شناسه : 651
امروز شنبه 1393/07/05 - 15:00
نویسنده : مدیر فنی
برگی از نقش اصناف در دفاع مقدس/ 1

شهید چمران برای شکست حصر آبادان 80 تانک داشت/ نجار بیست‌ساله‌ای که آچار فرانسه جبهه بود

کتاب خاطرات داستانی یکی از رِنجرهای بازاری شهید چمران را می‌توانید از غرفه سازمان بسیج اصناف کشور در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس بخواهید.

 

نویسنده زندگی‌نامه و خاطرات داستانی شهید عزیزالله عقربی، یکی از هزاران شهید اصناف و بازار، پیشتر در اولین جشنواره شعر شهدای اصناف و بازار نکاتی درباره زندگی این شهید مطرح کرد که امروز به‌مناسبت سالگرد شکست حصر آبادان توسط پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج اصناف کشور منتشر می‌شود.

حسن رحیم‌پور در سخنانی در جشنواره شعر کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار گفت: حدود 50 کتاب برای شهدای اصناف و بازار به رشته تحریر درآمد که افتخار تألیف دو تا از آن‌ها را من داشته‌ام. یکی از آن دو کتاب، زندگی‌نامه شهید عقربی است.

نویسنده زندگی‌نامه و خاطرات داستانی شهید عزیزالله عقربی، زندگی این شهید را این‌طور مرور کرد: یک پسربچه دوازده- سیزده ساله به خاطر مشکلات مالی درس را رها می‌کند، می‌رود درودگری می‌کند. 8 سال نجاری می‌کند. جنگ شروع می‌شود، کار را رها می‌کند. 8 سال نجاری کرده، به تعبیری می‌شود گفت دکتری نجاری را گرفته، پول به دهانش مزه کرده، ازدواج کرده اما حالا همه را رها می‌کند و اسلحه به دست می‌گیرد.

به گفته رحیم‌پور، به شهید عقربی که در آن زمان یک جوان نوزده- بیست‌ساله بوده به خاطر کارآمدیش در جبهه لقب آچار فرانسه داده بودند.

نویسنده زندگی‌نامه و خاطرات داستانی شهید عقربی با اشاره به سقوط خرمشهر و محاصره آبادان گفت: امام دستور می‌دهند حصر را بشکنید. شهید چمران می‌آید برای قوای نظامی صحبت می‌کند که بروید بزنید بگیرید. می‌گویند چطور بگیریم؟ می‌گوید من 80 تا تانک دارم. رِنجرهایش را می‌شمارد: یک، دو، سه... 80 رنجر، از جمله یکی شهید عقربی ما.

رحیم‌پور تأکید کرد: یکی از 80 رِنجر شهید چمران، شهید عزیزالله عقربی بوده است.

گفتنی است زندگی‌نامه و خاطرات داستانی شهید عزیزالله عقربی، شهید شاخص اصناف گلستان در کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار، تحت عنوان «عزیز» یکی از کتاب‌های چاپ‌شده کنگره است که علاقمندان می‌توانند آن را از غرفه سازمان بسیج اصناف کشور در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس بخواهند.

‌انتهای پیام/

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.