شناسه : 5333
امروز دوشنبه 1399/05/13 - 13:19
نویسنده : mohammad rezaeian

پویش «شور وشعور حسینی و نذرماسک»توسط بسیج اصناف و بسیج مداحان کشور آغاز بکار کرد

صبح روز دوشنبه مراسم افتتاح مرکز تولیدماسک و پویش «شور وشعور حسینی و نذرماسک»توسط بسیج اصناف و بسیج مداحان کشور در مسجد امام صادق(ع) میدان فلسطین تهران آغاز بکار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف؛ با توجه به نیازعزادارن حسینی در ایام دهه اول ماه محرم و ضرورت اجرای دستورالعمل های بهداشتی در تجمعات هیئت ها،تکایا و حسینیه ها سازمان بسیج اصناف،بازاریان و فعالان اقتصادی با همکاری سازمان بسیج مداحان و خیرین اصناف و بازار پویش «شور وشعور حسینی ونذر ماسک» برای تامین نیاز ماسک عزاداران حسینی راه اندازی شد.

رییس سازمان بسیج اصناف در حاشیه این مراسم اظهار داشت: تولید ماسک های باکیفیت بالا و چندبار مصرف ابتدا در ایام اسفندماه توسط کارگاه های تحت پوشش بسیج اصناف آغاز شد اما باتوجه به اهمیت تولید ماسک سه لایه یکبار مصرف در کشور کمتر به آن توجه شد.

وی افزود: این نوع ماسک به لحاظ کیفیت پارچه بسیار با کیفیت است و نوع پارچه آن از جنس نخ پنبه  که مورد تایید سازمان غذا و دارو می باشد و  می توان پس از شستشو با آب گرم چندین مرتبه از آن استفاده کرد.

دکتر حسن پور اظهار داشت : پویش « شور وشعور حسینی و نذر ماسک »  با کمک خیرین اصناف و بازار جهت تامین پارچه و چرخ خیاطی امانتی و با حمایت سازمان بسیج اصناف، همکاری بسیج مداحان و همت عزادارن و دوست داران اهل بیت عصمت و طهارت در هر مسجد و حسینیه انجام خواهد شد و نیاز ماسک هر مسجد و حسینیه توسط اهالی همان محله برطرف خواهد شد. بسیج اصناف هم برای آموزش به افراد علاقه مند مربیان توانمندی در این زمینه دارد که اعزام میکند.

وی اظهارداشت:  خیرین محترم اصناف و بازار همچون گذشته برای تامین پارچه مورد نیاز و اهدای چرخ خیاطی امانتی به مساجد و حسینیه ها میتوانند کمک ها و هدایای خود را در این زمینه اهدا کنند.

در ادامه یوسف ارجونی رییس سازمان بسیج مداحان کشور گفت: امیدواریم با حمایت مداحان اهلبیت (علیهم السلام) پویش« شور وشعور حسینی و نذر ماسک » در تمام مساجد و حسینیه به اجرا درآید  وسازمان بسیج اصناف با کمک خیرین نسبت به تامین پارچه همکاری می کند.

وی اظهار داشت: مساجد و حسینیه ها به عنوان مکان هایی که در این مدت تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده اند ان شاالله در ایام محرم نیز این موضوع را تداوم ببخشند.

ارجونی در پایان افزود: من از همه مداحان و هیئتی ها تقاضا میکنم که برای تامین ماسک ایام عزای سیدوسالار شهیدان به این پویش بپیوندند و هیئت و حسینیه خود را از این بابت خودکفا کنند و در حد توان نسبت به تامین ماسک افراد بی بضاعت و ناتوان هم اقدام کنند.

در پایان این دیدار اولین مرکز تولید ماسک پارچه ای با کیفیت در مسجد امام صادق علیه السلام واقع در میدان فلسطین تهران افتتاح شد.

 

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.