شناسه : 5227
امروز یکشنبه 1399/01/10 - 11:07
نویسنده : mohammad rezaeian
با حضور رییس سازمان بسیج اصناف کشور

بزرگترین واحد صنفی تولید ماسک کشور در تهران افتتاح شد

بزرگترین واحد صنفی تولید ماسک کشور با حضور رییس سازمان بسیج اصناف کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج اصناف کشور به نقل از ستاد اطلاع رسانی اصناف کشور،دکتر غلامرضا حسن پوردر مراسم افتتاح این واحد تولیدی اعلام کرد: این سازمان از روز شنبه سوم اسفند با تشکیل ستاد مقابله با کرونا فعالیت خود را بطور همزمان در چند بخش آغازکرد.

وی با بیان این مطلب افزود: هدف اصلی ما از تشکیل این ستاد تامین اجناس و کالاهای مورد نیاز مردم ، برخورد جدی با سودجویان ، محتکران و همچنین ایجاد آرامش در بازار بود.

وی اظهارداشت: خوشبختانه در هماهنگی های صورت گرفته با اتحادیه های صنفی سراسر کشور در این حوزه موفقیت های بسیار خوبی نیز بدست آمد.

دکتر حسن پور گفت: با توجه به کمبود ماسک در کشور با واحد های تولیدی و اتحادیه های مرتبط هماهنگی های لازم صورت گرفت.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی ، بخش های خانگی و همچنین فعال سازی بخش های مختلف صنفی تلاش کردیم تا به نیاز های موجود در بخش های مختلف جامعه پاسخ دهیم.

دکتر حسن پوردر ادامه این مراسم  اعلام کرد: این سومین واحد تولید ماسک است که با پی گیری و درخواست سازمان بسیج اصناف کشور خطوط تولیدی خود را از پوشاک به ماسک تغییر داده است.

وی تاکید کرد: با راه اندازی این واحد تولیدی روزانه 150هزار ماسک جدید تولید می شود.

به گفته وی ماسک های تولید شده در واحد های تحت پوشش بسج اصناف در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی ، مراکز درمانی و مراکز خدماتی قرار می گیرد. وی افزود: با هماهنگی های صورت گرفته همچنین بخشی از ماسک های تولید شده بصورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد.

تولید 10 میلیون ماسک در کشور

رییس سازمان بسیج اصناف  ، بازاریان و فعال اقتصادی اعلام کرد: با هماهنگی این سازمان تا کنون حدود 10 میلیون ماسک تولید و در کشور توزیع شده است.

به گفته وی این تعداد ماسک در 1472 کارگاه کوچک ، متوسط و بزرگ تحت نظارت رده های بسیج اصناف کشور در نقاط مختلف کشور تولید شده است.

ادامه تولید حتی در ایام نوروز

دکتر حسن پور گفت: به منظور تامین نیاز بازار از واحدهای تولید ماسک درخواست کردیم تا در ایام نوروز نیز به فعالیت خود ادامه دهند.

وی تاکید کرد: در خصوص تولید ماسک در کشور جای هیچ نگرانی وجود ندارد و به هر میزان که نیاز باشد ، ماسک تولید و عرضه خواهد شد.

تامین منطقه ای ماسک در تهران و شهر ستانها

رییس سازمان بسیج اصناف در ادامه از طرح تامین منطقه ای ماسک در تهران و سایر شهرستان ها خبر داد.

حسن پور اظهارداشت: در نظر داریم با اجرای این طرح کارکاه های تولید هر منطقه ، کار تامین ماسک مورد نیاز محله خود را بر عهده گیرد.

به گفته وی در صورت اجرای این طرح ضمن تامین ماسک مودر نیاز محلات ، از تردد افراد به سایر مناطق برای تامین ماسک نیز جلوگیری نماییم.

در ادامه این مراسم آقای محسن اسماعیلی مدیرعامل این واحد تولیدی اعلام کرد این واحد با توصیه سازمان بسیج اصناف اقدام به تغییر خط تولید خود از پوشاک به تولید ماسک کردیم .

 وی افزود برای تغییر خطوط تولیدی این واحد حدود پنج میلیارد ریال سرمایه گذاری جدید صورت گرفته است.

 آقای اسماعیلی اعلام کرد این واحد از سوم فروردین ماه فعالیت خود را با تولید روزانه ۵۰ هزار ماسک آغاز کرده است

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و افزایش خطوط تولید به زودی ظرفیت تولید این مرکز به روزانه ۱۵۰ هزار عدد ماسک افزایش خواهد یافت.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.