شناسه : 5322
امروز سه شنبه 1399/05/07 - 09:06
نویسنده : mohammad rezaeian

۹۰ کارگاه تولیدی ماسک در البرز فعال است

رییس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی استان البرز اعلام کرد: ۹۰ کارگاه تولیدی بزرگ و متوسط در این استان مشغول تولید ماسک سه لایه پرستاری هستند.

به گزارش خبرنگار البرز پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف ؛ سرهنگ پاسدار علی ترکاشوند روز دوشنبه با بیان اینکه این کارگاه های تولیدی به غیر از کارگاه های تولیدی ماسک فیلتردار، پارچه ای و جهادی هستند، به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون این کارگاه ها با کمبود مواد اولیه تولیدی مواجه هستند که یکی از اصلی ترین نیازهای آنان حمایت و تامین مواد اولیه همچون پارچه می باشد.

وی افزود: این کارگاه ها در صورت تامین مواد اولیه قادر هستند روزانه بین ۱۵۰۰ تا ۱۵۰ هزار عدد ماسک سه لایه پرستاری تولید کنند.

بسیج اصناف متولی نظارت بر واحدهای تولیدی ماسک شد

وی اظهار داشت: در نشستی که با روسای اتحادیه های صنفی و اتاق بازرگانی صورت گرفت مقرر شد تا بر اساس مصوبه دولت، بسیج اصناف کار نظارت بر واحدهای تولیدی ماسک را بر عهده داشته باشد.

ترکاشوند گفت: بر اساس این مصوبه مقرر شد تا بسیج اصناف مشکلات، کمبودها و تامین پارچه مخصوص تولید ماسک را در دستور کار خود قرار دهد تا قدمی برای ارتقای تولید ماسک در استان برداشته شود.

وی افزود: همچنین قرار شد تا پارچه تولید ماسک با قیمت مصوب در اختیار کارگاه هایی قرار گیرد که ماسک را با قیمت مصوب توزیع می کنند.

اصناف سربازان اقتصادی جنگ بیولوژیک هستند

رییس بسیج اصناف استان البرز با بیان اینکه ۶۰ اتحادیه صنفی در استان البرز فعال هستند، گفت: استان البرز کوچکترین استان کشور ولی مرکز آن یکی از بزرگترین کلانشهرهای کشور است که ظرفیت بزرگی در کمک های مومنانه به شمار می رود.

وی افزود: اصناف و بازاریان این کلانشهر در این خصوص دارای عقبه خوبی هستند به طوریکه در برهه های مختلف تاریخی از زمان انقلاب اسلامی تا کنون و در برهه های مختلف بحرانی این موضوع را ثابت کرده اند.

ترکاشوند با بیان اینکه اصناف و بازاریان سربازان اقتصادی این جنگ بیولوژیک (بیماری ویروسی کرونا) هستند، ادامه داد: اتحادیه ها و صنوف از ابتدای شیوع این بیماری منحوس بیشترین آسیب را دیده اند ولی شاهد بوده ایم که بیشترین کمک ها نیز از سوی آن ها بوده است.

وی اضافه کرد: برای اجرای دور دوم کمک های مومنانه به خصوص در دهه اول محرم روسای اتحادیه های صنفی و اصناف و همچنین مرکز نیکوکاری اصناف اعلام آمادگی کرده اند که تامین بخش بزرگی از کمک های مومنانه در استان را بر عهده بگیرند.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.