شناسه : 664
امروز پنجشنبه 1391/10/07 - 17:56
نویسنده : مدیر فنی

اخبار و تحليل‌ها-1

اخبار و تحليل‌ها-1

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) آن‌ها(دشمنان) تلاش بسیاری می‌كنند تا عنوان «بیداری اسلامی» برای حركت عظیم كنونی در منطقه به كار نرود، زیرا دشمنان از
بروز اسلام حقیقی و واقعی به‌شدت وحشت دارند.(21/9/91)
پنهان‌کاری اقتضایی
سردار سلامی جانشین  فرمانده کل سپاه در حاشیه رزمایش دریایی سپاه که با نام «فجر 91» در منطقه عسلویه و پارس جنوبی در حال برگزاری است، تأکید کرد: در روند تمرینات، آشکارسازی و رونمایی از تاکتیک‌ها و تجهیزات، هدفمندی و هوشمندی باید به‌گونه‌ای باشد که بسیاری از این تاکتیک‌ها و تجهیزات تا روز مواجهه با تهدید، مستتر باقی‌بماند.» وی همچنین درباره ارتباط این موضوع با قدرت دفاعی ایران گفت: «امروز در فاز نظامی و دفاعی در پرتو پیشرفت‌ها و آمادگی‌های ایجاد شده، بازدارندگی به سطحی رسیده است که دشمن از تصور مواجهه نظامی با ما وحشت دارد، لذا رونمایی عمومی از برخی تاکتیک‌ها ضرورت ندارد و باید برای شرایط خاص مستتر باقی بماند.»
 تا چند سال پیش ایران در عرصه نظامی وابستگی شدیدی به کشورهای بیگانه داشت. نفس این وابستگی برای کشوری مانند ایران که دشمنان در کمین نشسته دارد به خودی خود یک تهدید بزرگ محسوب می‌شد. پس از تصمیم ایران برای رفع این تهدید بزرگ با ورود جدی به میدان ساخت تجهیزات نظامی و رسیدن به دستاوردهای بسیار پیشرفته، لازم بود برای اثبات توان صنعت نظامی‌اش، تجهیزات ساخته شده را در رزمایش‌های مختلف به کار گیرد و آن را به نمایش بگذارد، پس از پشت‌سر گذاشتن این مرحله و  باور جهانی به توان صنعت نظامی ایران و ساخت تجهیزات پیشرفته، مرحله نوینی آغاز شده که بر اساس محاسبات نظامی، عملیاتی و روانی لزومی به عرضه عمومی تجهیزات و یا تاکتیک‌های جدید نیست، زیرا دشمن پیشتر این توان را باور کرده و از آن به بعد باید درگیر گمانه‌ها و حدسیات توانایی‌های ایران باشد. این مرحله جدید یکی از مراحل اصلی شکل‌گیری موازنه و یا معادله جدید نظامی است که تصمیم‌گیری‌ها را مشکل و با احتمالات نگران‌کننده زیاد مواجه می‌سازد و از ضریب اعتماد محاسبات دشمن می‌کاهد؛ از این رو نباید انتظار داشت شرح تفصیلی اینگونه رزمایش‌ها در رسانه‌ها منعکس شود.             آرزوهای قلبی نویسنده یا تحلیل واقعی اوضاع سوریه؟!
گروه ترجمه- روزنامه جروزالم‌پست 26 دسامبر 2012 (6دی) در مقاله‌ای به قلم «احمد هاشمی» به تحولات سوریه و چشم‌انداز قدرت‌یابی افراط‌گرایان پرداخت و نوشت: پس از 22 ماه جنگ و با وجود پیشرفت‌های اخیر شورشیان در مقابله با رژیم سوریه، بیشتر مناطق این کشور همچنان تحت حاکمیت بشار اسد است. اگرچه شورشیان به حومه حلب و دمشق نزدیک شده‌اند؛ اما نبرد واقعی برای واپایش(کنترل) پایتخت آغاز شده است. در واقع، شورشیان برای پیروزی در جنگ باید تسلط بر دمشق را به دست گیرند. اتحادیه اروپا و آمریکا ائتلاف ملی سوریه متشکل از گروه‌های مهم مخالفان را به‌عنوان نماینده مشروع مردم سوریه به رسمیت شناخته‌اند، اما افراط‌گرایانی مانند جبهه النصره را به رسمیت نشناخته‌اند. با این تفاسیر نمی‌توان گفت سرنگونی بشار اسد فوری، آرام و آسان است.
در ادامه مقاله آمده است: به‌موازات تشدید یافتن فشار بر اسد، احتمال اینکه به منظور حفاظت از جامعه علویان و به عنوان آخرین گزینه به استفاده از تسلیحات کشتارجمعی پناه ببرد، افزایش می‌یابد. به همین دلیل باید مداخله بین‌المللی صورت گیرد. جامعه بین‌الملل باید از گروه‌های میانه‌رو درون مخالفان حمایت اقتصادی و نظامی کند، زیرا جنگ سوریه به جنگی فرسایشی تبدیل شده و در صورتی که کمک جدی خارجی صورت نگیرد، مخالفان، پیروز این جنگ نخواهند بود. پیشرفت‌های نظامی افرط‌گرایان مرتبط با القاعده مانند جبهه النصره و افزایش محبوبیت آن‌ها باید از سوی کشورهای منطقه و جهان جدی گرفته شود. شورشیان در حملات خود علیه رژیم اسد نیازمند تسلیحات سنگین هستند و بن‌بست کنونی می‌تواند رشد افراط‌گرایان و گروه‌های جهادی درون ارتش آزاد سوریه را رقم بزند. در واقع، آن‌ها دشمن ثبات منطقه‌ای و آزادی و دموکراسی هستند.
در پایان مقاله آمده است: مداخله نظامی غرب، پیامدهای مختلفی را می‌تواند به دنبال داشته باشد: نخست، از اقدام نیروی هوایی سوریه برای استفاده از تسلیحات کشتارجمعی علیه شورشیان و حتی غیرنظامیان جلوگیری می‌کند. تنها یک حمله هوایی مؤثر و ویران‌گر علیه نیروی هوایی سوریه می‌تواند فلج‌کننده باشد. مطابق گزارش منابع مختلف‌، نیروی هوایی سوریه یکی از بزرگ‌ترین نیروها در خاورمیانه است که روسیه، ایران و کره‌ شمالی در تقویت آن نقش بسزایی داشته‌اند. دوم، با بلندپروازی‌های افراط‌گرایان اسلامی مانند گروه جبهه النصر و مهار بهره‌برداری آن از هرج‌ومرج مقابله می‌شود. سوم، کاهش بدبینی نسبت به غرب، کاهش شکاف میان مردم سوریه و در کل منطقه؛ به‌ویژه پس از بی‌تفاوتی آمریکا و اتحادیه اروپا به کشتار جمعی غیرنظامیان سوری. چهارم، الگوسازی برای مردم سایر کشورهای تشنه دموکراسی در خاورمیانه به‌‌ویژه مردم ایران. در واقع، مداخله نظامی غرب، مردم ایران را ترغیب می‌کند که به خیابان‌ها بریزند و علیه حکومت ایران قیام کنند.
اخبار و تحلیل‌ها: نویسنده این مقاله روزنامه صهیونیستی که ظاهراً  از جنگ هشت روزه با جبهه مقاومت در غزه که سوریه بخشی از این جبهه است، کماکان ناراحت است، بیش از آنکه تحلیل واقعی از اوضاع سوریه ارائه دهد، بیشتر آرزوهای قلبی خود را روی کاغذ آورده است و در عین حال بارها ناامیدانه به عدم پیروزی تروریست‌های وارداتی به سوریه نیز اذعان می‌کند و بر همین اساس خواستار دخالت نظامی غرب در این کشور می‌شود و جالب‌تر اینکه، در آرزویی متوهمانه دخالت غرب در سوریه را نقطه امید فتنه‌گران داخلی در ایران برای قیام علیه جمهوری اسلامی نیز می‌داند!
   
