شناسه : 5220
امروز سه شنبه 1399/01/05 - 18:13
نویسنده : mohammad rezaeian

معافیت مالیاتی صنوفی که به مقابله با کرونا ویروس پرداختند

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور گفت: صنوفی که در زمان شیوع کرونا اقدام به تولید اقلام بهداشتی کردند باید به صورت حتمی از سیستم مالیاتی معاف شوند

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف کشور به نقل ازستاداطلاع رسانی اصناف کشورغلامرضا حسن‌پور، رئیس بسیج اصناف کشور، امروز در حاشیه بازدید از یک کارخانه تولید ماسک در کرج، گفت: با توجه به شرایطی که در سال 98 برای صنوف رقم خورد یک نامه به معاون رئیس جمهور ارسال کردیم و از دولت درخواست شد تا به صنوف کمک کند.

رئیس بسیج اصناف کشور در ادامه با بیان اینکه اصناف در تمامی شرایط سحت همچون سیل، زلزله و شرایط فعلی شیوع کرونا به کمک دولت و مردم آمدند، افزود: امروز نوبت دولت است، ما تحمل نمی‌کنیم چک بازاریان در این شرایط برگشت بخورد و انتظار استمهال از سوی دولت داریم.

حسن‌پور اضافه کرد: طی این نامه از دولت درخواست کردیم که اقشار ضعیف میان صنوف را شناسایی کنند و به این قشر کمک بلاعوض داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه کرونا ویروس تا یک ماه دیگر از بین می‌رود، یادآور شد: کمک در حوزه مالیات و رفع موانع تولید از دیگر اقداماتی که انتظار می‌رود دولت در این شرایط انجام دهد، همچنین پیشنهاد شده است به کارگران تسهیلات ویژه اعطا شود.

رئیس بسیج اصناف اظهار کرد: از طرفی با توجه به اینکه جشواره بهاره در سراسر کشور لغو شد، اقدام به برگزاری جشنواره بهاره به صورت مجازی کردیم که با استقبال خوبی هم همراه شد.

حسن‌پور اضافه کرد: اصناف و کارگرانی که در این برهه زمانی و شیوع کرونا ویروس به کمک دولت و مردم آمدند باید از تسهیلات ویژه بهره‌مند شوند، همچنین این صنوف به صورت حتمی باید از سیستم مالیاتی معاف شوند. 

وی با بیان اینکه دولت در گذشته به قول خود عمل نکرده است، یادآور شد: سال 98 بالغ بر 30 مرکز نیکوکاری در کشور راه‌اندازی شده است که در شرایط حساس اقدام به جمع‌آوری کمک می‌کردند، در این شرایط نیز صنوف نیازمند و آسیب پذیر را شناسایی کرده و با کمک همین مراکز نیکوکاری به کمک آن ها خواهیم رفت.

رئیس بسیج اصناف کشور یادآور شد: باید با کمک هم مشکل را برطرف کنیم، بستر آماده و مهیا است و با همفکری مشکل را برطرف خواهیم کرد.

دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.