که این گفت‌وگوها موفقیت‌آمیز باشد، کارت پ.ک.ک از دست ایران و سوریه گرفته می‌شود. اما طیف تندرو مانند وزیر کشور کنونی ترکیه، طرفدار سیاست سرکوب و حذف علیه پ.ک.ک و شاخه قانونی آن یعنی حزب صلح دموکراسی هستند.
اخبار و تحلیل‌ها: با شروع درگیری‌ها در سوریه و حمایت ترکیه از مخالفان و تروریست‌ها به نظر می‌رسید ترکیه فرصت‌طلبانه مقابل سوریه ایستاده تا به نحوی اختلافات تاریخی با سوریه را به نفع خود حل و فصل کند، با تداوم درگیری‌ها در سوریه و روی‌‌آوردن ترکیه به استقرار موشک‌های پاتریوت ناتو در خاک خودش و نیز پناه دادن به طارق هاشمی که در عراق به اتهام اقدامات تروریستی به سه‌بار اعدام محکوم شده و نیز دخالت در امور داخلی عراق، معلوم شد دولت ترکیه به مسائلی فراتر از پایان دادن به اختلافات با سوریه به نفع خودش می‌اندیشد. نزدیکی ترکیه به رژیم‌صهیونیستی و کشورهای غربی، حاکی از آن است که در پشت رفتار تنش‌آفرین‌ ترکیه، برنامه غرب و رژیم صهیونیستی قرار دارد و اجرا و نقش‌آفرینی را به ترکیه داده‌اند. ترکیه نیز برای توجیه نقش‌هایی که ایفا می‌کند، به اظهاراتی مانند آنچه که وزیر کشورش درباره رابطه ایران با پ.ک.ک گفت، نیاز دارد. شواهد قابل‌توجهی وجود دارد که نشان می‌دهد دولت ترکیه در حال فاصله گرفتن از مردم به نفع منافع بیگانگان است.
   
حکمی شبیه متن زیارت‌نامه!
  محمدحسین صفار هرندی در نشست پرسش و پاسخ جمعی از مردم رشت درباره تغییر و تحولات اخیر در دولت، با ابراز ناخرسندی شدید از عدم ثبات و آرامش در سال پایانی دولت دهم تصریح کرد: رهبری سال گذشته وقتی که مجلس به‌دنبال استیضاح تعدادی از وزیران بود، تأکید کردند در این فرصت باقی‌مانده از عمر دولت به صلاح نیست؛ قاطبه نمایندگان مردم هم تبعیت کردند. مجلس به‌دنبال رهنموردهای رهبری از استیضاح وزیران در سال آخر دولت دست برداشت ولی متأسفانه هم‌اکنون خود دولت به جان اعضای آن افتاده، آن هم وزارت‌خانه‌هایی مانند وزارت ارتباطات که به‌دلیل رکن بودن در حکومت‌های فعلی نباید آن را شوخی گرفت.
صفار هرندی خاطرنشان کرد: برای معاون اول رئیس‌جمهور دولت دهم خیلی بد است که جلوی رسانه‌ها بگوید تا احمدی‌نژاد هست، وزیر بهداشت هم بر سر کار خواهد بود و بعد از یک هفته خانم دستجردی عزل می‌شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: به وزیر بهداشت فشار وارد کردند که معاونت، آقای دکتر لاریجانی را برکنار کن؛ ولی با مقاومت خانم دستجردی به دلیل حرمت نگه‌داشتن به تجربه و علم معاونش، در پرداخت ارز برای خرید و تأمین دارو وی را در تنگنا می‌گذارند که مردم احساس کنند وزیر بهداشت بلد نیست کار بکند.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی مدعی شد: این گونه اقدامات دولت سبب شد که خانم دستجردی بگوید بانک مرکزی به من پول نداده دارو وارد کنم و در نهایت هفته گذشته توسط رئیس‌جمهور عزل می‌شود.
وی در پاسخ به سؤال دیگری که - تأثیر مشایی بر احمدی‌نژاد چیست – متذکر شد: چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است. حکم رئیس‌جمهور برای مشائی جهت تصدی سمت ریاست دبیرخانه جنبش غیرمتعهدها که تاکنون باعث بروز بحث‌های زیادی شده فقط در زیارت‌نامه‌ها و برای معصومین(ع) به کار رفته است.