برنامه‌های ضد انقلاب خارج‌نشین
  یکی از روحانیون وابسته به اردوگاه اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با یکی از نشریات کشور با افشای برنامه‌های جدید ضدانقلاب خارج‌نشین، مهم‌ترین برنامه آن‌ها را، فشار بر جمهوری اسلامی برای رفع حصر از سران فتنه در آستانه ۲۵ بهمن دانست! وی اضافه کرده است که حلقه خارج‌نشین جریان فتنه در خارج، اقدامات متعددی همچون راه‌انداختن تظاهرات وسیع در کشورهای خارجی و تجمع مقابل مراکز سازمان ملل و سفارتخانه‌های ایران در پایتخت‌های مهم اروپایی و آمریکایی طراحی کرده و قرار است با تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا و پارلمان اروپا و سیاست‌مداران مطرح آمریکایی و اروپایی و احمد شهید (گزارشگر ویژه سازمان ملل) و رهبران چند کشور همسایه و دوست ایران مذاکره ‌شود تا آن‌ها هم آزادی از حصر خانگی موسوی و کروبی را از حکومت ایران درخواست کنند.
اخبار و تحلیل‌ها: گفتنی است معمولاً بسیاری از تجمعات ضدجمهوری اسلامی ضدانقلاب خارج‌نشین بین 50 تا 100 نفر شرکت‌کننده دارد. به همین دلیل برای آنکه آبروریزی نشود، برخی گروه‌های مخالف نظام مانند منافقین، فقرای کشورهای اروپایی را با پول و پذیرایی، تشویق به شرکت در این تجمعات می‌کنند از این رو ما بارها می‌بینیم که سیاه‌پوستان مو فرفری تا اروپایی‌های مو طلایی و چشم آبی به نام معترضان ایرانی در این تجمعات شرکت داده شده‌اند! رسوایی جنسی تروریست‌ها در سوريه
  ارتش سوريه اعضاي يک گروه افراط‌گراي مسلح را در يک مراسم فحشاي جمعي در شهر «ادلب» بازداشت کرد اعضاي این گروه تروريستي افراطي موسوم به «جبهه النصره» وابسته به شبكه اخوان‌المسلمون در سوريه به رهبري فاروق طيفور در يک رسوايي جنسي شرم‌آور دست داشتند. بر اين اساس اطلاعات پايگاه خبري «خبر پرس» لبنان، يک گروه 20 نفره از افراد مسلح اين گروه تروريستي به سركردگي ابواحمد التميمي در يک مراسم فحشا با حضور 30 زن از اعضاي اين گروه و گروه موسوم به ارتش آزاد دست داشتند؛ همچنين برخي از اعضاي گروه 30 نفره، زنان به اسارت گرفته شده سوري هستند.
 ارتش سوريه در عملياتي ويژه اين افراد را به همراه سركرده آن‌ها در شهر ادلب در شرايطي شرم‌آور بازداشت کرده است. محل بازداشت سالني در شهر ادلب بوده و تروريست‌ها از رفتار شرم‌آور خود فيلم و عکس تهيه مي‌کردند. بر اساس بازجويي از بازداشت شدگان به ويژه التميمي 40 ساله که تبعه سعودي است مشخص شده که 15 تن از اين تروريست ها خارجي هستند؛ همچنين برخي از زنان بازداشت شده نيز سعودي هستند.پيش از اين نيز شورشيان مسلح در سوريه رسوايي‌هاي اخلاقي متعددي داشتند که نمونه بارز آن عبدالرزاق طلاس در شهر حمص و همچنين يک سرهنگ فراري ارتش در لاذقيه بود.
         
