شناسه : 5331
امروز یکشنبه 1399/05/12 - 09:36
نویسنده : mohammad rezaeian
رئیس بسیج اصناف کشور در گفت‌وگو با «وطن امروز» خبر داد

تأمین البسه و لوازم‌التحریر دانش‌آموز بی‌بضاعت کشور در طرح "یک کاسب یک دانش آموز"

غلامرضا حسن پور بیان کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ علاوه بر طرح «همکلاسی مهربان» طرح «یک کاسب یک دانش آموز» نیز در کنار این طرح اجرا می‌شود تا دانش‌آموزانی که از مکنت مالی مناسبی برخوردارند به دانش‌آموزان ضعیف همکلاسی کمک کنند.

به گزارش خبرنگار بسیج اصناف؛ غلامرضا حسن‌پور رئیس بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور به سنت حسنه کمک به دانش‌آموزان بی بضاعت اشاره کرد و افزود: سال 97 حدود‌ 10میلیارد تومان با مشارکت مردم بویژه کاسبان محله برای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت تأمین و سال گذشته نیز 20 درصد به این رقم اضافه شد اما امسال با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا اقدامات حمایتی بیش از گذشته مورد توجه است.

وی افزود: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ علاوه بر طرح «همکلاسی مهربان» طرح «یک کاسب یک دانش آموز» نیز در کنار این طرح اجرا می‌شود تا دانش‌آموزانی که از مکنت مالی مناسبی برخوردارند به دانش‌آموزان ضعیف همکلاسی کمک کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون 30 میلیارد  تومان یعنی رقمی بیش از 2 برابر منابع سال گذشته برای تامین نیاز دانش‌آموزان بی‌بضاعت هدف‌گذاری و در نظر گفته شده است، افزود: این منابع تا قبل از شهریورماه سال جاری برای تهیه نیاز کیف، کفش، لباس و لوازم‌التحریر 110 هزار دانش‌آموز مورد نظر است؛ سرانه هر دانش‌آموز از این رقم حدود 300 هزار تومان است.

رئیس بسیج اصناف کشور با بیان اینکه 200 مرکز نیکوکاری اصناف و بازار در سراسر کشور راه‌اندازی شده است، گفت: دانش‌آموزان بی‌بضاعت از سوی مدارس شناسایی و به کاسبان معرفی می‌شوند و کاسب‌ها با حفظ‌ شأن و کرامت انسانی، آنها را حمایت می‌کنند.

حسن‌پور استقبال مردم بویژه کاسبان از طرح «یک کاسب یک دانش آموز» را مطلوب دانست و افزود: از آنجایی که در این طرح پولی رد و بدل نمی‌شود یا این منابع در یک جا متمرکز نمی‌شود اعتماد‌ها بیشتر شده و روز‌به‌روز بر تعداد افراد خیر برای حمایت از ضعفا در این طرح افزوده می‌شود.

رئیس بسیج اصناف تصریح کرد: امسال با توجه به تأثیر‌گذاری بیماری کرونا بر مشاغل و زندگی مردم، احساس می‌شود مشارکت‌ برای حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت بیشتر از سال‌های دیگر باشد.

برچسب ها
دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.