اختلاس در نصف جهان!
  به گزارش رسیده «ع. ک» يکي از مسئولان سابق کشوري است که در چندين استان کشور مسئوليت‌هاي مهم داشت. وی پس از کناره‌گيري از فعاليت‌هاي سياسي، با استفاده از ارتباطات گذشته خود، فعاليت‌هاي اقتصادي گسترده‌اي را آغاز کرد. وي مدتي مدير عامل و عضو هيئت مديره يکي از بزرگ‌ترين شرکت‌هاي ساختماني بود. نامبرده در سال ۸۹ در پي تخلفات عديده با روي کار آمدن هيئت‌مديره جديد از اين سمت عزل شد و با شکايت مردم و هيئت مديره جديد، چندي پيش به اتهام اختلاس بازداشت شد؛ اما با ارتباطات خود که از گذشته داشت، با فشار برخي مقامات يکي از استان‌ها، با قرار وثيقه آزاد شد.
گفتنی است در اکثر تخلفات وی، مديرعامل سابق بانک صادرات استان اصفهان «م‌.م.ر» که يکي از اعضاي هيئت مديره سابق آن شرکت بوده نيز نقش مؤثري داشته و در اسناد موجود، نام و امضاي وی وجود دارد. شنيده شده اين آقا داراي تابعيت اروپايي نيز هست؛ از این رو اين احتمال وجود دارد که هر لحظه خاک کشور را ترک کند و به جرگه ديگر فراريان خارج‌نشين بپيوندد!  اخبار کوتاه         
 * طی روزهای گذشته طرحی به‌عنوان «راه سوم» برای انتخابات پیش‌رو توسط گروه مشکوکی مطرح شده که نشان از طرح‌های جدی این طیف برای انتخابات آتی ریاست‌جمهوری دارد. البته طرح این مسئله با انتقاد اعضای اصلی این طیف روبه‌رو شده است مبنی بر اینکه رسانه‌ای کردن این طرح نباید در حالی که زمان زیادی تا انتخابات باقی مانده است، صورت می‌گرفت.
 * باراک اوباما در تماس با مقامات کردستان عراق، از آن‌ها خواست تا در روند نزدیک شدن به ترکیه، آهسته و سنجیده حرکت کنند، چرا که این کار، مانع نزدیکی بیش از پیش نوری المالکی به ایران می‌شود. این مسئله توطئه آمریکا برای آسیب‌زدن هر بیشتر به محور مقاومت در منطقه و ایجاد موانع در همبستگی تهران و بغداد است. *  طی روزهای گذشته اعضای گروهک پژاک با مقامات آمریکا در منطقه دیدار و گفت‌وگو کردند. در این گفت‌وگوها مقامات آمریکایی قول دادند اگر این گروهک بتواند ضربات مهلکی به ایران وارد آورد، آن را از لیست تروریستی وزارت خزانه‌داری حذف خواهند کرد!
   *تعدادی از محکومان امنیتی فتنه ۸۸ به دیدار یکی از محکومان مرتبط با گروهک تروریستی پژاک یعنی محمدصدیق کبودوند رفتند که دوران مرخصی خود را طی می‌کند. چندی پیش، رسانه‌های ضدانقلاب و عناصر فتنه در شبکه‌های اجتماعی تلاش کردند تا از پوشش خبر اعتصاب غذای وی، جنگ روانی را علیه نظام ترتیب دهند؛ اما عکس‌هایی که از دوران مرخصی وی منتشر شده، به‌خوبی خبر از سلامت وی در زندان دارد و معلوم شد ادعاهای دروغین فتنه‌گران مبنی بر مریضی وی در زندان فقط برای تحریک احساسات بوده است.
  * به‌تازگی سعید حجاریان در جلسه‌ای گفته است: باید روی تشکیل اتاق فکر و پارلمان اصلاحات سرمایه‌گذاری کنیم و این، دو کارکرد برای ما دارد: 1- ایجاد شبکه‌های جدید اجتماعی، 2- تأمین هزینه‌های سیاسی به این معنا که هزینه‌های سیاسی تنها روی یک نفر و یک عده خاص نباشد.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.