شناسه : 5200
امروز سه شنبه 1398/12/20 - 10:25
نویسنده : mohammad rezaeian
دکتر غلامرضا حسن پور عنوان کرد:

آغاز جشنواره بهاره مجازی در سراسر کشور

رئیس سازمان بسج اصناف کشور عنوان کرد: جشنواره بهاره مجازی در بازه زمانی 20 تا 29 اسفند با استفاده از ظرفیت فروشگاههای اینترنتی موجود کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار بسیج اصناف کشور؛ غلامرضا حسن پور رییس سازمان بسیج اصناف،بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با تشریح طرح جشنواره" نمایشگاه  بهاره مجازی" عنوان کرد و گفت: باتوجه به اینکه در ایام پایانی سال در پی شیوع ویروس کرونا،ضربه اقتصادی شدیدی به کسب و کارها وارد شد و از طرفی مردم از خرید شب عید بازماندند، طرح ملی جشنواره" نمایشگاه بهاره مجازی"در سراسر کشور به منظور ایجاد رونق در کسب و کارها و خدمت به مردم شریف کشور با همکاری سازمان بسیج اصناف کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت ،سازمان صدا وسیما، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان بسیج دانشجویی کشور ، اتاق اصناف ایران و اتحادیه کسب و کارهای مجازی کشور اجرا خواهد شد.

عضو هیئت عالی نظارت بر سازمان های صنفی افزود: در این طرح که از چهارشنبه  20 اسفند  تا پایان سال اجرا خواهد شد کسبه محترم جهت ارتباط با فروشگاههای اینترنتی و فروش کالاهای خود از این طریق تشویق شده و بسیج اصناف،بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در سراسر کشور با معرفی دانشجویان بسیجی و  دیگر بسیجیان داوطلب کسبه محترم رابه نحوه فروش اینترنتی آشنا نموده و در معرفی کالاها موجود در واحد صنفی به فروشگاه های اینترنتی یاری خواهند نمود.

رییس سازمان بسیج اصناف کشوردر خصوص ضرورت اجرای این طرح گفت: شیوع ویروس کرونا، منجر به کاهش جدی فروش بسیاری از صنوف سنتی  شده است. این صنوف مقادیرزیادی کالا را برای فروش نوروز تامین نموده بودند که در انبارهاومغازه آنها مانده است و لذا اغلب آنها در بازپرداخت وجوه این کالاهادچار مشکل جدی خواهند شد.

همچنین، فروش نوروزی یکی از منابع اصلی درآمد این صنوف در طول سال محسوب میشود و عمده هزینه های خود را از طریق فروش بازار عید جبران مینموده اند. لذا بیم آن میرود که تعداد زیادی از واحدهای صنفی سنتی طی یک یا دو ماه آینده دچار ورشکستگی شوند که آثار بعدی آن در افزایش بیکاری، نارضایتی اجتماعی و ... سنگین خواهد بود.

حسن پور اظهار داشت : برای کاهش خسارتهای فراوان به کسبه محترم طرح "جشنواره بهاره مجازی" در یک همکاری ملی با مشارکت همآهنگ بخش حاکمیتی، خصوصی و مردمی تلاش موثری برای مقابله با آثار منفی اقتصادی شرایط فوق الذکر خواهد شد. 

در این طرح، همان نمایشگاه های بهاره که قرار بود به صورت عرضه مستقیم کالا در شهرهای مختلف کشور و در چند نقطه از تهران برگزار شود، در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

رییس سازمان بسیج اصناف کشور در تشریح بیشترطرح افزود: با توجه به اینکه بسیاری از اصناف سنتی آمادگی لازم برای تهیه عکس مناسب و کاتالوگ از کالاها، درج در فروشگاه اینترنتی، دریافت سفارش اینترنتی و به روزرسان موجودی در وبسایت را ندارند و آموزش آنها در فرصت بسیار کم باقیمانده ممکن نیست، با رده های بسیج اصناف و بسیج دانشجویی هماهنگ شده است که ظرفیت خود را در اختیار این طرح ملی قرار دهندتانیاز واحدهای صنفی در مهارت کار با اینترنت و فروش اینترنتی را پشتیبانی نمایند.

*ضمنا نشانی اینترنتی این طرح به آدرس ذیل در دسترس است :

http://bahar99.ir/

برچسب ها
دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.