شناسه : 5254
امروز یکشنبه 1399/02/21 - 12:55
نویسنده : mohammad rezaeian

افتتاح 72 مرکز جدید نیکوکاری اصناف و بازار/پرداخت وام قرض الحسنه به اصناف

رئیس سازمان بسیج اصناف با اشاره به افتتاح 72 مرکز نیکوکاری به طور همزمان در سراسر کشور گفت: تعداد مراکز نیکوکاری اصناف و بازار کشور به 173 مرکز افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار بسیج اصناف؛ همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) با حضور رئیس سازمان بسیج اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور و معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره)،  رئیس اتاق اصناف ایران و نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت در اتاق اصناف ایران 72 مرکز نیکوکاری به طور همزمان در سراسر کشور افتتاح شد.

غلامرضا حسن پور در این مراسم اعلام کرد: با افتتاح این 72 مرکز جدید، تعداد مراکز نیکوکاری اصناف و بازار کشور به 173 مرکز افزایش یافت.

به گفته وی این اقدام در راستای تفاهم نامه مشترک بسیج اصناف و کمیته امداد امام خمینی(ره) اجرا می‌شود.

مسئول سازمان بسیج اصناف گفت: امروز یکی از این مراکز در یک مجتمع تجاری در تهران و به نام شهید داود کنعانی راه‌اندازی شد. در حالی که تاکنون اکثر مراکز نیکوکاری در محلات ایجاد و بسیج اصناف نیز این مراکز را در بازارها و اتحادیه‌های صنفی و اتاق های بازرگانی راه‌ اندازی می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه این نخستین بار است که یک مرکز نیکوکاری در مجتمع تجاری با همت جوانان اصناف و با پشتیبانی پیشکسوتان راه‌اندازی می شود افزود: این اقدام می‌تواند به الگویی مناسب در کشور تبدیل شود.

حسن پور افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان ماه مبارک رمضان تعداد مراکز نیکوکاری اصناف و بازار در کشور به 200 مرکز افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان بسیج اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با تاکید بر گسترش مراکز نیکوکاری اصناف و بازار اظهار داشت: هسته اصلی مراکز نیکوکاری اعضای اتحادیه ها ،اصناف، بازاریان و خیرین خواهند بود.

وی گفت: طبق توافقات صورت گرفته مقرر شد کار جمع آوری کمک ها و نحوه هزینه کردن آن توسط هیات امناء مراکز نیکوکاری انجام و گزارش عملکرد اقدامات صورت گرفته نیز بصورت فصلی در اختیار سازمان بسیج اصناف و کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گیرد.

حسن پور با اشاره به سال جهش تولید تاکید کرد: یکی از کارهای مهم این مراکز ایجاد اشتغال و کمک به تولید و رسیدگی به اصناف و بازاریانی است که دچار مشکلات مالی شده اند.

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات ایجاد شده برای کسبه محترم و لزوم کمک مؤمنانه، یکی از اولویت‌های این مراکز رسیدگی به این گونه امور و برون رفت از شرایط فعلی حاکم بر اصناف و بازار است.

* پرداخت وام قرض الحسنه به اصناف

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی در ادامه اعلام کرد: پیرو توافق صورت گرفته با بنیاد مستضعفان مقرر شد مبلغ 100 میلیارد ریال در اختیار اصناف آسیب دیده شهرستان‌های  استان تهران قرار گیرد.

وی اظهار داشت:  این مبلغ به زودی در قالب وام  قرض الحسنه به منظور کمک معیشتی در اختیار اصناف آسیب دیده و یا کارگران بیکار شده این واحدهای صنفی قرار خواهد گرفت.

حسن‌پور بر لزوم گسترش فعالیت های صندوق های قرض الحسنه اصناف و بازار تاکید کرد.

عضو هیأت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی افزود: علی رغم مشکلات موجود، اصناف همواره در خط مقدم خدمت رسانی به مردم قرار داشته و این موضوع را در عمل نیز در رزمایش کمک مؤمنانه به اثبات رسانده‌اند.

غلامرضا حسن پور در ادامه گفت: ایران اسلامی به برکت فرهنگ غنی مکتب تشیع و رهنمودهای مقام معظم رهبری و همکاری و همیاری مردم، تهدید ویروس کرونا را به یک فرصت تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه امروز شرایط ایران به مراتب بهتر از کشورهای غربی به ویژه آمریکاست، گفت: با شیوع ویروس کرونا تمدن غربی ناکارآمدی خود را به نمایش گذاشت.

وی افزود: در این شرایط بسیج اصناف این توفیق را به ست آورد که همانند گذشته خدمتگزار مردم باشد.

وی تصریح کرد: اصناف و بازاریان همواره در صف اول خدمت رسانی به مردم بوده‌اند و در این آزمایش نیز به لطف الهی سربلند بیرون آمدند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم که جمعی از مدیران کمیته امداد کشور و استان تهران و نیز سایر مسؤلین و خیرین حضور داشتند، علاوه بر مرکز نیکوکاری شهید داود کنعانی ، سه مرکز نیکوکاری دیگر در تهران به نام های مولی‌الموحدین، حضرت سکینه (س) و ققنوس راه اندازی و احکام هیأت مدیره این مراکز تقدیم شد.

انتهای پیام/

برچسب ها
دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.