شناسه : 5235
امروز سه شنبه 1399/01/26 - 09:28
نویسنده : mohammad rezaeian
رئیس سازمان بسیج اصناف گیلان

حضور فعال بازاریان و اصناف گیلان در مقابله با کرونا با وجود خسارت های ناشی از تعطیلی/ کسبه جزء در رزمایش «کمک مؤمنانه» در اولویت قرار دارند

رییس سازمان بسیج اصناف گیلان، گفت: بازاریان و اصناف گیلان با وجود خسارت ها جدی و از دست دادن بازار شب عید، در میدان مقابله با کرونا حضور فعال داشتند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بسیج اصناف به نقل از پایگاه خبری 9 دی؛ رحمت صاحب رئیس سازمان بسیج اصناف گیلان  با بیان اینکه از ابتدای بحران کرونا در استان ستاده مبارزه با این ویروس با حضور بسیج اصناف، اداره صمت و اتاق اصناف تشکیل شد اظهار کرد: گندزدایی و ضد عفونی واحدهای صنفی خصوصا نانوایی ها در چندین مرحله، گندزدایی معابر عمومی سطح شهر، بخش ها و روستاها، گندزدایی از کارخانه های تولید آرد، ساختمان هلال احمر، ایستگاه راه آهن و یک مرحله نیز ضدعفونی تمام شعبات بانک انصار بخشی از اقدامان بسیج اصناف گیلان در روزهای مبارزه به ویروس کرونا است.

وی با اشاره به راه اندازی و حمایت از کارگاه های بزرگ و کوچک تولید ماسک و بکار گیری اتحادیه های خیاطی زنانه و مردانه و گروه های جهادی گفت: همه پای کار آمدند تا کمبود ماسک جبران شود.

رئیس سازمان بسیج اصناف گیلان با شاره به اینکه ۱۰۰ هزار ماسک صلواتی توسط بسیج اصناف اهدا شد و کارگاه تولید نیزهمچنان فعال است خاطر نشان کرد: اهدای ۱۰هزار پک بهداشتی و محلول ضد عفونی بین نیازمندان و اصناف، اهدای کپسول اکسیژن به برخی بیمارستان ها در شهرستان ها و بازدید مشترک با حضور همکاران در وزارت صمت و اداره اماکن بهداشت ار کارگاه های کوچک و بزرگ تولید ماسک نیز در اولین روزهای درگیری گیلان با بیماری کرونا انجام شد.

صاحب با بیان اینکه طی جلسه ای با سازمان غذا و دارو، صنعت، معدن، تجارت و اداره اماکن نیروی انتظامی تلاش کردیم تا روش های اخذ مجوز برای تولید ماسک را آسان کنیم ادامه داد: با همت همه اتحادیه ها برنامه ریزی شد تا کمبودی نسبت به مایحتاج ضروری وجود نداشته باشد که خوشبختانه در طول روزهای گذشته هیچ کمبودی نبوده و همه چیز به وفور مهیا بود.

وی با اشاره به پای کار بودن اتحادیه های خرازی تریکو و پارچه فروشان، ابراز کرد: ستاد مبارزه با کرونا در بحث تعطیلی واحد های صنفی نیز تاکید داشت که با حضور میدانی و تلفنی از اتاق اصناف جهت همکاری با صاحبان کسبه ارتباط گرفتیم و در این رابطه همکاری خوبی در سطح استان انجام شد.

رئیس سازمان بسیج اصناف گیلان، ادامه داد: اهداء یک دستگاه یخچال به بیمارستان رازی توسط یک خیر با محوریت بسیج اصناف انجام شد و هزار و ۳۰۰ لباس ایزوله نیز توسط اتحادیه های پوشاک تهیه و در بیمارستان ها توزیع شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ سبد کالا در روزهای آخر سال بین نیازمندان جامعه توزیع شد و این امر نیز همچنان ادامه دارد، افزود: با همکاری اتحادیه های نانوایی توانستیم آرد مجانی در اختیار نانوایی موکب الزهرا قرار دهیم و نان صلواتی توسط گروه جهادی سپاه رشت درب منزل نیازمندان تحویل داده شد.

رزمایش «کمک مؤمنانه» در ماه رمضان با قوت انجام می شود

صاحب ادامه داد: پیرو سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص انجام رزمایش کمک مؤمنانه کارهای خوبی در حال برنامه ریزی است تا در ماه مبارک رمضان با قوت انجام شود.

وی ضمن تشکر از بازاریان و اصنافی که با وجود خسارت ها جدی و از دست دادن بازار شب عید همیشه در میدان بودند و حضور فعال داشتند، ادامه داد: سال قبل نیز اصناف و بازاریان در سیل ویرانگر استان های دیگر قریب به یک میلیارد نومان لوازم خانگی خریده و اهداء کردند.

بخشش اجاره بهاء برخی از مغازه ها توسط مالکین در روزهای مقابله با کرونا

رئیس سازمان بسیج اصناف گیلان با بیان اینکه بسیج اصناف کشور و به طبع در استان در حال رایزنی هایی با ادارات مربوطه، امور مالیاتی و بانک ها است تا با کمک تسهیلات بخشی از خسارات جبران شود گفت: هم اکنون نیز بسیاری از مالکین ساختمان ها اجاره یک یا دوماهه ملک خود را بخشیدند.

رحمت صاحب در پایان افزود: در حال شناسایی کسبه جزء هستیم تا در رزمایش کمک مؤمنانه این افراد را در اولویت قرار دهیم.

 

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.