شناسه : 5199
امروز سه شنبه 1398/12/13 - 12:52
نویسنده : mohammad rezaeian
در راستای سیاست بهینه از امکانات، استعدادها و توانایی های اق

تفاهم نامه مابین سازمان بسیج اصناف کشور و بسیج دانشجویی

تفاهم نامه همکاری در راستای سیاست بهینه از امکانات، استعدادها و توانایی های اقشار و نهادهای انقلابی ما بین سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور و سازمان بسیج دانشجویی منعقد شد.

به گزارش خبرنگار بسیج اصناف کشور؛ تفاهم نامه همکاری در راستای سیاست بهینه از امکانات، استعدادها و توانایی های اقشار و نهادهای انقلابی ما بین سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور و سازمان بسیج دانشجویی منعقد شد.

در راستای سیاست استفاده بهینه از امکانات، استعدادها و توانایی های اقشار و نهادهای انقلابی این تفاهم نامه فی مابین محمد جواد نیک روش رئیس سازمان بسیج دانشجویی و غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور به نمایندگی از دو سازمان تنظیم، منعقد و مبادله می گردد.

با توجه به مأموریت های دو قشر عنوان برنامه ها و فعالیت هایی که در آن زمینه همکاری مشترک وجود دارد به شرح ذیل بیان شده است تا طرفین این تفاهم نامه نسبت به اجرای آن در سراسر کشور اهتمام ورزند.

1. تشکیل کارگروه جهادی مشترک و برنامه ریزی مشترک به منظور اعزام نیروهای متخصص صنوف همراه با گروه های جهادی دانشجویی به منظور ایجاد و رونق بخشی کسب و کارهای مناطق محروم، فعالیت و پیشه وری تخصصی و همچنین افزایش مهارتی گروه های جهادی و خدمت رسانی به خانواده های کم برخوردار.

۲. استفاده از طرح های خدمات رسانی بسیج اصناف و بازاریان (به عنوان مثال هر کاسب یک دانش آموز) جهت پشتیبانی از خدمات گروه های جهادی

٣. برگزاری جلسات مشترک هسته های مسئله محور سازمان بسیج دانشجویی با بسیج هر صنف در سطوح ملی، استانی و شهرستانی با هدف احصاء مسائل اصناف و بازاریان همراه با تمهیدات حضور در جلسات ستاد تنظیم بازار، دست یابی به اطلاعات مربوط به واردات و صادرات، چالش های تولید و موانع رونق اقتصادی جهت کشف پاسخ، گفتمان سازی و مطالبه گری و اقدام میدانی متناسب.

۴. راه اندازی سامانه و پویش نذر فرهنگی برای اصناف و بازاریان به منظور حمایت از هسته های مسئله محور فرهنگی و حل مسائل فرهنگی و اجتماعی ازدواج آسان، اشتغال پایدار و ...) . همکاری جهت احصاء مسائل و مشکلات اساسی بازار و تنظیم بازار و ارائه راه حل های علمی و کارشناسی توسط مراکز پژوهشی سازمان بسیج دانشجویی و همکاری جهت تصمیم سازی مسئولین پیرامون راهکارهای تخصصی ناظر به مسائل اصناف و بازاریان.

7. مشارکت در سازمان جهت اشتغال دانشجویان در قالب طرح استاد شاگردی و برنامه میدون.

۸.  تمهید حضور دانشجویان در محیط بازار به منظور گفتمان سازی و ترویج اقتصاد مقاومتی. این تفاهم نامه و شیوه نامه های ملحق به آن (که توسط معاونت ها تدوین می گردد) از تاریخ انعقاد و ابلاغ به مدت ۳سال، معتبر خواهد بود و در صورت توافق طرفین تمدید خواهد شد. همچنین این تفاهم نامه  در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی فی مابین نیروهای طرفین قابلیت اجرا و پیگیری دارد.

برچسب ها
دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

CAPTCHA
لطفا به این سوال برای جلوگیری از ارسال اسپم پاسخ دهید.