شناسه : 5294
امروز سه شنبه 1399/04/10 - 22:44
نویسنده : mohammad rezaeian
دبیر کارگروه مقابله با کرونا وزارت صمت خبر داد:

سازمان بسیج اصناف کشور مسئول هماهنگی تامین مواد اولیه، تولید و توزیع ماسک در چرخه تولید کارگاهی با همکاری اتاق اصناف ایران شد

رییس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت از الکترونیکی شدن فرایند نظارت بر تولید ماسک در کشور، اعم از تخصیص و فروش مواد اولیه تولید به واحد های مجاز تولیدی ماسک، تا توزیع و عرضه ماسک، از ابتدای فرایند تولید تا سطح عرضه از طریق سامانه جامع تجارت داخلی خبر داد.

به گزارشپایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج اصناف به نقل از پایگاه خبری  شاتا، جمشید گلپور در نوزدهمین جلسه کارگروه مقابله با کرونا که با حضور مدیران ارشد وزارت بهداشت، صمت و سایر دستگاهها و نمایندگان شرکتهای مواد اولیه تولید ماسک برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: مقرر گردید با سازماندهی دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت میزان تولید پارچه متبلون و فروش آن به واحدهای تولیدی مجاز ماسک بر اساس میزان توان تولید و عرضه به شبکه های مجاز در سامانه جامع تجارت ثبت شود.

وی تعلل هر کدام از اعضای زنجیره تامین در انجام تکالیف مندرج در سامانه را به منزله قطع سهمیه پارچه متبلون برای آن مجموعه اعلام کرد.

گلپور در ادامه، بیان کرد: خوشبختانه بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه تولید و توزیع ماسک تاکنون مشکلات رفع شده و طبق مصوبات کارگروه تمامی دستگاههای مرتبط با حلقه تولید و توزیع در کشور ملزم به رعایت مصوبات کارگروه می باشند.

دبیر کارگروه مقابله با کرونا وزارت صمت با اشاره به اینکه سرعت عمل در فرایند تولید و توزیع و نظارت برای وزارت صمت دارای اهمیت است، افزود: با توجه به نقش آفرینی سازمان بسیج اصناف کشور در برهه های حساس، مطابق مصوبه کارگروه مقرر شد سازمان بسیج اصناف کشور به عنوان هماهنگ کننده در چرخه تولید ماسک کارگاهی با همکاری اتاق اصناف ایران، با سرعت عمل هماهنگی های لازم را به عمل آورند.

وی از نقش تولیدکنندگان در عرصه فعلی کشور، تجلیل کرد و گفت: در شرایطی که مردم کشور و جهان با ویروس خطرناک کرونا درگیر هستند، سو استفاده و احتکار در تامین اقلام بهداشتی جرم و گناهی نابخشودنی است و بازرسان سازمان حمایت و اصناف قاطعانه با هرگونه احتکار، خصوصا احتکار پارچه متبلون برخورد قاطع نمایند.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.