 اخبار کوتاه  * «زبیگنیو برژینسکی» نظریه‌پرداز و سیاستمدار سرشناس آمریکایی و مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا به‌تازگی کتابی را در خصوص «بیداری سیاسی» نگاشته است. وی در این کتاب سه مسئله اساسی را مورد تأکید قرار داده و گفته است: «در طول تاریخ ما اینقدر بیداری نداشته‌ایم و قدرت از غرب به شرق در حال عزیمت است و قدرت گرفتن ایران و مصر افول آمریکا را دامن‌زده است.»
  *شوراي همكاري خليج‌فارس در اقدامي كه دور از انتظار نبود، به ستايش دولت بحرين و سرويس‌هاي سركوبگر اين كشور پرداخت و اقدامات آل‌خليفه را در مسير حفظ  وحدت ملي و تقويت امنيت و ثبات اين كشور توصيف كرد. در بيانيه پاياني نشست شورای همکاری خلیج‌فارس از اعتراض‌هاي مردمي به‌عنوان فعاليت‌هاي تروريستي ياد شده و از آل‌خليفه براي سركوب آن  حمايت شده است. قيام حق‌طلبانه مردم بحرين از همان ابتدا توسط نيروهاي آل‌خليفه و كمك واحدهايي از نظاميان عربستان  و امارات سركوب می‌شود.     
  *«فرخ نگهدار» عضو سابق سازمان چریک‌های فدایی خلق، طی یادداشتی با عنوان «انتخابات در راه است چه باید کرد؟» به بررسی وضعیت کنونی ایران و راهکارهای پیش روی ضدانقلاب در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداخته است. وی با سیاه‌نمایی کامل در مورد اوضاع اقتصادی و بین‌المللی کشورمان با ژستی دلسوزانه می‌نویسد: «تحریم‌ها مسئله اصلی کشور است و ممکن‌ترین راه برای برداشتن آن، حضور وسیع مردم در انتخابات آتی و تشکیل یک دولت فراگیر ملی است(!)» جالب اینکه، در داخل کشور نیز بسیاری از فتنه‌گران با طرح «دولت ملی» پروژه ضدانقلاب خارج‌نشین را پیش می‌برند!
  * تظاهرکنندگان عربستانی بار دیگر به خیابان‌های ریاض، پایتخت عربستان  آمدند و برخواسته خود مبنی بر آزادی زندانیان سیاسی تأکید کردند. بر اساس گزارش‌های رسیده یکی از معترضان برای نشان دادن نارضایتی خود از بی‌عدالتی‌های اجتماعی و سیاسی موجود در عربستان اقدام به خود سوزی کرده است.
   *خبرگزاری فرانسه در گزارشی به وضعیت اسفناک زندانیان «گوانتانامو» اشاره کرده و گفت: «بسیاری از آن‌ها تحت شرایط بسیار سخت و به دلیل گذراندن سال‌های طولانی در زندان بدون آنکه گناهکاری آن‌ها ثابت شود، اقدام به خودکشی می‌کنند، که خودکشی زندانیان گوانتانامو بر واقعیت هولناک زندانیانی دلالت داد که به مدت طولانی بدون محاکمه و دادگاه در این زندان محبوس هستند و هیچ پایانی برای دوران حبس آن‌ها وجود ندارد.»  به تازگی جسد «عدنان فرهان عبدالطیف» در سلول وی پیدا شد، ارتش آمریکا رسماً اعلام کرد. که مرگ وی خودکشی بوده است و او هفتمین مورد خودکشی در زندان گوانتانامو بوده است.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.